خبرگزاری کار ایران

مصنوعات طلای استان ایلام پایش شد

کد خبر : ۲۲۲۶۴۲

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ایلام با فروشندگان مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی و طلای خارجی غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ایلام با اعلام این مطلب که با فروشندگان مصنوعات طلا فاقد کد شناسایی و طلای خارجی غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد گفت: در طی ۴۷ مورد بازرسی در آبان ماه ۱۳۹۳ مقدار ۳۲ گرم طلای مشکوک قیچی شد و همچنین طلا فروشان در جهت ضوابط موجود برای عرضه و فروش مصنوعات طلا و نیز عدم فروش طلای فاقد کد شناسایی و نیز غیرقانونی بودن فروش طلای قاچاق توجیه شدند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ایلام عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل کنترل و نظارت بر مصنوعات طلا و فلزات گرانبهای سازمان ملی استاندارد ایران بازرسی از مراکز عرضه مصنوعات طلا سطح استان ایلام انجام می شود.

مهناز همتی با اعلام این مطلب افزود: همچنین گشت ها ی مشترک با حضور کارشناسان این اداره کل به اتفاق کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نماینده اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر استان ایلام، اداره کل تعزیرات حکومتی ونیروی انتظامی به منظور بازرسی، کنترل و نظارت بر وضعیت عیار و استاندارد مصنوعات طلا به اجرا درآمده و تا پایان سال نیز در کلیه شهرستان های استان ادامه پیدا خواهد کرد.

همتی تصریح کرد: حک نمودن علامت استانداد به همراه کد شناسایی بر روی کلیه مصنوعات طلا اجباری طلا در واحدهای تولیدی و عرضه کننده این مصنوعات اجباری می باشد و این کدها باعثکاهش کم فروشی وجلوگیری از ساخت طلای تقلبی شده و کلیه خریداران نیز هنگام خرید طلا، به فاکتور فروش با درج نام مصنوع، قیمت، شماره شناسایی و علامت استاندارد توجه نمایند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد ایلام گفت: بر اساس ماده ۷ قانون سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع قانونی انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها، سازمان ملی استاندارد است.

همتی در توصیه به شهروندان ایلامی گفت: هنگام خرید مصنوعات طلا ضمن اینکه از طلافروشی های معتبر خریداری شود، حتما از واحد طلافروشی، فاکتور درخواست و به نشانه گذاری داخل مصنوع و کد مربوطه آن دقت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز