خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان ایلام خبرداد:

اجرای طرح ملی "یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه" در استان ایلام

مدیرکل محیط زیست استان ایلام از اجرای طرح ملی"یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه" در استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ایلام، مازیار سلیمان‌نژاد در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی 95 هم‌زمان با سراسر کشور طرح "یک ساعت با محیط بان در مدرسه" در مدارس استان ایلام اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان ضمن آشنایی و شناخت از وظایف محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت استان با ضرورت جلب مشارکت آگاهانه آنها در حفاظت از محیط زیست بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری طرح "یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه" باعث ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به حفظ محیط زیست می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام عنوان کرد: طرح "یک ساعت با محیط بان در مدرسه" برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان در حیطه حفاظت از محیط زیست در راستای ترویج و توسعه فرهنگ‌سازی آنها در این حوزه حداقل به‌ مدت یک ساعت با حضور محیط‌بانان در مدارس به اهمیت  محیط زیست پرداخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح موجب فرهنگ‌سازی مطلوب بین دانش‌آموزان خواهد شد.

علی بیرانوند گفت:اجرای طرح مذکور باعث بالا رفتن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به حفظ محیط زیست می‌شود لذا دانش‌آموزان آگاهانه در حفظ محیط زیست می‌کوشند.

وی  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام با هدف گسترش همکاری ها در موضوعات محیط زیستی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح آگاهی و حفظ فرهنگ محیط زیست در بین دانش‌آموزان طرح ملی "یک ساعت با محیط‌بان در مدرسه" در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده استان اجرا می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۱۶۸