خبرگزاری کار ایران

چرا معماری اتاق کودک‌مان مهم است؟/ والدین توجه ویژه به معماری اتاق کودکان خود داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۷۵

یک طراح و تولید کننده مبلمان اتاق نوزاد و نوجوان با بیان اینکه نوع فرآیند رشد انسان ها، در کودکی، تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت آنان دارد گفت: فضای مرتبط با فعالیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی آنان باشد و تحقق این امر با بکارگیری تکنیک های مناسب در معماری این فضاهاست.

به گزارش ایلنا، مهیار  داودآبادى گفت: اختصاص فضای استراحت ، بازی و مطالعه در اتاق کودک وایجاد ارتباط درست بین این فضاها از اهداف معماری اتاق کودک است. به گونه ای که ذهن خلاق برای کودک به عنوان مهم ترین دستاورد این طراحی ست . همچنین تمرین برای زندگی اجتماعی ، کمک برای یادگیری نظم و انظباط ، از دیگر اهدافی ست که در این معماری باید لحاظ گردد. در این بین لوازمی که در این فضا توسط کودک مورد استفاده قرار میگیرد ، بایستی ایمن باشد تا برای کودک ایجاد خطر نکند. این خطرات میتواند به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب و یا از طراحی اشتباه محصول بوجود اید.

مدیر مجموعه طراحی یاسمین افزود : متاسفانه خانواده ها هنگام چیدمان اتاق فرزندشان صرفا به زیبائی ظاهری توجه می کنند و نهایتا به دوام محصول خریداری شده توجه میکنند. درحالیکه علاوه بر این پارامترها باید به ایمن بودن محصول، ایجاد فضای مناسب برای اتاق در ازای فضای اشغال شده از آنها و همچنین مواردی که در بالا ذکر شد هم توجه ویژه ای داشته باشند.

مهیار داودآبادى مدیر عامل یاسمین در پایان عنوان کرد: امروزه در کشورهای صنعتی بزرگ جهان بر روی نسلهای آینده تمرکز ویژه ای داشته و این امر را به خانواده ها به عنوان یک فرهنگ همواره گوشزد می کنند. در کشور ما نیز میبایست مسئولین و رسانه ها والدین را به این مهم تشویق و ترغیب نمایند تا در آینده شاهد نسلی پویا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز