خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر گرجستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۴۲

تفلیس پایتخت کشور گرجستان می­باشد تفلیس شهری قدیمی با خیابان­های سنگ فرش که نشان دهنده دوره طولانی سرگذشتی پیچیده با حکومت فارس­ها و روس­ها را پشت سر گذاشته است معماری های متنوع ,کلیساهای ارتدکس­های شرقی و ساختمانهای مزین به هنر مدرن شوروی خود گویای تاریخ این شهر بسیار زیبا و دیدنی می باشد. چشمگیرترین این بناها ناریکالا, قلعه ای مربوط به قرن چهارم و کارتلیس ددا نیز مجسمه ای از مادر گرجستان می باشد.

تفلیس به دلیل چشمه های آب گرم که در شهر بسیار زیاد هست تبلیسی گفته شده چون به معنی گرم می باشد. کشور گرجستان با کشورهای مختلفی چون روسیه  از شمال ترکیه از غرب و ایران و ارمنستان از جنوب و نهایتا از موقعیت شرق با کشور آذربایجان محصور شده است و به همین دلیل نیز این کشور دارای تنوع فرهنگی زیادی می باشد. همچنین حکومت های پیشین چون فارس و روس نیز بر این کشور و فرهنگ انها تاثیر گذار بوده­اند.

راهنمای گردشگری تور یاب

توریاب یکی از وب سایت های جامع در حوزه گردشگری می باشد ، اگر به دنبال تور لحظه آخری هستید می توانید به صفحه نخست تور یاب مراجعه نمایید. در ادامه به بررسی مکان های گردشگری توریاب خواهیم پرداخت.

جاذبه های گردشگری تفلیس:

از موزه های مهم شهر تفلیس می توان به موزه ملی گرجستان اشاره کرد در این موزه اشیایی از دوره قاجارنیز می توانید مشاهده کنید که بسیار جالب هستند آثار دیگری چون فرش و پارچه و آثار چونی و فلزی هم هستند که از دیدن همه انها لذت خواهید برد. این موزه را در خیابان سوم بلوار روستا می توانید پیدا کنید. موزه هنرهای زیبا شالوا آمیراناشویلی و موزه مردم شناسی نیز اطلاعات زیادی از شهر تفلیس و گرجستان به گردشگران خواهد داد.

یکی مهمترین و دیدنی ترین مکانهای تفلیس کلیسای  اسمیندا سامبا می باشد این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای شرق اروپاست که اکثر مراسم مذهبی بزرگ و مهم در این کلیسا برگزار می گردد. پل پیس یا همان صلح پلی است در امتداد رودخانه کورا که تفلیس قدیم و جدید را به همدیگر متصل می کند این پل به سبک معماری مدرن و در سال 2016 افتتاح شده است. معبد امتاتسمیندا که علاوه بر اینکه معبدی تاریخی است به دلیل قرار گرفتن در بلندی های شهر به راحتی می توان از آنجا کل شهر را نظاره کرد.کلیسای متخی مشرف به رودخانه با مظره و چشم اندازی بسیار زیبا علاقه مندان و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. کلیسای شاکوتی نیز از کلیساهای مهم و دیدنی است این کلیسا با اینکه در سال 1904 تا 1910 ساخته شده ولی سبک معماری آن به سبک قرون وسطایی است. نقاشی های دیواری کلیسا بسیار جذاب و خیره کننده هستند.این نقاشی های توسط هنرمند و نقاش معروف و چیره دست گرجی لادو گودیاشویلی صورت گرفته است.

یاد بود شاه وختانگ و باغ های بوتانیکال نیز از جمله مکانهایی است که ارزش بازدید را دارد. باغهای بوتیکال قبل از سال 1845 فقط مخصوص خانواده سلطنتی بوده است اما بعد از این سال بازدید برای عموم آزاد شده است.

حمام های سولفور حمامهایی گوگردی هستند که در محله به نام آبانتوبانی در تفلیس قدیمی قرار گرفته است آب گرم تفلیس معروف هست و همانگونه که قبلا گفته شد اسم این شهر به خاطر آبهای گرم آن نامگذاری شده است.

خرید و سوغاتی

در شنبه بازاری که در کنار رودخانه قرار گرفته است یکی از بهترین مکانهایی است که می توانید سوغاتی هایی از قبیل عتیقه جات و جواهر قدیمی و حتی شمشیر خریداری کنید البته اگر کمی گرجی یا روسی بلد باشید به راحتی می توانید با کمی چانه زنی تخفیف خوبی از فروشنده نیز بگیرید.از بازار محلی نیز می توانید میوه و خوراکی های خوشمزه و تازه گرجی خریداری کنید.

نکته مهم این است که طلا و نقره , سنگ های قیمتی , اشیای قیمتی بیشترین طرفدار را در گرجستان از سوی گردشگران خارجی داشته است که با قیمت بسیار ارزان و با کیفیت عالی عرضه می شود. اگر علاقه مند به هنر نقاشی هستید در بازار عتیقه جات یکشنبه می توانید نقاشی های زیبا و معروف هنرمندان گرجی را تهیه کنید. فرش دستباف از دیگر سوغاتی ها و صنایع دستی گرجی است.

هتل های تفلیس

هتل های تفلیس بسیار زیاد است اما در اینجا به چندتا از این هتل ها صرفا جهت اشنایی گردشگران اشاره می شود. هتل بتسی هتلی سه ستاره با تمامی امکانات رفاهی می تواند انتخاب مناسبی در شهر تفلیس برای شما باشد هتل هالیدی این سه ستاره با سالن ورزشی و خدمات ماساژ در خدمت گردشگران می باشد هتل ماریوت و رادیسون بلو نیز از هتل های دیگر این شهر هست.

تور گرجستان

در تور گرجستان شما می توانید از مکان های گردشگری این کشور دیدن نمایید. تور یاب ارزانترین تور های گردشگری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

منبع : توریاب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز