خبرگزاری کار ایران

در همایشی در دانشگاه تهران مطرح شد:

چگونه در کسب و کار آنلاین موفق شویم؟

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۷۸

دبیر هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی معتقد است فضای کسب و کار مجازی، فضایی رقابتی، هوشمندانه، کارآمد و در عین حال بی رحم است که اگر در آن توان رقابت و نوآوری وجود نداشته باشد افراد به سرعت از آن حذف می شوند.

به گزارش ایلنا، در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران همایشی با عنوان "چگونه در کسب و کارهای آنلاین موفق شویم؟" با حضور اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و برخی از اعضای اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تشکیل شد که در آن درباره چگونگی موفقیت در کسب و کارهای مجازی بحث و تبادل نظر شد.

فرشاد وکیل زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به عنوان سخنران این سمینار با بیان اینکه علیرغم شور و هیجان موجود در فضای کشور در مورد کسب و کارهای آنلاین، افراد باید آگاهانه و با استراتژی مناسب وارد این فضا شوند و از تمام جنبه های کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارند، اگاه باشند، افزود: متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی و شناخت از نحوه فعالیت در این فضای کسب و کار، آن را خیلی ساده انگاشته و فکر می کنند صرفا می توانند با راه اندازی یک وب سایت و یا یک اپلیکیشن، کسب و کار موفقی را راه اندازی نمایند.

این دانش آموخته دانشگاه تهران با طرح این سوال که علیرغم راه اندازی هزاران کسب و کار اینترنتی در سالهای اخیر، چند کسب و کار از نظر مردم، شناخته شده می باشد؟ گفت: فضای کسب و کار مجازی، فضایی رقابتی، هوشمندانه، کارآمد و در عین حال بی رحم است که اگر توان رقابت و نوآوری نداشته باشید به سرعت از آن حذف می شوید.

دبیر اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مهمترین عامل موفقیت برای راه اندازی کسب و کارهای مجازی را بررسی نیازهای موجود در بازار و طراحی ایده های خلاقانه جهت پاسخگویی به آنها در بستر پلتفورم ها دانست و افزود در این مسیر می توان به بررسی تجربه های موفق در کشورهای دیگر پرداخت و سپس بر اساس ساختارهای اقتصادی کشور، آن طرح ها یا ایده ها رو بومی نمود.

فرشاد وکیل زاده از جوانان علاقمند خواست قبل از ورود به این حوزه، بررسی های دقیق و جامعی را انجام دهند و نسبت به بررسی رقبای موجود در هر کسب و کار دقت نمایند، سپس بررسی نمایند آیا استراتژی آنها، مزیت های رقابتی خوبی برای غلبه بر رقبا و جذب بخشی از سهم بازار را دارد یا خیر؟

مدیرعامل فروشگاه اینترنتی زنبیل، معرفی و اطلاع رسانی از پلتفورم یا کسب و کار آنلاین ایجاد شده را موضوع مهم دیگری عنوان کرد و افزود حتی در صورتیکه بتوانید طرح کسب و کار مناسبی را طراحی و پیاده سازی نمائید و در این پلتفورم مزیت های خوبی برای مشتریان خود خلق کرده باشید، مرحله بعدی معرفی این کسب و کار به متقاضیان است که خود به سرمایه و تخصص بالایی نیاز دارد.

وی در پایان اعلام داشت پس از اینکه تمام مراحل کار را به خوبی طراحی و اجرایی نمودید، این نکته را مد نظر داشته باشید که موفقیت در این بخش نیازمند تلاش و کوشش شبانه روزی و بدون وقفه است. حتی کسب و کارهای موفق نیز فرصت استراحت ندارند، چرا که با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و سهولت ورود وخروج شرکتها به این بخش و ایجاد ایده های نوآورانه ، با کوچکترین غفلتی از بازار حذف خواهید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز