خبرگزاری کار ایران

سنجاق: نحوه نصب کولرگازی و اسپلیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۶۸

نصب کولرگازی مینی اسپلیت برای گرمایش و سرمایش قسمت‌های کوچک خانه بسیار مناسب است. به‌ویژه برای مناطقی که نصب کانال‌های هوا در آن ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

 فرقی ندارد که آیا منزل شما به‌طورکلی از سیستم‌های تهویه و گرمایش و سرمایش بدون کانال برخوردارند و یا تعدادی اتاق اضافی در آن وجود دارد. حتی ممکن است در حین بازسازی اتاق‌هایی به منزل اضافه کرده باشید. به کمک کولرگازی مینی اسپلیت می‌توانید به‌خوبی گرمایش و سرمایش این فضاهای کوچک را تأمین کنید. ما در این مقاله به نحوه نصب کولرگازی مینی اسپلیت می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

کار نصب کولرگازی و اسپلیت را به یک سرویس‌کار حرفه‌ای بسپارید

باوجوداینکه نصب کولرگازی مینی اسپلیت به دلیل عدم وجود مجرای هوا به نسبت آسان است؛ اما برخی از مراحل نصب این کولرها برای افراد نابلد و غیرحرفه‌ای بسیار گیج‌کننده و پیچیده است. نه‌تنها برای نصب موفقیت‌آمیز کولرگازی مینی به ابزار و دانش خاصی نیاز است بلکه باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که برای این کار، به دانش فنی در زمینه برق‌کاری نیز نیاز دارید.

یادتان باشد که نصب و راه‌اندازی اصولی کولرگازی بسیار مهم است. در واقع امنیت و کارایی مینی اسپلیت شما به این مسئله وابسته است. برای جلوگیری از وقوع مشکل، باید واحد داخلی را کاملاً متناسب با فضای اتاق موردنظر انتخاب کنید. شارژ کردن خطور مبرد در زمان نصب کولرگازی، باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد غیرحرفه‌ای می‌شود. اگر نصب دستگاه درست انجام نشود؛ علاوه بر عملکرد نادرست دستگاه حتی ممکن است منجر به آتش‌سوزی هم بشود. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود جهت پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه؛ از همان ابتدا این کار را به افراد متخصص بسپارید.

باوجوداینکه توصیه ما به شما این است که برای نصب کولرگازی از متخصصین کمک بگیرید؛ ممکن است دلتان بخواهد خودتان این کار را انجام دهید. ما در این مقاله از سنجاق، به بیان تعدادی از نکات اصلی می‌پردازیم که به شما در نصب کولرگازی مینی اسپلیت کمک می‌کند. اگر به دنبال راهنمایی‌های دقیق‌تر هستید؛ بهتر است سری به کتابچه راهنمایی که به همراه دستگاه است رجوع کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید  هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصاب کولر گازی در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب کولر گازی و اسپلیت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابزارهای نصب کولرگازی:

دو آچار گشتاور نوع باز یا آداپتور

پمپ خلا با لوله و آداپتورها

گیج سنج

گیره‌

نوار برق، پوشش و عایق

تراز

مته با بیت مته

لنگر پلاستیکی

پیچ 

اره سوراخ‌کن

کف پلی‌اورتان

فلنج انعطاف‌پذیر

نصب واحد هوای داخلی کولرگازی

سنجاق: نحوه نصب کولرگازی و اسپلیت

1. برای نصب واحد داخلی بر روی دیوار داخلی، به سراغ جاهایی بروید که حداقل 2 متر با سطح زمین فاصله داشته باشد. از مناطقی که در معرض مستقیم نور خورشید، گرما و گاز هستند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که واحد داخلی از بالا و طرفین حداقل 15 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

2. با استفاده از ابزار تراز، موقعیت صفحه نصب را بررسی کنید تا از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید. با استفاده از مته سوراخ‌هایی را برای لنگرهای پلاستیکی صفحه در دل دیوار ایجاد کنید. لنگرها را در سوراخ‌ها قرار دهید و بعد به کمک پیپ‌ها صفحه نصب را به دیوار متصل کرده و به‌خوبی محکم کنید.

3. طول لوله موردنیاز برای رسیدن به واحد کندانسور خارجی از داخل خانه را تعیین کنید. محلی را برای ایجاد سوراخ در دیوار داخلی انتخاب کنید. خطوط لوله را به کمک این سوراخ‌ها بر روی براکت نصب‌کرده و سپس به سمت خارجی دیوار هدایت کنید.

4- برای ایجاد زهکشی مناسب، سوراخ باید به سمت دیواره خارجی پایین بماند. پس از اتمام سوراخ، یک فلنج انعطاف‌پذیر را در سوراخ قرار دهید.

5. اتصالات و اجزای الکتریکی روی سیستم مینی اسپلیت را بررسی کنید. از اتصال صحیح همه سیم‌ها و کابل‌ها به ترمینال‌های مناسب اطمینان حاصل کنید.

6. لوله‌کشی را از واحد داخلی از سوراخ دیوار انجام دهید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، از خم کردن خط لوله خودداری کنید. لوله پی‌وی‌سی را برداشته و در انتهایش یک درپوش لوله قرار دهید. لوله PVC را از سوراخ دیوار به سمت دیوار خارجی عبور دهید. لوله‌های مسی و تخلیه را به همراه کابل‌های برق همراه با نوار برق عایق کنید. اطمینان حاصل کنید که لوله تخلیه در موقعیت پایین قرار دارد تا قابلیت تخلیه را افزایش دهد. در غیر این صورت آب نمی‌تواند به‌خوبی خارج شود.

7. لوله را به طور ایمن به واحد هوای داخلی وصل کنید. این امر می‌تواند با استفاده از دو آچار و کارکردن هم‌زمان آنها در جهت مخالف برای محکم شدن اتصالات انجام شود. لوله تخلیه آب را به پایه واحد هوای داخلی وصل کنید. لوله‌ها و مجاری را از سوراخ دیواره داخلی به سمت دیوار خارجی عبور دهید. برای اطمینان از تخلیه مناسب آب، دوباره لوله‌های تخلیه را بررسی کنید.

8. واحد هوای داخلی را بر روی صفحه نصب فشار دهید و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نصب کولرگازی در واحد خارجی فضای باز

سنجاق: نحوه نصب کولرگازی و اسپلیت

1. خارج از خانه را به‌دقت بررسی کنید و مکان مناسبی برای قراردادن واحد خارجی انتخاب کنید. باید نقاطی را انتخاب کنید که از باران و برف و تابش مستقیم آفتاب در امان باشد. علاوه بر این از مکان‌های پر گردوغبار و پر رفت‌وآمد نیز اجتناب کنید. باید در اطراف واحد خارجی 30 سانتی‌متر فضای خالی باشد. برای جلوگیری از تداخل موج الکتریکی یا رادیویی، اطمینان حاصل کنید که در فاصله 3 متری از واحد خارجی شما آنتن تلویزیون یا رادیو وجود ندارد.

2. برای قراردادن شاسی بتونی و فلزی برای واحد خارجی، یک سطح صاف روی زمین انتخاب کنید. این شاسی باید در ارتفاعی نصب شود که یونیت خارجی را از گزند برف زمستانی حفظ کند.

3. برای به‌حداقل‌رساندن حرکت و ارتعاشات، قبل از قراردادن واحد خارجی در بالای بالشتک، بالشتک لاستیکی را در بالای شاسی بتونی قرار دهید.

4. پس از قرارگرفتن در محل، درپوش کندانسور خارجی را بردارید. نمودار سیم‌کشی می‌تواند به شما در اتصال سیم‌ها کمک کند. پس از اتصال صحیح سیم‌ها، کابل‌ها را با گیره‌های کابل محکم کنید و درب را دوباره به واحد خارجی متصل کنید. 

توجه داشته باشید که مهره‌ها در جای خود به‌خوبی سفت شده باشند.

5- برای هواگیری خطوط مبرد، باید رطوبت و هوا را از آنها بگیرید. درپوش‌ها را از دریچه‌های دو و سه طرفه و پورت سرویس خارج کنید تا شلنگ پمپ خلأ سر جای خود نصب شود. به پمپ خلأ اجازه دهید تا جایی که به 10 میلی‌متری جیوه نزدیک شود روشن باشد. قبل از خاموش‌کردن پمپ خلأ، مهم است که ابتدا دکمه فشار کم را ببندید. لوله‌ها و دریچه‌ها را از نظر نشتی بررسی کنید. پمپ خلأ را برداشته و تمام درپوش شیرها و پورت‌ها را تعویض کنید.

6. تمام اتصالات لوله‌کشی را با نوار پوشانده و عایق‌بندی کنید. لوله‌ها را با گیره به دیوار محکم کنید تا مانع ایجاد مزاحمت شود. برای تکمیل مراحل نصب باید سوراخ‌ها و حفره‌های ایجادشده در دیوار را پلی‌اورتان پر کنید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و همین‌طور ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه بهتر است به سراغ افراد متخصص و حرفه‌ای بروید. در نظر داشته باشید که نصب حرفه‌ای ضمانت‌نامه شما را باطل نمی‌کند و دیگر نیازی نیست تا برای از بین مردن اشتباهات خودتان هزینه‌های گزافی بپردازید. در سنجاق می‌توانید سرویس‌کار موردنظر خود را بیابید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز