خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران:

افزایش مستمری بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۶۳

طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار بود افزایش مستمری‌ها ۵ فروردین سال جاری پرداخت شود / معاون فنی و درآمد سازمان هم وعده داده بود که این پرداخت‌ها از بیستم فرودین ماه آغار خواهد شد / هنوز حتی یک ریال از این مطالبات پرداخت نشده است.

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تهران با انتقاد از بدقولی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت نشدن افزایش مستمری بگیران خبر داد.

«حسن ایزدان»، در خصوص پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان به خبرنگار ایلنا گفت: طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار بود افزایش مستمری‌ها ۵ فروردین سال جاری پرداخت شود اما این وعده تا به این لحظه عملی نشده است.

وی یادآور شد: در روز ۱۸ فرودین ماه «محمدحسن زدا»، معاون فنی و درآمد این سازمان گفت که با تامین شدن منابع مربوط به افزایش مستمری‌ها، پرداخت مابه التفاوت مربوط به افزایش مستمری‌ها از بیستم فرودین ماه آغاز می‌شود.

این کارگر بازنشسته بابیان اینکه با گذشت نزدیک به چهار روز از وعده معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی هنوز حتی یک ریال از مطالبات مربوط به افزایش مستمری‌ها پرداخت نشده است، ادامه داد: برخلاف وعده مدیرعامل سازمان تامنی اجتماعی میزان افزایش حقوق مسکن و خواربار کارگران بازنشسته نیز در عمل کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در حالی که طبق گفته مدیرعامل سازمان تامنی اجتماعی قرار بود که که مجموع حقوق مسکن و خوار و بار بازنشستگان با ۵۰ درصد افزایش به مبلغ ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد، در حال حاضر مشاهده می‌شود که سازمان تامنی اجتماعی مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از این افزایش را به بازنشستگان پرداخت نمی‌کند.

به گفته ایزدان ممکن است تصور شود که مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان آنقدر جزئی است که حتی ارزش پیگیری ندارد اما واقعیت این است که در دوران اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها دریافت همینمبلغ جزئی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بازرس کانون بازنشستگان ضمن انتقاد از شیوه افزایش ۲۵ درصدی مستمری‌ها اظهار داشت: طبق بخشنامه سازمان تامین اجتماعی تنها دریافتی مستمری بگیران حداقلی ۲۵ درصد افزایش یافته است و می‌ران افزایش دریافتی سایر گروه‌های مستمری بگیر کمتر از ۲۵ درصد بوده است.

ایزدان بابیان اینکه با این شیوه تعیین مستمری تامین هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگران بازنشسته و از کارافتاده در فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها با مشکلات جدی روبرو خواهد شد، افزود: بهتر است افزایش مستمری‌ها طبق نرخ تورم محاسبه شود.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته با اعلام اینکه مستمری‌های بالا‌تر افزایش کمتری خواهند داشت افزود: با اینکه سطوح بالا‌تر حق بیمه بیشتری پرداخت می‌کنند از افزایش مستمری کمتری برخوردار می‌شوند. در چنین حالتی بهتر است دیگر مزایای نقدی بازنشستگان مانند حق خواروبار و… به اندازه مبلغی که در شورای عالی کار برای کارگران شاغل محاسبه شده است افزایش یابد.

این فعال کارگری بازنشسته در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت به موقع افزایش مستمری‌ها و عملی نشدن وعده‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی که نحوه محاسبه مستمری‌های سازمان به نحوی است که بازنشستگانی با حق بیمه بیشتر از مزایای کمتری برخوردار می‌شوند. بهتر است سازمان در محاسبه مستمری سطوح بالا‌تر بازنگری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز