خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان البرز:

بازنشستگان از مفاد قرارداد با بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافط بی‌اطلاع بودند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۹۹

«کمیته‌های تخصصی در استان‌ها پیش از انعقاد قرارداد باید در خصوص سقف قرارداد و تعرفه‌های درمانی به بازنشستگان اطلاع رسانی می‌کردند.»

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان البرز در استان قزوین، از عملکرد بیمه آتیه سازان حافظ در ارائه خدمات بیمه تکمیلی به کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

«عیدعلی کریمی» در این زمینه به ایلنا گفت: بیمه آتیه سازان حافظ همانند بیمه دی نتوانسته خدمات مطلوبی به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ارائه بدهد و این شرکت در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان به تعهدات خود پایبند نیست.

او با بیان اینکه کارگران با وجود بیمه تکمیلی تنها ۳۰ تا ۶۰ درصد از هزینه‌های درمانی خود را در درازمدت دریافت می‌کنند، افزود: کمیته‌های تخصصی در استان‌ها پیش از انعقاد قرارداد باید در خصوص سقف قرارداد و تعرفه‌های درمانی به بازنشستگان اطلاع رسانی می‌کردند.

او در ادامه اظهار داشت: به همین دلیل بازنشستگان به دلیل ناآگاهی از سقف قرارداد بیمه تکمیلی با مشکل روبرو شده‌اند و در مراجعه به دفا‌تر بیمه آتیه سازان حافظ برای دریافت هزینه‌های درمانی خود نمی‌دانند سقف قرار داد پرداخت هزینه هایشان چقدر است و این موضوع باعثسردرگمی‌شان شده است.

او با ذکر مثالی متذکر شد: بیمه آتیه سازان حافظ برای پرداخت هزینه عمل جراحی که سه میلیون تومان برای یک بازنشسته خرج داشته است حدود ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

به گفته وی، عمده‌ترین مشکلی که در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران از سوی بیمه آتیه سازان حافظ مشاهده می‌شود تاخیر در پرداخت هزینه است که چندین ماه طول می‌کشد.

این فعال کارگری در استان قزوین روند جاری را موجب نگرانی بازنشستگان دانست و گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ازرخدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رضایت ندارند و این مطالبات باید سریعا به حساب بازنشستگان واریز شود.

وی افزود: پرداختی سالیانه بازنشستگان تامین اجتماعی به بیمه آتیه سازان حافظ مبلغی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است این در حالیست که بازنشستگان در ازاء این مبلغ انتظار دریافت خدمات مطلوبی تری را دارند.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب از سوی نمایندگان بیمه آتیه‌سازان در شهرستان قزوین گفت: انتظار می‌رود مسئولین بویژه کانون عالی بازنشستگان نسبت به بی‌توجهی این بیمه به مطالبات به حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامی فوری انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز