خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

بیمه تکمیلی دست اندازی به سفره کارگران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۹۸

«سازمان تامین اجتماعی ملزم به اجرای قانون الزام است و عدم اجرای قانون الزام از سوی سازمان تامین اجتماعی یک نوع قانوگریزی است / اگر سازمان مشکل مالی دارد باید پیگیر مطالبات ۹۰ هزار میلیاردی خود از دولت باشد».

دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر در مقابل پدیده سالخوردگی به صورت ناقص حرکت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا محجوب» صبح امروز در سومین اردوی سیاحتی، آموزشی زیارتی کانونهای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران که در سالن اجتماعات خانه کارگر استان فارس برگزار شد؛ اظهار کرد: با زنشستگان امروز متعلق به نسلی است که در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دوران سازندگی نقش ارزنده ای داشتند و آنچه امروز با قی مانده است یادگار دوران سخت این سربازان عرصه های کار و تلاش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون های بازنشستگی مشکلات عدیده ای دارند تصریح کرد: این معضلات و مشکلات هم می تواند تهدید وهم می تواند فرصت باشد.

وی با تشریح اینکه سالخوردگی و پیری پدیده تازه ای است که برای آن نه پیش بینی و نه برنامه ریزی کرده ایم گفت: درجامعه کنونی ما هم با پدیده جوانی و هم با پدیده سالخوردگی روبرو هستیم و پیش بینی می شود تا افق ۱۴۰۰ الی حدود ۱۵ درصد جمعیت کشور ما سالخورده و پیر شوند.

محجوب افزود: کشور در حال حاضر در مقابل این پدیده با یک آمادگی ناقص حرکت می کند و نباید به پدیده سالخوردگی به عنوان یک معضل نگاه کرد بلکه با یک نگاه علمی و تحقیقی به رفع و مشکلات آن پرداخت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: درشرایط کنونی باید به همه افراد جامعه فکر کرد وبرنامه ریزی نمود زیرا مشکلات بازنشستگان گره خورده است با زمان سالخوردگی و این مهم نباید کوچک و بی ارزش دیده شود.

دبیر کل خانه کارگر با تاکید براینکه موضوع سالخوردگی یک موضوع پیش افتاده ای نیست گفت: در این راستا مرکز مطالعات و پژوهشهای مجلس، ‌کمیته امدادوبهزیستی وارد تحقیق ومطالعه شده اند و در آینده نزدیک نتیجه گزارشات و تحقیقات به صحن علنی مجلس گزارش داده می شود.

وی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس آمادگی بررسی وضعیت سالخوردگان را دارد گفت: با توجه به شرایط خاص استان مازندران این استان می تواند به عنوان پایلوت مطالعه قرار گیرد و با وارد کردن دستگاههای اجرایی می توان به نتیجه مثبت و یک کار بنیادی رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با هشدار بر اینکه باید از ورود به مسئله ای که شناخت از آن نداریم بترسیم، افزود: پدیده سالخوردگی ابزار سنجش معینی ندارد و به زودی این پدیده تمامی ابعاد جامعه را در برخواهد گرفت.

دبیر کل خانه کارگر در قسمت دیگری از سخنان خود به عدم اجرای قوانین در سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: سازمان تامین اجتماعی مکلف به اجرای قوانین است و درهمین قوانین رفاه و امنیت بازنشستگان لحاظ و دیده شود.

وی با اظهار نگرانی از وضعیت اسفناک معیشتی کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: در تکاپوی معیشتی این دو قشر باید اجرای دقیق ماده ۱۱۱ افزایش سالیانه هم مزد و هم مستمری و خدمات رفاهی دیده شود و در این بین شعارها را باید به شعور تبدیل کنیم.

محجوب بیمه تکمیلی را دست اندازی به سفره کارگران دانست و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی ملزم به اجرای قانون الزام است و عدم اجرای قانون الزام از سوی سازمان تامین اجتماعی یک نوع قانوگریزی است که باید سازمان پاسخگو باشد.

وی گفت: اگر سازمان عجز و ناتوانی می کند ومشکل مالی دارد باید پیگیر مطالبات ۹۰ هزار میلیاردی خود از دولت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز