خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

لیلا رجبی با نقره‌ بازی‌های آسیایی‌ تاریخ‌ساز شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۱۴

لیلا رجبی با رکورد ۱۷ متر و ۸۰ سانتی‌متر عنوان دوم رقابت‌های پرتاب وزنه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را بدست آورد و هفتمین مدال نقره کاروان ایران را به گردن آویخت.

لیلا رجبی پرتابگر وزنه تیم ملی دوومیدانی با رکورد ۱۷ متر و ۸۰ سانتی متر عنوان دوم رقابت‌های پرتاب وزنه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را بدست آورد و هفتمین مدال نقره کاروان ایران را به گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رجبی در پرتاب اول و دوم خود ۱۶ متر و ۹۰ و ۱۶ متر و ۹۷ سانتی متر را کسب کرد. ۱۷متر و ۵۸ سانتی‌متر و ۱۷ متر و ۸۰ سومین و چهارمین پرتاب لیلا رجبی بود و در نهایت با رکورد ۱۷متر و ۸۰ سانتیمتر به کار خود پایان داد. در بخش پرتاب وزنه زنان، پرتابگر چینی لیائو گنگ با پرتاب ۱۹ متر و ۶ سانتی متر عنوان اول و مدال طلا را کسب کرد و تیانگ کیانگ گو با ۱۷ متر و ۵۲ مدال برنز این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. این بانوی دو ملیتی ایران که اصلیتی بلاروسی دارد، در مرحله مقدماتی با حریفانی از ازبکستان، چین، قطر، بحرین، کره‌جنوبی، چین‌تایپه و مغولستان به رقابت پرداخت. رجبی در حالی به این عنوان رسید که این نخستین مدال بازی‌های آسیایی برای دوومیدانی بانوان ایران بود و از این حیثرجبی برای برای ایران تاریخ‌سازی کرد.

رجبی در مراسم توزیع، مدال نقره خود را از سرگئی بوبکا قهرمان افسانه‌ای پرش با نیزه شوروی‌سابق و اوکراین دریافت کرد. بوبکا در حال حاضر رئیس کمیته ملی المپیک اوکراین را بر عهده دارد.

ایران در حال حاضر با ۶ طلا، ۷ نقره و ۶ برنز بعد از تیم‌های چین، کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان و کره‌شمالی در رده ششم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.

مدال آوران ایران در بازی‌های آسیایی تا عصر روز هشتم عبارتند از:

مدال طلا:نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین - دوچرخه‌سواری) بهداد سلیمی(وزنه برداری)، اسماعیل عبادی(کامپوند - تیروکمان)

مدال نقره:نرجس امام قلی‌نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری) لیلا رجبی(پرتاب وزنه - دوومیدانی)

مدال برنز:سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ ۴ نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان، تیم کامپوند مردان(تیراندازی)، حسین عسگری(تایم تریل دوچرخه سواری)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز