خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

طلای‌هفتم بر سینه پلنگ‌جویبار / ۳گانه‌ یزدانی کامل‌شد / بازگشت ایران به جایگاه‌ششم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۵۲

رضا یزدانی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون دست یافت و سومین طلای خود را در این رقابت ها کسب کرد.

رضا یزدانی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون دست یافت و سومین طلای خود را در این رقابت ها کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل خودربولگا دورجخاند از مغولستان، قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی با نتیجه ۶ بر صفر با زیرگیری و درخت کن بی نقص به برتری دست یافت.

دارنده مدال طلای جهان در مرحله نیمه نهایی مقابل چانگ وون از کره جنوبی علیرغم داوری یک طرفه و حمایت تماشاگران میزبان با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید و فینالیست شد. یزدانی در دیدار فینال با اجرای فنون زیبا همچون اجرای زیرگیری و فت پاهای دیدنی ماگمود موسی یف از قرقیزستان قهرمان آسیا(۲۰۱۲) و نایب قهرمان آسیا(۲۰۱۴) با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ در کمتر از پنج دقیقه شکست داد و صاحب مدال طلا شد. رضا یزدانی پیش از این در بازی های آسیایی دوحه و گوانگجو نیز صاحب مدال طلا شده بود.

رقابت های وزن ۶۵ کیلوگرم نیز امروز برگزار شد که ایران طبق تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات در این وزن نماینده ای ندارد. یوگشوار دات از هند دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن و زلیمخان یوسوپوف از تاجیکستان در وزن ۶۵ کیلوگرم فینالیست شدند.

رقابت های چهار وزن پایانی روز دوشنبه در سالن دوو ون شهر اینچئون برگزار می شود.

با مدال طلای یزدانی کاروان ایران جایگاه ششمی خود را از چین تایپه پس گرفت و یک رده در جدول صعود کرد.

مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی عبارتند از:

مدال طلا: نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین - دوچرخه‌سواری) بهداد سلیمی(وزنه برداری)، اسماعیل عبادی(کامپوند - تیروکمان) رضا یزدانی(کشتی)

مدال نقره: نرجس امام قلی‌نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری) لیلا رجبی(پرتاب وزنه - دوومیدانی)، آروین معظمی گودرزی(دوچرخه‌سواری استقامت جاده)

مدال برنز: سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ ۴ نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان، تیم کامپوند مردان(تیراندازی)، حسین عسگری(تایم تریل دوچرخه سواری)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز