خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی اینچئون - کره جنوبی؛

جدول نهایی رده بندی بازی‌های آسیایی / قهرمانی مقتدرانه چین با ۱۵۱ مدال طلا

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۶۴

در پایان پانزدهمین و آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، چین با اقتدار در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت و ایران هم با یک پله نزول نسبت به دوره قبل در جایگاه پنجم ایستاد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی با صدرنشینی چین و مقام پنجمی ایران به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در پایان پانزدهمین و آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، چین با اقتدار در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت و ایران هم با یک پله نزول نسبت به دوره قبل در جایگاه پنجم ایستاد.

کاروان اعزامی چین در نهایت با کسب ۱۵۱ مدال طلا، ۱۰۹ نقره و ۸۳ برنز با مجموع ۳۴۳ مدال، صدرنشین بلامنازع بازی‌های آسیایی شد. این کشور در دوره قبل به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی شانزدهم ۱۹۹ طلا، ۱۱۹ نقره، ۹۸ برنز و مجموع ۴۱۶ مدال کسب کرده بود.

کره جنوبی میزبان با ۷۹ طلا، ۷۱ نقره، ۸۴ برنز و مجموع ۲۳۴ مدال در رده دوم و کاروان ژاپن با ۴۷ طلا، ۷۶ نقره و ۷۶ برنز و مجموع مدالِ ۱۹۹ در جایگاه سوم قرار گرفتند.

قزاقستان با ۲۸ طلا، ۲۳ نقره، ۳۳ برنز و ۸۴ مدال در مجموع، رده چهارم جدول را به خود اختصاص داد و امکان تکرار چهارمی بازی‌های آسیایی را از ایران گرفت.

کاروان کشورمان هم با ۲۱ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز و مجموع ۵۷ مدال، رده پنجم جدول را به خود اختصاص داد. ایران بدین ترتیب یک مدال طلا بیشتر از دوره قبل در گوانگژو کسب کرد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز(شنبه) به پایان رسید و مراسم اختتامیه ظهر به وقت تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز