خبرگزاری کار ایران

در سمینار نواب رییس زن؛

داورزنی: دختران ما می‌تواننند در والیبال مطرح شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۶۵

در زمینه‌های اعزام به مسابقات، طرح‌های استعدادیابی، برگزاری اردوها و… سهم زنان بسیار کمتر از مردان بوده و باید با توجه بیشتر به این موضوع موانع را برداریم تا حق بانوان ادا شود.

رییس فدراسیون والیبال معتقد است اگر استعدادیابی و سرمایه‌گذاری در والیبال زنان درست انجام شود، آنها هم می‌توانند از تیم‌های مطرح آسیا و جهان باشند.

به گزارش ایلنا، سمینار نواب رییس بانوان هیات‌های والیبال ایران در سالن همایش‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه که با حضور رباب شهریان، معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان و نایب رییس کمیته ملی المپیک، داورزنی، رییس و صدیقه کعبی، ‌نایب رییس و نواب رییس هیات‌های والیبال برگزار شد، دوارزنی درباره وضعیت والیبال زنان صحبت کرد. رییس فدراسیون والیبال در این جلسه با اشاره به اهمیت حضور بانوان در ورزش گفت: «‌با اینکه در چند سال گذشته تلاش های زیادی را در والیبال انجام دادیم اما هنوز آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم اقداماتی در خور شان و در جهت رشد و توسعه بیشتر این عزیزان داشته باشیم و به نوعی شرمنده زنان والیبالیستمان هستیم.» ‌

داورزنی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و رشته والیبال نیز قدمتی طولانی در میان این قشر از جامعه دارد ولی متاسفانه با کم لطفی هایی که از طرف فدراسیون یا هیات های استانی داشته ایم، بانوانمان همواره در سایه فعالیت‌های مردان قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال در زمینه‌های اعزام به مسابقات، طرح‌های استعدادیابی، برگزاری اردوها و… سهم زنان بسیار کمتر از مردان بوده و باید با توجه بیشتر به این موضوع موانع را برداریم تا حق بانوان ادا شود.»

رییس فدراسیون والیبال با تاکید بر این دو موضوع که هیات ها و خود بانوان می توانند کمک شایانی بر پیشرفت هرچه بیشتر والیبال زنان داشته باشند، گفت: «گلایه ها را می پذیریم اما بعضی از نواب رییس‌ها هم فعالیت کمی دارند چرا که مشغله اصلی شان والیبال نیست. کار اصلی شما باید والیبال باشد. هر کس برای مسئولیتی که می‌پذیرد باید وقت بگذارد. متاسفانه دیده می شود در بعضی استان ها اطلاع رسانی لازم برای مسابقات انجام نمی شود.»

داورزنی با مقایسه لیگ های والیبال مردان و زنان گفت: در چند سال گذشته در قسمت لیگ بانوان نوسان زیادی داشته ایم. تعداد تیم ها گاهی ۱۲ بوده و بعضی اوقات لیگ با ۶ تیم کارش را شروع کرده. از تیم هایی که در قسمت مردان سرمایه گذاری کرده اند، خواسته ایم در بخش زنان هم تیمداری کنند.»

رییس فدراسیون والیبال در ادامه دغدغه اصلی خود را در بخش والیبال زنان اینگونه ابراز کرد: «دغدغه اصلی من در والیبال زنان، رشد در قهرمانی آسیاست. در این چهار، پنج سال گذشته " ایستایی " داشته ایم و بر خلاف انتظار جامعه حرکت کرده ایم. اگر در ابتدای کار استعدادها را شناسایی کنبم و از آنجا تیم ملی را انتخاب کنیم وضعمان خیلی بهتر می شود. در سالهای گذشته سرمایه گذاری را بر روی دختران ۱۶ ساله قرار دادیم و چون این طرح از پایه صحیح نبود نتیجه لازمه را نگرفته‌ایم. دختر بچه ها باید از سن ۹ و ۱۰ سالگی شناسایی کنیم و در این سن روی آنها سرمایه گذاری کنیم.»

داورزنی تاکید کرد: باید در مرحله کشف و انتخاب سه، چهار سال از نظر سنی پایین تر بیاییم تا تا به درخشش در سطح آسیا امیدوار باشیم. پسران در سنین ۱۴،۱۵ سالگی کشف می شوند اما دختران در سنین ۸ تا ۱۰ سالگی با بلوغی به نسبت زودتر از پسران، استعدادهایشان شکوفا می شود.»

داورزنی با اشاره به اینکه روزگاری مردان والیبال ایران در جایگاه ۲۷ دنیا قرار داشتند و هیچکس فکرش را هم نمی کرد روزی برسد تا در جمع ۸ تیم اول گروه A جهانی قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: «در قسمت دختران نیز می توانیم جایگاه خوبی را کسب کنیم. دنبال ایراد باشیم نه بهانه؛ این بهانه گیری ها در مردان هم بوده، اما این باور را داشتیم که می توانیم. در زنان هم باید این باور باشد. استعدادها را به موقع کشف کنیم از برخوردهای سلیقه ای که متاسفانه در زنان زیاد است و به اصل کار صدمه می زند، دوری کنیم.»

داورزنی تاکید کرد: «باید بپذیریم در چارچوب نظام حرکت کنیم. ورزش زنان الان ضرورت و ارزش است در حالیکه در سالهای قبل این تفکر وجود نداشت. الان فضا، فضای بهتری است. باید تلاش شود تا فضای مناسبی را به جامعه نشان دهیم تا خانواده ها احساس امنیت کنند و اجازه دهند تا فرزندان دخترشان در محیط ورزش وارد شوند.»

داورزنی در پایان گفت: «هر اتفاقی در تیم ملی بیافتد پیامدهایی دارد و اگر این پیامدها منفی باشد، ما را چند سال به عقب بر می گرداند. در همه بخش ها باید دقت بیشتری شود چون اگر تیم قهرمان آسیا هم بشود اما اخلاق وجود نداشته باشد، هیچ ارزشی برای ما ندارد.» ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز