خبرگزاری کار ایران

نسل جدید تکواندوی بانوان در راه است

زارع: کسب مدال در آوردگاه‌ المپیک دور از دسترس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۷۵

دهمین دوره مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان که با حضور ۸۰۳ تکواندوکار از ۱۰۳ کشور چین تایپه برگزار شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: باید بگویم نسل جدید تکواندوی بانوان در راه است و ما در آینده نزدیک یکی از قدرت‌های جهان و حتی المپیک خواهند شد و کسب مدال در این آوردگاه‌ها دور از دسترس نیست.

به گزارش ایلنا، ندا زارع در خصوص سطح رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: سطح مسابقات بالا بود، تمام دختران و پسران کشورهای مختلف برای کسب مدال آمده بودند، حتی ضعیف ترین کشورها هم در این دوره حرفی برای گفتن داشتند، خوشبختانه دختران با اعتماد به نفسی که در اردوهای شبانه روزی بدست آورده بودند، توانستند در شیاپ‌چانگ عملکرد قابل قبولی را کسب کنند و ۴ مدال را بدست آورند. متاسفانه پیش از این رقابت‌ها اعزام نداشتیم و در آخرین لحظه توانستیم به مشهد مقدس سفر کنیم تا بازیکنان روحیه شان تقویت شود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: کارمان در چین تایپه دشوار بود، بازیکنان تجربه نداشتند و فشار زیادی را تحمل می‌کردند، اما به هرحال ما در اردوهای تیم ملی مشاوره‌های زیادی را انجام داده بودیم و بازیکنان را برای حضور در این آوردگاه آماده کرده بودیم. همه تکواندوکاران فیلم مسابقات را دیده بودند و تصویرسازی در دستور کارمان بود.

زارع در خصوص مدال‌های برنز مهسا جدی و ناهید کیانی گفت: این تکواندوکار عملکرد بسیار خوبی را داشت، می‌توانست رنگ مدال‌هایش خوش‌رنگ تر شود اما بدنش توان لازم را در مبارزه نداشت. جدی در اولین دیدارش بعد از پایان مبارزه قند خونش پایین افتاد و پزشکان بالای سرش آمدند. به نظرم مدال او بسیار باارزشمند بود چراکه واقعا تلاش کرد. کیانی هم در اولین سابقه حضورش عملکرد بسیار خوبی را داشت و مطمئنا در ادامه راه موفق تر خواهد شد.

وی در رابطه با نقره اموری اظهار داشت: دومین تجربه حضور در مسابقات برون مرزی را تجربه کرد. در فینال این رقابتها مقابل کره، چیزی کم نداشت و امتیازی رد و بدل نشد. به هرحال داوری در تکواندو تا حدودی متمایل به سمت کره است و شورای داوری تصمیم گرفت، تکواندوکار کره به مدال طلای این وزن برسد. اما باید بگویم نقره اموری برای من چیزی از طلا کم نداشت.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به عملکرد قابل قبول علیزاده گفت: این بازیکن فیزیک بدنی خوبی برای تکواندو دارد و مقتدارنه مدال طلا را کسب کرد. متاسفانه برای رقابت‌های کسب سهمیه کمی بی تجربه بود. به نظرم حریف آلمانی را دست کم گرفت، آن‌هم در حالیکه می‌توانست برنده باشد اما در ۷ ثانیه آخر علی‌رغم صحبت‌هایم حمله کرد و باخت. او می‌توانست سهمیه المپیک را کسب کند چراکه از نظر تکنیک چیزی از حریفش کم نداشت.

زارع در پایان خاطرنشان ساخت: نسل جدیدی برای تکواندوی بانوان در راه است. من به تک تک این بازیکنان ایمان دارم و مطئنن هستم اگر این نفرات حمایت شوند و تمرینات خوبی را پشت سر بگذارند، در آینده یکی از قدرت‌های جهان و حتی المپیک خواهند شد و کسب مدال در این آوردگاه‌ها دور از دسترس نیست.

دهمین دوره مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان که با حضور ۸۰۳ تکواندوکار از ۱۰۳ کشور چین تایپه برگزار شد. تیم ملی تکواندوی نوجوانان کشورمان در بخش دختران توانست با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز پس از کره جنوبی و بالاتر از انگلیس بر سکوی دوم جهان بایستد و برای نخستین بار این عنوان را بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز