خبرگزاری کار ایران

به همه رشته‌های‌بانوان توجه نمی‌شود؛

غزاله محمدی: واترپلوی بانوان پتانسیل پیشرفت‌کردن دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۱۹۴

نمی‌توان گفت که واترپلو بانوان تا آن حد پیشرفت می‌کند که در سطح جهانی دیده شود، چون تیم ملی نداریم و اگر هم داشته باشیم نمی‌توانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم.

بازیکن تیم واترپلوی بانوان گیلان با اشاره به عدم توجه برخی استان‌ها به واترپلوی بانوان گفت: امیدوارم با حمایت‌های فدراسیون و کمیته بانوان توجه و نگاه بیشتری به این رشته ورزشی در کل کشور شود.

به گزارش ایلنا، غزاله محمدی درباره ارزیابی خود از شرایط واترپلوی بانوان اظهار کرد: ۱۷ سال دارم و ۶ سال است در حوزه واترپلو فعالیت می‌کنم. از ابتدا به رشته‌های آبی علاقه داشتم و همین علاقه مهمترین انگیزه من برای انتخاب واترپلو است. در حال حاضر فقط این رشته را به طور حرفه‌ای و جدی ادامه می‌دهم. قبل از اینکه وارد رشته واترپلو شوم در رشته شنا کار می‌کردم. اکنون سه روز در هفته تمرین و در هر روز یک جلسه تمرینی به یک و نیم ساعت داریم.

بازیکن تیم واترپلوی بانوان‌گیلان درباره شرایط بانوان با توجه به پوشش محدود خبری گفت: واترپلوی بانوان پتانسیل پیشرفت‌کردن را دارد اما به این رشته توجه زیادی نمی‌شود. در کل در استان ما نه تنها به این رشته، بلکه به همه رشته‌های بانوان توجه نمی‌شود که امیدوارم با حمایت‌های فدراسیون و کمیته بانوان توجه و نگاه بیشتری به این رشته ورزشی در کل کشور شود و ما شاهد پیشرفت در تمام رشته‌های ورزشی بانوان به خصوص رشته واترپلو باشیم.

غزاله محمدی در ارزیابی خود از آینده واترپلوی بانوان گفت: نمی‌توان گفت که واترپلو بانوان تا آن حد پیشرفت می‌کند که در سطح جهانی دیده شود، چون تیم ملی نداریم و اگر هم داشته باشیم نمی‌توانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. مهمترین دلیل آن هم بحثحجاب در کشورهای اسلامی است. نهایت واترپلوی ایران این است که در لیگ یا مسابقات قهرمانی کشوری تیمی در داخل کشور قهرمان شود. از دیگر کشوهای اسلامی خبر ندارم و به همین خاطر نمی‌توان شرایط و موقعیت آنها را با کشور ایران مقایسه کرد که شرایط آنها بهتر یا بدتر از کشور ایران است، ولی احتمالا شرایط واترپلوی آنها هم مثل شرایط واترپلوی بانوان کشور خودمان است.

او درباره سطح کیفی مسابقات داخلی واترپلوی بانوان عنوان کرد: سطح مسابقات داخلی هم به لحاظ داوری و هم قوانین مسابقات روز به روز در حال بهتر شدن است. در سال‌جاری تا الان مسابقه‌ای نداشتیم. طبق صحبت‌های انجام شده تا چند وقت دیگر مسابقات کشوری در رده سنی زیر ۱۶ سال برگزار خواهد شد، ولی تاریخ لیگ برتر مسابقات واترپلو هم در حال حاضر مشخص نیست.

محمدی درباره انتظارات از فدراسیون و کمیته بانوان گفت: انتظارم این است که برای واترپلوی بانوان ارزش بیشتری قائل بشوند و از ورزش واترپلو حمایت بیشتری کنند. اول اینکه زمان و شرایط برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و لیگ برتر را زودتر اعلام کنند و دوم اینکه برگزاری مسابقات بین استان‌ها را افزایش بدهند، چون هر چه قدر بیشتر در مسابقات شرکت کنیم، مسلما سطح کیفی بازیکنان بالاتر می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز