خبرگزاری کار ایران

اردوی بدون مسابقه به چه دردی می‌خورد؟

قدمگاهی: میراسماعیلی در همه کارها دخالت می‌کند / خانم‌ها در محیط های جودو امنیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۰۳

اگر جودوی خانم‌ها را نمی‌خواهند، آن را منحل کنند تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم و سراغ ورزش‌های دیگر برویم. هرچند که معتقدم همین الان هم جودوی بانوان منحل شده است!

سرمربی تیم جودوی بانوان تهران گفت: فقط برای اینکه جامعه ورزش را گول بزنند، خانم‌ها را دعوت می‌کنند و اردوی تیم ملی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون جودو از ۱۶ جودوکار خانم دعوت کرده تا از روز دوشنبه در اردوی تیم ملی حضور پیدا کنند. این در حالی است که بانوان جودوکار کشورمان، مدت هاست به هیچ مسابقه برون مرزی اعزام نشده‌اند و البته در آینده نیز قرار نیست در رقابتی بین المللی یا قاره‌ای شرکت کنند.

مریم قدمگاهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در این خصوص تصریح کرد: همه این‌ها حرف است. فدراسیون فقط ورزشکاران را سرکار می‌گذارد. آن‌ها برای اینکه فقط بگویند ما برنامه‌ای داریم، این اردو‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اردویی که بعد از آن مسابقه‌ای نباشد، به چه درد می‌خورد؟ به نظر من، نایب رئیس بانوان فدراسیون برای اینکه زیر سوال نرود و مدعی شود داریم کار می‌کنیم، این اردو‌ها را برگزار می‌کند.

نایب رئیس سابق بانوان هیات جودوی استان تهران، با بیان اینکه فدراسیونی‌ها با این کارهای خود در واقع جامعه ورزش را گول می‌زنند، ادامه داد: بعد از مصاحبه‌هایی که بنده و خانم حیدری داشتیم، برای اینکه اذهان عمومی را منحرف کنند، چند اردو برگزار کردند. در حالی که اردوی بدون مسابقه، به هیچ دردی نمی‌خورد و تنها بیت المال را هدر می‌دهد.

قدمگاهی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون مشکلاتتان را با نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو در میان گذاشته‌اید، اظهار داشت: با خانم میری بار‌ها صحبت کرده‌ایم، اما او فقط حرف خودش را می‌زند و به نظر دیگران توجهی نمی‌کند.

سرمربی تیم جودوی بانوان تهران، با انتقاد از اعزام نشدن تیم بانوان ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: چرا حتی یک جودوکار خانم را به بازی‌های آسیایی اعزام نکردند؟ متاسفانه بانوان کشورمان قربانی تصمیمات سلیقه‌ای برخی مسوولان شدند.

وی با اشاره به اینکه اگر جودوی بانوان را نمی‌خواهند یک بار برای همیشه تکلیف آن را مشخص و حتی آن را منحل کنند، یادآور شد: اگر جودوی خانم‌ها را نمی‌خواهند، آن را منحل کنند تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم و سراغ ورزش‌های دیگر برویم. هرچند که معتقدم همین الان هم جودوی بانوان منحل شده است.

قدمگاهی افزود: زمانی بنده ۳۰۰ شاگرد داشتم، اما در حال حاضر ۱۰ جودوکار در کلاس من تمرین می‌کنند. این نشان می‌دهد که اساسا چیزی به نام جودوی بانوان نداریم.

نایب رئیس سابق بانوان هیات جودوی استان تهران، نبود امنیت در کلاس‌های جودوی زنان را مشکلی بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: بنده با اینکه خانم هستم و در محیط‌های مختص خانم‌ها به شاگردانم تمرین می‌دهم، اما نمی‌توانم با خیال راحت کارم را انجام بدهم. چون می‌ترسم برایم حاشیه سازی کنند.

قدمگاهی در پایان، در مورد احتمال تغییر و تحولات در فدراسیون جودو اظهار داشت: بنده شخصا با میراسماعیلی و یا رئیس فدراسیون مشکلی ندارم اما معتقدم برای جودوی ایران تنها یک نفر تصمیم می‌گیرد. اگر الان تکواندو این اندازه موفق است، به خاطر این است که تیم‌های مردان و زنان فدراسیون تکواندو، همه دست به دست هم می‌دهند و افتخار آفرینی می‌کنند. بنده می‌گویم آرش میراسماعیلی نباید در همه کار‌ها دخالت کند و برای همه بخش‌های جودوی ایران تصمیم بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز