خبرگزاری کار ایران

مدیر بیمه های اتکایی و امور بین الملل بیمه دانا :

لازمه رقابت در پسا تحریم کنترل بازار است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۲۱۳

مدیر بیمه های اتکایی و امور بین الملل بیمه دانا، وضعیت صنعت بیمه را بعد از اجرای برجام و پایان تحریم ها تحلیل و ارزیابی کرد .

به گزارش ایلنا، حسن نیکوی سمیعی طی گفت و گویی با اشاره به پایان تحریم های بین المللی علیه ایران و اجرای برجام گفت: با توجه به اینکه شرکت های بیمه داخلی از لحاظ بین المللی هنوز رتبه بندی نشده اند، و بازار کنونی هم بازار محدودی محسوب می شود، شرکت های بیمه با در نظر گرفتن حجم پرتفوی خود تمایل به همکاری با شرکت های بیمه ای بین المللی خواهند داشت تا بتوانند از این طریق ، مزیت رقابتی پیدا کرده و سهم مناسب تری از بازار بیمه را به خود اختصاص دهند .

وی با تاکید بر مسوولیت ها و وظایف نظارتی بیمه مرکزی افزود: به منظور حفظ منافع بیمه گر و بیمه گذار در فرآیند فعالیت های بین المللی باید آیین نامه های مربوط بازنگری شده و آیین نامه های جدید برای کنترل بازار و ضابطه مند کردن بیشتر بازار رقابتی در دوران پساتحریم تدوین شود تا از این طریق ضمن رونق بیشتر اقتصاد کشور، شرکت های داخلی نیز از فضای ایجاد شده اقتصادی بهره لازم را ببرند .

نیکو سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوابق و پیشینه مثبت فعالیت های بیمه ای بیمه دانا در صنعت بیمه و خوشنامی و جایگاه ویژه این شرکت در عرصه فعالیت های اقتصادی اظهار داشت: با توجه به فضای رقابتی موجود، شرکت های بیمه در دوران پساتحریم و اجرای برجام در وهله اول در پی حفظ جایگاه اصلی خود در صنعت بیمه خواهند بود، لذا بیمه دانا هم به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این صنعت می کوشد در این دوران ضمن حفظ جایگاه شایسته خود در صنعت بیمه، منافع خود را از طریق همکاری های گسترده با شرکت های بیمه خارجی تامین کند .

مدیر بیمه های اتکایی و بین الملل بیمه دانا در توضیح بیشتر موضوع اضافه کرد: به عنوان مثال می توان با توجه به ظرفیت محدود سرمایه ای و ضوابط اجرایی بیمه مرکزی، از طریق تعامل در حوزه عملکرد اتکایی با همکاری شرکت های معتبر خارجی، ظرفیت شرکت ها را توانمندتر کرد و ریسک های جدید را با توجه به تقاضاهای جدید به شیوه ای برنامه ریزی و کنترل کرد تا پاسخ های لازم در زمان مناسب ارائه شود .

وی، تعامل و همکاری با واحدهای آموزشی شرکت های معتبر خارجی را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در روند رو به رشد شرکت های بیمه دانست و افزود: در دوران کنونی بسیاری از شرکت های بیمه معتبر به صورت دانش محور اداره می شوند و می توان در دوران پسا تحریم از این طریق دانش فنی صنعت بیمه را ارتقا داد .

نیکو سمیعی همچنین تصویب کمیته برون مرزی بیمه دانا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم در دوران اجرای برجام  با فعال شدن این کمیته و رصد بازار رقابتی موجود بتوانیم فعالیت خود را بر اساس فرصت ها و تهدیدهای بازار رقابتی به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، زیرا با توجه به ضوابط حاکم بر امور بین الملل، این کمیته می تواند به صورت توانمند از فضای موجود به درستی بهره لازم را ببرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز