خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره "پایتخت کتاب ایران" با همکاری بانک ملت و وزارت ارشاد

جشنواره‌ «پایتخت کتاب ایران» امسال با همکاری بانک ملت و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز هفدهم اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملت،«انتخاب پایتخت کتاب ایران» از جشنواره‌هایی است که معاونت فرهنگی ارشاد در زمینه ترویج کتابخوانی برگزار می‌کند.
همچنین به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اهمیت کتاب در جامعه، دومین دوره«جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، بانکملت با عاملیت بنیاد ملت و در راستای مسوولیت های اجتماعی و توسعه طرح ملت کتابخوان و همچنین در پی امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد شد تا در برنامه‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران، برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، برگزاری طرح تجلیل از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی مشارکت و همکاری کند.
در مراسم پایانی جشنواره‌های ترویج کتاب، پایتخت کتاب ایران معرفی و از پنج شهر فعال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی تجیل می‌شود.
در این مراسم معاون اول رییس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور، مسوولان فرهنگی، فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، نویسندگان و ... حضور خواهند داشت.
کد خبر : ۳۵۰۱۰۲