خبرگزاری کار ایران

حمایت قاطع شورای اسلامی شهر از عملکرد بانک شهر

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۶۴

چمران: اقدامات مدیرعامل بانک بسیار ارزشمند است طلایی: باید به عملکرد بانک شهر نمره عالی داد

 حسین محمدپورزرندی، مدیرعامل بانک شهر در دویست و چهل و نهمین جلسه غیرعلنی شورای شهر، با ارائه گزارشی از عملکرد بانک شهر در دو سال اخیر، موفق شد تا به واسطه کسب رضایتمندی شهروندان و کمک به توسعه و عمرانی شهرها، مورد حمایت قاطع اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته و نمره عالی دریافت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، در این نشست که با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه بود، پورزرندی با اشاره به اینکه بانک شهر طی دو سال گذشته اقدامات چشمگیری در جهت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی انجام داده است، افزود: بانک شهر متعلق به تمام شهرهای کشور است به همین دلیل ما در سیستم رقابتی با دیگر بانک‌ها هستیم، که این امر، حساسیت کار و نیاز به پشتیبانی مدیریت شهری را برای حمایت از این بانک در سطح جامعه دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1393 تا پایان سال 1394 منابع بانک شهر از رشد 164درصدی برخوردار بوده است.

رشد چشمگیر 164درصدی منابع بانک شهر در دو سال گذشته
حسین محمدپورزرندی، افزود: نکته قابل توجه این است که بانک شهر علیرغم اینکه طی این دو سال هیچ گونه افزایشی در واحدهای بانکی نداشته، شاهد رشد چشمگیر 164درصدی منابع بوده که بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از جمله دلایل حائز اهمیت در این موفقیت را می‌توان به توسعه ابزارهای الکترونیکی مانند پیشخوان‌های شهرنت، اتوبانک‌ها، ارائه محصول جدید از جمله صندوق سرمایه‌گذاری آرمان و دریافت مجوزهای مرحله دوم و سوم فعالیت ارزی اشاره کرد.

پورزرندی همچنین گفت: در ابتدای شکل‌گیری بانک شهر از سال 1388 ترکیب منابع شامل 90% شهرداری‌ها و 10% منابع مردمی بوده است که در حال حاضر این ترکیب به 91% منابع مردمی و 9% منابع شهرداری‌ها تغییر یافته است.

چمران: دکتر پورزرندی تحولات خوبی در بانک شهر ایجاد کرده است
بر اساس این گزارش، در این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌ که مدیرعامل بانک شهر در زمان تصدی در معاونت مالی شهرداری تهران نیز موفق شده بود تا شفاف‌سازی مالی را در این سازمان محقق کند، گفت: اقدامات دکتر پورزرندی در بانک شهر نیز بسیار ارزشمند است و باید اشاره داشته باشیم شفاف‌سازی در شهرداری تهران نیز به دست توانمند وی صورت گرفت.

وی افزود: از زمانی هم که پورزرندی به بانک شهر رفت تحول خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم این منحنی رشد همواره رو به بالا و صعودی باشد و بانک شهر تامین کننده منابع مالی خوبی برای همه شهرهای کشور باشد.

طلایی: نمره عالی برای رشد قابل قبول بانک شهر
مرتضی طلایی نیز گفت: مجموعه بانک شهر به جهت رشد قابل توجه و مورد قبولش می‌تواند نمره عالی بگیرد.

وی همچنین با اشاره به بدهی‌های شهرداری تهران به بانک شهر، پیشنهاد داد تا با توجه به مصوبه‌ای که در خصوص واگذاری فروشگاه‌های شهروند به بخش خصوصی وجود دارد، این مجموعه به بانک شهر واگذار شود تا هم سرمایه‌ای ماندگار باشد و هم بدهی به بانک شهر رفع شود، ضمن آن‌که با مدیریت متمرکز اقتصادی بانک شهر، شرکت شهروند می‌تواند عملکرد بهتری از خود ارائه دهد.

دبیر: لزوم استفاده بانک شهر از ظرفیت شهرداری‌ها
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به عملکرد مثبت بانک شهر در حمایت از پروژه‌های عمرانی کلانشهرها، بر لزوم استفاده این بانک از ظرفیت شهرداری‌ها تاکید کرد.

دبیر با تاکید بر اهمیت عملکرد بانک شهر در حمایت از پروژه‌های عمرانی در کلانشهرها گفت: بانک شهر باید از ظرفیت شهرداری‌ها استفاده کند.

دبیر با تاکید بر اهمیت حمایت بانک شهر از پروژه‌ها و پیمانکاران شهرداری‌ها که تا کنون به بهترین شکل انجام یافته است، گفت: بانک شهر در این سال‌ها کارهای بسیار مناسبی برای کمک به توسعه خطوط مترو تهران انجام داده که جای قدردانی دارد.

وی با بیان این ‌که در دنیای امروز، بیمه یک صنعت است، تاکید کرد که بانک شهر باید بیشتر به آن بپردازد.

 پورزرندی در این خصوص اظهار کرد: پیگیری برای راه اندازی بیمه شهر از سال گذشته آغاز شده است و در مراحل نهایی قرار دارد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
سالاری: نزدیک شدن به استانداردهای جهانی شهر الکترونیک با عملکرد بانک شهر
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل بانک شهر افزود: آنچه در استاندارد جهانی و بانک‌ها مطرح است این می‌باشد که شهرها باید به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند. بانک شهر نیز با اقداماتی که در این راستا انجام داده توانسته ثابت کند که به استانداردهای جهانی نزدیک شده است.

سالاری همچنین با اشاره به این ‌که موضوعات اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، از وظایف مهم در جهت توسعه پایدار شهری در قبال مردم است، گفت: ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه موجب جلب اعتماد آنها می‌شود و این برای بازار رقابتی بانک‌ها، کمک‌کننده خواهد بود و از این رو بانک شهر می‌تواند ارائه خدمات را تحت عنوان مسئولیت‌پذیری اجتماعی با طیف و حجم گسترده‌ای انجام دهد.

پیرهادی: بانک شهر یک تیم عملگراست

محسن پیرهادی، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: هر بانکی برای خود یک هویت دارد و هویت بانک شهر حضورش در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهری است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به قشر کم‌برخوردار، افزود: بانک شهر که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارد باید توجه خود را به قشر کم‌تر برخوردار بیشتر کند.

پیرهادی، گفت: بسیاری از مسائل شهری در بین مردم و اقشار جامعه اتفاق می‌افتد و بانک شهر به عنوان یک تیم عملگرا می‌تواند با توجه به قشر کم‌برخوردار مشارکت آنان را جلب کند.

دنیامالی: بانک شهر در شعار "نوآوری در خدمت" موفق بوده است

احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بانک‌ها همه محدودیت منابع دارند و علی‌رغم اینکه شهرداری به بانک شهر کمک کرده است اگر بتوانیم گردش مالی سازمان‌ها و مناطق شهرداری را در بانک شهر سازماندهی کنیم، این بانک می‌تواند کل خدماتی که در حوزه حمل و نقل شهری اعم از توسعه اتوبوسرانی، برقی کردن موتور سیکلت‌ها و .. را در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: شعار بانک شهر نوآوری در خدمت است که در این امر هم موفق بوده و کارهای بسیاری پیش رو دارد.

دوستی: بانک شهر یک تنه پشت مشکلات شهری ایستاده است
اسماعیل دوستی، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌ که بانک شهر یک تنه پشت مشکلات شهری ایستاده و به مدیریت شهری کمک می‌کند، بر ضرورت حمایت از این بانک تاکید کرد.
حافظی: کسب موفقیت‌های بانک شهر با وجود دکتر پورزرندی دور از انتظار نبود

رحمت‌الله حافظی نیز گفت: ما انتظار داشتیم که با تجارب فردی مانند دکتر پورزرندی شاهد تحول در بانک شهر باشیم که این موضوع نیز محقق شد و از جمله، افزایش سرمایه این بانک گام خوب و موثری بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز