خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک قوامین در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد

بهره مندی از فرصت های رفع تحریم ها به طور تدریجی

مدیرعامل بانک قوامین گفت: برقراری ارتباط با جوامع بین المللی باید نتیجه برد- برد برای هر دو طرف داشته باشد و بهره مندی از فرصت های ناشی از رفع تحریم ها انشاالله به طور تدریجی امکان پذیر است .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ، مدیرعامل بانک قوامین در نشست خبری با اصحاب رسانه ها با بیان این مطلب گفت: با وجود همه مشکلاتی که چندسالی است گریبان نظام اقتصادی را گرفته  اما خوشبختانه هنوز اقتصاد کشور سرپاست ونظام بانکی به عنوان طلایه دار اقتصاد درون گرایانه کشورتاکنون  به جد به فعالیت خود ادامه داده است ودر شرایط پسابرجام با رویکرد برون گرایانه ، موفقیت های بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد : شواهد نشانگر تغییر رفتار بین المللی است و این تغییرات همان گونه که طی سالیان به وجود آمده است به سرعت از بین نمی رود و در دراز مدت رفع خواهد شد و انتظار حل شدن یک شبه مشکلات، انتظاری دور از واقع است .

 نتاج با اشاره به اینکه رکود حاکم بر اقتصاد دنیا فرصت ویژه ای را برای فعالان اقتصادی در خارج  کشور رقم زده است ،ادامه داد: رکود عمومی فراگیر در جهان نگاه فعالان اقتصادی را به سوی بازار  80میلیون نفری کشور ما سوق داده است.

مدیرعامل بانک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آیتم های اثرگذار در برقراری روابط اقتصادی موثر با سایر کشورها گفت: شناخت دقیق ابعاد اقتصاد کشور و هم چنین عرصه بین المللی وبرقراری تعاملات گسترده با افراد حقیقی وحقوقی در سایر کشورها یکی از اقدامات اثر بخش در برقراری ارتباط موثر با دیگر جوامع است .

وی با اشاره به سفرهای متعدد تجار و بازرگانان خارجی به کشور وآشنایی آنان با ظرفیت های داخلی متذکر شد: رفت وآمد های بسیاری صورت گرفته اما نکته حائز اهمیت در این راستا توانمند سازی زیر ساخت های کشور در حوزه های گوناگون از جمله سیاسی و اقتصادی است.

مدیر عامل بانک قوامین از ایجاد اعتماد بین اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان دیگر آیتم  اثر بخش در برقراری ارتباط موثر اقتصادی نام برد و افزود: از آنجا که روابط کارگزاری بین کشورما با دیگر کشورها مدت مدیدی قطع بوده است شکل گیری اعتماد دو طرفه پس از این سال ها نیازمند فعال شدن نهاد های واسطه و بازگرداندن اعتماد است و در نظام ارتباطات بین المللی باید به مرور زمان شناخت و اعتماد را ایجاد کنیم و البته هوشمندانه از روابط بهره ببریم .

وی در ادامه با تبیین نقش نظام بانکی در برقراری این ارتباطات گفت: برقراری ارتباط با اقتصاد جهان نیازمند نظام های دریافت و پرداخت مالی به روز وکارآمد است که در این بخش نظام بانکی ایفای نقش می کند و بانک مرکزی نیز بادقت شرایط را رصد و مدیریت می کند.  

 

 

کد خبر : ۴۰۰۰۹۰