خبرگزاری کار ایران

بانک سینا به جمع تسهیلات دهندگان ازدواج پیوست

بانک مرکزی اعلام کرد، بانک سینا به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متصل شده و متقاضیان می توانند از این پس نسبت به انتخاب این بانک برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش ایلنا ، با افزوده شدن این بانک در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، تعداد بانک ها و موسسات اعتباری که وام ازدواج می دهند به 29 عدد رسید.

بانک های ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، پارسیان، سامان، قرض الحسنه مهر ایران، انصار، دی، قرض الحسنه رسالت، توسعه تعاون، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، آینده، اقتصاد نوین، قوامین، شهر، گردشگری، سینا، پست بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، موسسه اعتباری عسکریه، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری نور، بانک های پذیرفته شده در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند.

میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در قانون بودجه 1395 کل کشور 100 میلیون ریال برای هر یک از زوجین تعیین شده است و براساس بخشنامه بانک مرکزی بانک های حاضر در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای مرداد ماه ملزم هستند میزان وام تعیین شده را به متقاضیان پرداخت کنند.

بانک مرکزی همچنین بانک های یاد شده را موظف کرده است در مجموع ماهانه 150هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کنند و حداکثر همکاری را با متقاضیان این تسهیلات داشته باشند.

 

کد خبر : ۴۰۰۴۰۰