خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین نشست هماهنگی روابط عمومی های نظام بانکی

سومین نشست هماهنگی روابط عمومی های نظام بانکی صبح امروز (دوشنبه) با حضور علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی ، غلامرضا کاظمی دینان مشاور رییس کل بانک مرکزی ، علی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و مدیران روابط عمومی بانک ها در محل پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، مدیران روابط عمومی بانک ها در این جلسه که با هدف ارتقای همگرایی و انسجام در امور اطلاع رسانی و بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی بانک ها برگزار شد در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های روابط عمومی شبکه بانکی بحث و گفت و گو کردند.

همچنین در این جلسه موضوعاتی چون بررسی راهکارهای فراهم آوردن شرایط تعامل نظام بانکی با شبکه خبری ایبِنا، ارائه اطلاعات در انجام امور اداری و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی، هماهنگی و همکاری بانک‌ها در خصوص استقرار مجله تصویری تازه‌های اقتصاد در همایش بانکداری الکترونیک مطرح و بررسی شد.

هجمه‌های وارده به شبکه بانکی و هم‌افزایی مدیران روابط عمومی در ارائه اطلاعات به‌موقع و شفاف در جهت آگاهی دهی افکار عمومی از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود .

علی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در این جلسه با قدردانی از مشارکت فعال بانک‌ها در کمپین تبلیغاتی این نهاد ناظر در خصوص مؤسسات غیرمجاز، گفت: این کمپین از روز ۱۱ شهریور همزمان با هفته بانکداری اسلامی با حمایت‌ بانک شهر، شهرداری، سازمان زیباسازی شهری و مشارکت فعال بانک‌ها شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: این مشارکت جمعی گواهی هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها در این بخش به‌منظور پیشبرد اهداف نظام بانکی است که درخور تحسین است.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص تسهیلات پرداخت‌شده نظام بانکی به بنگاه‌های کوچک و زودبازده و همچنین سرعت در پرداخت تسهیلات ازدواج در جامعه باید در اولویت اخبار شبکه بانکی باشد.

همچنین در ادامه این جلسه غلامرضا کاظمی دینان با تاکید بر اهمیت شفاف سازی در ارایه اخبار بانک ها ، گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها به دلایل مختلف و گاها به دلیل مسایل سیاسی اخلاق حرفه ای را کنار گذاشته و برای دستیابی به اهداف خود از سازمان ها به عنوان وجه المصالحه استفاده کرده و تخریب را در دستور کار خود قرار می دهند.

وی ادامه داد: نظام بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هجمه هایی  وارد شده است که می توان با اطلاع رسانی درست بسیاری از آنها را کاهش داد.

 

کد خبر : ۴۱۶۳۵۰