خبرگزاری کار ایران

بیوگرافی حبیب محبیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۴۳

حبیب محبیان، معروف به حبیب (متولد چهار مهر ماه سال ۱۳۲۶ در تهران - درگذشت در بیست و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در روستای نیاسته، کتالم، رامسر) ، خواننده ، آهنگساز ، موسیقی دان و ترانه سرای معروف و صاحب سبک ایرانی بود. وی در دهه ۱۳۵۰ با آلبوم Lonely Man of the Night (مرد تنهای شب) مشهور شد.

معرفی حبیب محبیان خواننده

حبیب محبیان، معروف به حبیب (متولد چهار مهر ماه سال ۱۳۲۶ در تهران - درگذشت در بیست و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در روستای نیاسته، کتالم، رامسر) ، خواننده ، آهنگساز ، موسیقی دان و ترانه سرای معروف و صاحب سبک ایرانی بود. وی در دهه ۱۳۵۰ با آلبوم Lonely Man of the Night (مرد تنهای شب) مشهور شد. صدای بیس حبیب، استفاده از گیتار ۱۲ سیمه و آهنگسازی تحت تأثیر موسیقی راک غربی، وی را به عنوان هنرمندی متفاوت با موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

در خانواده وی، برادرانش نیز به موسیقی علاقه مند بودند، اما فقط خود حبیب به موسیقی حرفه ای روی آورد. برادران وی محمود، قاسم، منصور و منوچهر و خواهرانش عفت و مریم هستند. او از ابتدا به گیتار علاقه داشت. نوجوانی حبیب همزمان با ظهور بیتلز در دهه ۱۹۶۰ در اروپا بود که باعث علاقه وی به موسیقی شد. وی پس از قبولی در آزمون رادیو و تلویزیون، اصول و معیارهای آهنگسازی را زیر نظر مرتضی حنانه فرا گرفت. بعداً به عنوان خواننده تلویزیون استخدام شد. پس از دو سال خدمت در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و همچنین در باشگاه افسران نیز خواننده بود. وی از معدود خوانندگانی بود که برای اجرای ترانه های خود از گیتار ۱۲ تار استفاده می کرد.

مرگ همسر حبیب دو ماه پس از مرگ مادرش باعث شد که او بیشتر آوازهای اولین آلبوم خود با نام "مرد تنها شب" را که در سال ۱۳۵۶ منتشر شد به یاد آنها بخواند ... او به یاد مادرش آهنگ "مادر " و "خرس کوکی" و "شهلای من" و "خواب سرخ بوسه ها" را به یاد همسرش و "نگاه من" و "مرد تنها شب" را به یاد هر دو خواند.

بیوگرافی حبیب محبیان

همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که محمد محبیان "خواننده" حاصل ازدواج حبیب با وی است.

حبیب در سال ۱۳۶۲ به دلیل ممنوعیت خواندنش در ایران، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس آمریکا اقامت گزید. در سال ۱۳۸۸ وی نامه ای به رئیس جمهور وقت آقای محمود احمدی نژاد نوشت و خواستار حضور در این کشور شد و با رضایت و پذیرفتن رعایت برخی شرایط وی با خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر اقامت گزید.

در سال ۱۳۹۳ کتاب "مرد تنهای شب" اثر حبیب منتشر و در آن سال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شد. این کتاب منتخبی از آثار و ترانه های حبیب در تمام سالهای فعالیت وی است.

در سال 95 بعد از فوت او هوادارانش حضور گسترده ای در سر مزار او داشتند و همچنین هر سال در سالگرد وفاتش حضور پیدا میکنند و یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی میدارند.

آلبوم‌ شناسی حبیب محبیان:

مرد تنهای شب (۱۳۵۶)

سلام همسایه (۱۳۵۷)

بت (۱۳۵۸)

آفتاب‌مهتاب (۱۳۶۳)

همراز (۱۳۶۷)

خورشید خانوم (۱۳۶۹)

آخه عزیزم چی می‌شه (۱۳۷۱)

صفر (۱۳۷۳)

بزن باران (۱۳۷۵)

کویر باور (۱۳۷۸)

خداوندا (۱۳۸۰)

خانهٔ کوچک (۱۳۸۱)

جوونی (۱۳۸۳)

خودشه (۱۳۸۵)

ایران بانو (۱۳۸۷)

تک آهنگ های حبیب محبیان:

محکوم، تو نبودی، ببار ای برف(خرس کوکی)، نازگل بابا، الله اکبر، بانوی شرقی، دنیا، عشق‌ های خدایی، شونه‌ به‌ شونه، غدیر خم، آب و خاک، باران، سارا، گل سرخ، تو حسینی، محکوم ۲، یاد گریه هات و ایران بانو ۲

در سایت اینترنتی موزیک بازی قطعات تمام آلبوم ها و سینگل ترک های او با کیفیت عالی و پخش آنلاین و متن کامل منتشر شده که در هر زمانی میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید و از صدا و سبک موسیقی این هنرمند زنده یاد ایرانی لذت ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز