خبرگزاری کار ایران

بهترین روش طراحی سایت با کمترین هزینه و بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۹۷۷

با توجه به پیشرفت جامعه ، گرایش بیشتر افراد به فضای مجازی و روی کارآمدن رقبا در این فضا ، باعث به فکر افتادن بسیاری از کسب و کار ها برای راه اندازی یک سایت حرفه ای شده است تا هم کسب وکار خود را به صورت اینترنتی گسترش داده و هم در صورت داشتن محصولات، امکان فروش آنلاین آن ها را داشته باشند.

باور غلطی که در ذهن خیلی از افراد نهادینه شده است، پرداخت مبالغ بالا برای شروع راه اندازی یک سایت است، اما شما واقعا برای راه اندازی سایت خود در قدم اول نیازی به پرداخت مبلغ زیادی ندارید . اگر کنجکاو هستید که بدانید چگونه می توان با هزینه کم یک سایت را راه اندازی کرد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ساخت سایت با کمترین هزینه ممکن

برای ساخت و راه اندازی یک سایت جهت کاهش هزینه و در عین حال بالا بودن کیفیت سایت، باید به یکسری از موارد تاثیرگذار توجه کنید تا یک سایت حرفه ای با کمترین هزینه طراحی کنید . ما در اینجا مهم ترین موارد اثرگذار در راه اندازی یک سایت با مبلغ پایین را برای شما شرح داده ایم :

هزینه هاست

برای اینکه تمام محتوای سایت شما ذخیره شود، نیاز به یک فضای ذخیره سازی دارد که این فضا توسط هاست ها ایجاد می شود . شما با خرید یک هاست از انواع شرکت های هاستینگ که با کمی جست و جو در گوگل می توانید آن ها را پیدا کنید، فضایی ایجاد می کنید تا تمام اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شود . هاست ها بخشی از سرور شما هستند که متصل به اینترنت می باشند، یعنی با اتصال به اینترنت می توانند محتوای سایت شما را نشان دهند؛ اما اگر زمانی مشکلی برای سرور به وجود بیاید یا اینترنت قطع شود، محتوا و سایت شما تا زمان اتصال به اینترنت  از دسترس خارج می شود و بعد از اتصال دوباره در دسترس قرار می گیرد . هاست ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای سایت خاصی استفاده می شوند .

1- هاست اشتراکی

از لحظ اقتصادی، استفاده از هاست های اشتراکی مقرون به صرفه است، زیرا شما می توانید برای چند سایت یک هاست اشتراکی خریداری کنید و هزینه های خود را کاهش دهید . هاست اشتراکی به این صورت است که یک هاست را به بخش های مختلفی تقسیم می کنند و برای هر بخش می توانید از یک سایت استفاده کنید، اما از معایب هاست اشتراکی می توان به ایمن نبودن آن و کاهش سرعت سایت ها اشاره کرد، زیرا در این مدل هاست به راحتی هکر ها می توانند وارد یک سایت شده و از طریق آن به اطلاعات دیگر سایت ها هم دسترسی پیدا کنند و یا با ترافیک بالای سایت ها سرعت هر سایت کاهش می یابد و ممکن است یکسری مشکلات برای سایت شما ایجاد شود، اما برای راه اندازی یک سایت در مراحل اولیه شکل گیری آن  می تواند گزینه مناسب تری باشد .

2- هاست وردپرس

این هاست برای قرار گرفتن روی پلتفرم های وردپرس طراحی شده است و شما می توانید برای راه اندازی یک سایت وردپرسی از آن استفاده کنید . یکی از علت هایی که از این هاست برای راه اندازی سایت های وردپرسی استفاده می شود، نیاز این سایت ها به منابع سرور بالا بوده که هاست وردپرس با قدرت خوب و بالایی که دارد، می تواند این نیاز را برطرف کند . این هاست ها نسبت به هاست های اشتراکی قیمت بالاتری دارند، اما از نظر امنیت و کیفیت برای افزایش سرعت و ... سایت شما کاملا تایید شده می باشد .

بهترین روش طراحی سایت با کمترین هزینه و بودجه

3-  سرور اختصاصی

برای خرید یک سرور باید به این نکته دقت کنید که هدف شما از کسب وکارتان چیست، چه بازاری را قرار است شامل شود و سایت شما کدام نیاز کاربران را می تواند برطرف کند؟ همه این نکات می تواند به شما برای انتخاب و خرید یک سرور مناسب با سایتتان کمک کند . سرور های اختصاصی از آن دسته از سرور هایی هستند که شما  می توانید با خیال راحت سایت خود را با آن راه اندازی کنید و دغدغه ای در مورد امنیت و سرعت سایت خود نداشته باشید . سرورهای اختصاصی فقط برای یک سایت استفاده می شود که همین امر باعث افزایش سرعت و امنیت آن شده است، زیرا شما می توانید از این سرور با خیال راحت برای سایت های با ترافیک بالا هم استفاده کنید؛ اما موردی که در رابطه با این سرور ها مهم است، پرداخت هزینه بالا برای خرید آن ها بوده که همین امر باعث استفاده بیشتر سایت های بزرگ و معروف از سرور های اختصاصی شده است .

4- میزبانی ابری

یکی از فضاهای میزبانی که می توانید برای سایت های خود استفاده کنید، میزبانی ابری است که دارای تعدادی سرور می باشد که به صورت شبکه ای به هم متصل شده اند و شما می توانید هم زمان از همه سرور ها برای سایت خود استفاده کنید. از مزیت های این فضا می توان به نداشتن محدودیت فضا و منابع، و معایب آن امنیت پایین و دشوار بودن پشتیبان گیری از سایت اشاره کرد . در این فضا هم مانند سرورهای اختصاصی، خرید آن هزینه های بالایی دارد به همین خاطر برای سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند، استفاده از این فضا خیلی پیشنهاد نمی شود .

کمترین قیمت هاست برای ساخت سایت با کمترین هزینه

امروزه با توجه به شرکت های هاستینگ متنوعی که به وجود آمده است، می توانید با کمی جست و جو با هزنیه ای کمتر از 100 هزار تومان یک هاست را خریداری کنید .پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی بهترین هاست رایگان داخلی و خارجی را حتما در بلاگ ژاکت مطالعه کنید

هزینه دامنه

وقتی شما قصد راه اندازی یک سایت را دارید، باید اولین کاری که بعد از خرید هاست انجام می دهید، تهیه یک دامنه مناسب باشد، زیرا شما باید یک آدرس برای سایت خود مشخص کنید تا کاربران شما از طریق این آدرس امکان دسترسی به سایتتان را داشته باشند . برای ایجاد یک آدرس سایت یا دامنه که در گوگل ثبت شود، نیاز است به سراغ سایت های مختلف رفته و با کمی جست و جو بهترین نام را برای دامنه خود که تکراری هم نباشد، انتخاب کنید . دامنه ها از سه بخش تشکیل شده اند پیشوند، نام سایت و پسوند ،که باید برای انتخاب دامنه به هر سه بخش و اصول انتخاب آن ها توجه کنید .

در مورد هزنیه های دامنه ها قیمت ها براساس نوع دامنه ای که شما انتخاب می کنید متفاوت است، مثلا دامنه با پسوند .ir قیمت پایین تری را نسبت به دامنه های دیگر دارد و می توانید با هزنیه کمتر از 10  هزار توامن یک دامنه .ir را برای سایت خود خریداری کنید. اما این دامنه فقط در ایران اعتبار دارد و اگر قصد راه اندازی یک سایت بزرگ را دارید یا دارای یک شرکت گسترده هستید که فعالیت و حضور شما در تمام جهان برایتان حائز اهمیت است، قطعا باید انتخاب شما دامنه با پسوند های .com باشد، زیرا این دامنه با وجود قیمت بالایی که دارد،  در تمام جهان اعتبار داشته و برای شرکت های بزرگتر مناسب است .

در کنار تمام مواردی که برای خرید یک هاست و دامنه گفته شده است، این مورد را فراموش نکنید که شما باید سالانه و یا ماهانه دامنه و هاست سایت خود را تمدید کنید و برای راه اندازی سایت خود بر طبق مدل هاست و دامنه ای که برای سایت خود خریداری کرده اید، باید برای تمدید آن ها هم مبلغی را کنار بگذارید .

راه‌اندازی سایت با وردپرس یا برنامه‌نویسی

بعد از اینکه شما هاست و دامنه خود را برای سایتتان خریداری کردید، باید طراحی سایت را شروع کنید و اینجاست که باید تصمیم بگیرید با وردپرس سایت خود را طراحی کنید یا با برنامه نویسی. برای تصمیم گیری بهتر در بخش آخر این مقاله با ما همراه باشید :

راه اندازی یک سایت با وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوایی، قطعا بسیار راحت تر و سریع تر از راه اندازی سایت با برنامه نویسی می باشد، زیرا برای سایت های وردپرسی شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک به راحتی یک سایت را برای خود راه اندازی کنید . وردپرس علاوه بر مقرون به صرفه بودن، به خاطر فضای کاربری راحتی که دارد، این امکان را به وجود آورده است که افراد مبتدی هم با کمی زمان گذاشتن بتوانند بهترین سایت را برای خود راه اندازی کنند .

راه اندازی سایت با برنامه نویسی علاوه بر هزینه های بالایی که دارد، به خاطر پروسه طولانی که باید طی کند، زمانبر هم می باشد و شما باید هم هزنیه و هم زمان زیادی را صرف آن کنید که براساس اهداف و بودجه ای که برای سایت خود دارید و مدت زمانی که درنظر گرفته اید، می تواند مناسب باشد .

با توجه به نکاتی که گفته شده است، شما می توانید به راحتی با پرداخت هزینه ای کم و در یک مدت زمان اندک سایتی با کیفیت بالا راه اندازی کنید . البته برای اره اندازی سایت های وردپرسی، شما فقط باید یک هزینه ای را بابت خرید افزونه ها و قالب جهت ایجاد امکانات ویژه در سایت خود کنار بگذارید .

نتیجه گیری

شما برای اینکه یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید، نیاز به یکسری از موارد ضروری دارید که دراین مقاله به صورت کامل برای شما شرح داده ایم. اما در آخر تصمیم گیری این که شما کدام هاست و دامنه و ... را انتخاب کنید، به اهداف و بودجه و نیاز های کسب وکار شما بستگی دارد که خودتان باید آن ها را بررسی و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید . اما این نکته را فراموش نکنید که همانطور که امروزه انجام هیچ کاری رایگان نخواهد بود، قطعا طراحی یک سایت مناسب برای هر نوع کسب وکاری برای رسیدن به یک نتیجه مطلبوب هم بدون صرف هزنیه نخواهد بود !

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز