خبرگزاری کار ایران

آشنایی با محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۳۴

در هنگام پیاده‌سازی خطوط تولید و مونتاژ، استفاده از دستگاه‌ها و کامپیوترهای مدرن برای اتوماتیک‌سازی بخش‌های مختلف این خطوط، امری اجتناب‌ناپذیر است. ابزارآلات و محصولات این حوزه علاوه‌ بر مزایایی مانند کارایی و قابلیت اطمینان بالا، باید قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و هزینه پیاده‌سازی و نگه‌داری آنها نیز مناسب باشد. انتخاب اکثر محصولات اتوماسیون از یک برند خاص، می‌تواند مزایایی مانند بیشترین میزان سازگاری و تطابق را به همراه داشته باشد. در ادامه مطلب محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا و مزایای آنها نسبت به برندهای دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرکت دلتا در سال 1971 بنیان‌گذاری شد و هم‌اکنون به یکی از رهبران و فراهم‌کنندگان جهانی ابزارآلات مدیریت و کنترل انرژی و حرارت تبدیل شده است. دلتا با شعار «ارائه راه حل‌های نوآورانه، پاک و کارآمد برای فردایی بهتر» برای مسائل کلیدی زیست محیطی و تغییرات اقلیم جهانی اهمیت فراوانی قائل شده است؛ همچنین تلاش دارد با ارائه محصولاتی نوآورانه، نه‌تنها کارایی و بازده واحدهای صنعتی را افزایش دهد، بلکه نقشی قابل لمس در محافظت از محیط زیست داشته باشد.

کنترل فرایندها با دستگاه‌های پی ال سی و ارتباط انسان و ماشین

تمامی فرایندها در اتوماسیون توسط پی ال سی انجام می‌شود و هرگونه خلل در این بخش می‌تواند باعث وقفه کل فرایندها شود. بنابراین، پی ال سی را می‌توان مهم‌ترین بخش در اتوماسیون در نظر گرفت. انتخاب PLC مناسب با میزان خطای پایین و قابلیت اطمینان بالا امری ضروری برای کارکرد حداکثری واحدها است. پی ال سی دلتا عملکردی سریع، پایدار و قابلیت اطمینان بالا از خود به‌نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر عملیات منطقی سریع،‌ دستورالعمل‌های فراوان و کارت‌های عملکردی متعدد، پی‌ ال سی‌های دلتا و پی ال سی زمینس (https://www.azandcontrol.com/97-plc-siemens)  با پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی مختلف می‌توانند دستگاه‌های متفاوت اتوماسیون مانند سروو موتورها، درایو موتور،‌ اچ ام آی و کنترل‌کننده‌های دما را به‌صورت یک شبکه منسجم به هم متصل نمایند. قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه همراه با تنوع زیاد سری‌ها و مدل‌های مختلف، PLC دلتا را به راه حل مناسبی برای مدیریت واحدهای اتوماسیون تبدیل کرده است. پی ال سی‌های ساخت دلتا به سه دسته کلی استاندارد (DVP)، ماژولار (AS) و پیشرفته (AH) تقسیم می‌شوند. مدلهای ماژولار بالاترین میزان شخصی‌سازی و انطباق‌پذیری با فرایندهای مختلف را به کاربران ارائه می‌دهند.

آشنایی با محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا

اچ ام آی یا رابط میان کاربر و ماشین پس از کنترلرها مهم‌ترین نقش را برعهده داشته و باید بتواند به‌خوبی وضعیت لحظه‌ای واحد اتوماسیون را به کاربر منتقل کند. استفاده از یک HMI مناسب به مدیریت کلی واحد اتوماسیون کمک فراوانی کرده و با اطلاع‌رسانی لحظه‌ای زمان داون تایم را به شدت کاهش می‌دهند. محصولات اچ ام آی دلتا پورت‌های ارتباطی متنوعی را برای ارتباطات سریع و کنترل آسان طیف گسترده‌ای از ماشین‌ها، سیستم‌ها و ابزارآلات فراهم کرده‌‌اند. صفحه‌نمایش رنگی استفاده شده در این محصولات، نمایش پارامترها را آسان‌تر کرده و استفاده از روش‌هایی متفاوت مانند نمودارها و اعلان‌ها را برای نمایش متغییرها امکان‌پذیر نموده است. علاوه بر این، نرم‌افزار ویرایش کاربر‌پسند امکان ایجاد سریع آیکون‌ها با قابلیت پیمایش آسان و نیز طراحی صفحات نظارتی برای برنامه‌های مختلف را مسیر کرده است. این نمایش‌گرهای صنعتی، تغییرات، زمانبندی‌ها و برنامه‌نویسی توالی‌ها را تسهیل نموده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان برنامه‌نویسی، با صرفه‌جویی در سیم‌کشی‌ها و پورت‌ها، پیاده‌سازی و توسعه سیستم را نیز تسهیل نموده‌اند. افزون بر آن، هزینه‌های اضافی مربوط به آنها را نیز کاهش داده‌اند.

سروو موتورها و سروو درایوهای کنترل‌کننده آنها

سروو موتورها بخشی از یک سیستم حلقه بسته هستند که از چندین بخش مختلف شامل مدار کنترل، موتور سروو،‌ شفت و چرخ‌دنده‌ها و یک رمزنگار تشکیل شده‌اند. از آنجایی که قسمت‌های مختلف دستگاه‌ها توسط سروو موتورها حرکت داده می‌شوند، درنتیجه فاکتورهای دقت و راندمان بالا در سروو موتورها از اهمیت مضاعفی برخوردار هستند. علاوه بر این، سروو موتورها با یک سنسور جهت بازخورد داده‌های موقعیتی جفت شده‌اند، بنابراین، حسگرها و داده‌های ورودی به آنها نیز برای عملکرد بالای یک سروو موتور حیاتی هستند.

مدیریت انرژی سروو موتورها توسط سروو درایو انجام می‌شود که یک تقویت‌کننده الکترونیکی است. به‌عبارت دیگر، سروو درایو سیگنال فرمان را از یک کنترل‌کننده دریافت کرده و سپس با تقویت این سیگنال و ارسال آن به سروو موتور، حرکتی متناسب با سیگنال دریافتی را ایجاد می‌کند. دلتا الکترونیکس به‌منظور برآورده‌سازی نیازهای ماشین‌ابزارهای همه‌منظوره و افزایش مزیت رقابتی در بازار اتوماسیون صنعتی، سری‌های متنوعی از سروو موتور و سروو درایو دلتا را وارد بازار کرده است. علاوه بر این، دلتا تلاش کرده است با ارائه محصولات چند منظوره با پورت‌ها و اتصالات کامل، هزینه‌های پیاده‌سازی و نگه‌داری از واحد‌های اتوماسیون را کاهش دهد.

مدیریت و صرفه جویی در انرژی با منابع تغذیه و اینورترهای کارآمد

وظیفه تبدیل جریان مستقیم برق به جریان متناوب AC بر عهده اینورتر‌ها است. ولتاژ، فرکانس و توان تولیدی اینورترها را می‌توان به‌صورت دلخواه تنظیم نمود. اهمیت اینورترها یا معکوس‌کننده‌ها در تنظیم خروجی خود برای کارکرد برقی مصرف‌کننده‌ها نهفته است. به‌طور کلی، سرعت گردش الکتروموتورها با ولتاژ و فرکانس موتور رابطه مستقیم دارد و با افزایش این پارامترها سرعت گردش این موتورها نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، با استفاده از یک اینورتر می‌توان این فرکانس و ولتاژ را تنظیم نمود. علاوه بر دقت و قابلیت اطمینان بالا، سازگاری اینورترها با شرایط محیطی مانند دما و میزان رطوبت نیز اهمیت فراوانی دارد. مدل‌های مختلف اینورتر دلتا برای مدیریت انرژی در شرایط محیطی مختلف طراحی و توسعه داده شده‌اند و در شرایط متفاوت راندمان بالایی از خود نشان داده و کارایی واحد اتوماسیون را بهبود می‌بخشند.

آشنایی با محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا

انرژی لازم برای فعالیت ماشین‌ها و ابزارآلات واحدهای اتوماسیون توسط منابع تغذیه انجام می‌شود. قابلیت اطمینان بالا و امنیت بالا از جمله فاکتورهای حیاتی در انتخاب یک منبع تغذیه مناسب به شمار می‌روند. از آنجایی که خطوط اتوماسیون در شرایط محیطی مختلفی پیاده‌سازی می‌شوند، ‌درنتیجه توجه به سازگاری منبع تغذیه با محیط‌های مختلف و میزان مقاومت آن در دماهای مختلف و حضور رطوبت اهمیت فراوانی دارد. سری‌های متنوع منبع تغذیه دلتا یکی از گزینه‌های اصلی برای سازندگان برتر صنایع الکترونیک، مخابرات و مصرف‌کنندگان تجهیزات الکترونیکی به‌شمار می‌روند. شرکت دلتا مدل‌های متفاوتی را برای رفع نیازهای اتوماسیون کارخانه‌‌ها، ماشین‌ها و ابزارآلات مختلف توسعه داده است. امروزه علاوه بر کارایی بالای منابع تغذیه، سازگاری حداکثری این دستگاه‌ها با محیط زیست اهمیت فراوانی دارد. دلتا با پایبندی به شعار خود، به لطف نوآوری‌های مستمر توانسته است منابع تغذیه‌ای با کمترین هدر رفت انرژی را به بازار ارائه دهد.

آزندکنترل نمایندگی دلتا در ایران

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آزندکنترل نمایندگی دلتا، با جزئیات محصولات مختلف این شرکت آشنا شده و در صورت لزوم محصولات دیگر دلتا را مورد بررسی قرار دهند. انتخاب دستگاه‌های بخش‌های مختلف واحدهای اتوماسیون از یک برند باعث سازگاری بیشتری میان بخش‌ها شده و بازده حداکثری واحد اتوماسیون را تضمین می‌نماید. کارشناسان آزندکنترل با بررسی نیازهای کاربران، بهترین ترکیب از ماشین‌های مختلف را برای حداکثر بازدهی پیشنهاد خواهند داد. علاوه بر این، کارشناسان آزندکنترل با پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته با ارائه راهنمایی و مشاوره کاربران را در خریدهای خود یاری می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز