خبرگزاری کار ایران

تغییر در سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، چه پیامدی برای مهاجرین خواهد داشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۱۲

مهاجرت به آمریکا، همواره متقاضیان بسیاری داشته است. همچنین راه‌های بسیاری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که شامل: تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی می‌شوند. روش‌های دیگری همچون ثبت‌نام جهت برنده شدن در لاتاری و اخذ گرین کارت آمریکا وجود دارد؛ اما همانطور که می‌دانید، این روش شامل تمامی افراد نمی‌شود. به تازگی اخباری بر این مبنا منتشر شده است که دادگاه عالی آمریکا، درخواست رئیس جمهور بایدن را در راستای تغییر قوانین مهاجرتی رد کرده است و او را ملزم نموده تا به احیای سیاست مهاجرتی ترامپ بپردازد. در راستای همین تصمیمات، هزاران پناهنده از مرزهای آمریکا به مکزیک فرستاده شدند. در ادامه به بررسی بیشتر این تصمیمات و عواقب آن‌ها خواهیم پرداخت.

مهاجرت به آمریکا چه شرایطی دارد؟

شرایط مهاجرت به آمریکا، نسبت به روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود. برای مثال درصورتی که برای تحصیل در این کشور اقدام می‌کنید، باید با ارائه مدارکی همچون گواهی معتبر زبان، ترجمه رزومه تحصیلی، برگه سلامت و گواهی تمکن مالی برای دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام کنید. در ادامه، باید ویزای دانشجویی آمریکا را دریافت کنید که آن هم نیز به مدارک به خصوص خود نیاز دارد.

برخی دیگر از افراد علاقمند هستند تا در آمریکا به کار بپردازند یا دارایی خود را در این کشور، سرمایه‌گذاری کنند. افراد متقاضی کار در آمریکا باید ویزای نوع H1B را دریافت کنند و اخذ این ویزا تنها و تنها از طریق دریافت جاب آفر صورت می‌پذیرد.

همانطور که گفته شد، سرمایه‌گذاری در آمریکا نیز یکی از روش‌های مرسوم و مناسب برای مهاجرت به این کشور است. با توجه به اینکه آمریکا یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است، سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند بسیار پرسود باشد و علاوه بر این موضوع، منجر به اخذ اقامت برای افراد شود. سرمایه‌گذاری در آمریکا، تنها با اخذ ویزای EB5 ممکن است. همچنین، طبق آخرین بررسی‌ها، حداقل سرمایه لازم شامل 900000 دلار می‌باشد.

تغییر در سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، چه پیامدی برای مهاجرین خواهد داشت؟

آیا تحصیل پزشکی در آمریکا مناسب است؟

کشور آمریکا، یکی از برترین مقاصد برای تحصیل رشته پزشکی است. با توجه به اینکه سالانه تحصیل از این طریق، متقاضیان بسیاری دارد، لازم دانستیم تا درباره آن توضیحات مختصری را ارائه دهیم. مدت تحصیل پزشکی در آمریکا، 7 الی 9 سال است و 4 سال اول تحصیل، مربوط به دروس عمومی می‌باشد. با اتمام این 4 سال که به عنوان دوره MD شناخته می‌شود، باید در آزمون به خصوصی شرکت نمائید. پس از قبولی در آزمون، مجاز هستید تا دروس تخصصی خود را، آغاز کنید. هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا، در هر دانشگاه متفاوت است؛ اما به صورت میانگین، 54600 دلار هزینه خواهد برد.

پناهندگی در آمریکا و شرایط سخت آن

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، پناهندگی یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا است؛ اما با توجه به قوانینی که برای این امر وجود دارد و شرایط سخت و طاقت‌فرسای آن، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بر اساس اخبار، دولت بایدن قصد ادامه دادن سیاست‌های مهاجرت پناهندگی رئیس جمهور قبلی این کشور، یعنی ترامپ است. انتقادات بسیاری از سمت مقام‌های مختلف به این تصمیم وارد شده است؛ اما این دولت با توجه به ناتوانی‌های‌اش در راستای مدیریت امور پناهندگان، تصمیم به ادامه قوانین سخت ترامپ دارد.

همچنین، در ادامه این خبرها وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تصمیم و موضع آمریکا به صورت واضح و روشن است و افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند، خود را در شرایطی بسیار سخت قرار خواهند داد.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که پناهندگی در آمریکا، به هیچ عنوان راهی مناسب برای مهاجرت و اقامت در این کشور نیست. افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، بهتر است از روش‌های قانونی اقدام کنند. همچنین، شما می‌توانید برای موفقیت بیشتر در فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت، از افراد یا موسسات دارای تجربه در این زمینه نیز کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، یکی از برترین موسسات در زمینه مهاجرت، تحصیل و تحصیل پزشکی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، روسیه و نیوزلند است که به بهترین نحو شما را راهنمایی می‌کند.

مهاجرت به آمریکا، همیشه علاقمندان بسیاری داشته است، زیرا این کشور یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. راه‌های مهاجرت به آمریکا متعدد هستند و شامل: تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی می‌باشند. هر روش نیازمند مدارک و شرایط به خصوص خود است و شما باید با توجه به هدف‌تان از مهاجرت، از یکی از این راه‌ها اقدام کنید. همچنین در نظر داشته باشید، که پناهندگی به هیچ عنوان برای شما و خانواده‌تان توصیه نمی‌شود، زیرا خطرات جبران‌ناپذیری دارد و کشور آمریکا نیز در این زمینه قوانین بسیار سرسختانه‌ای را تصویب کرده است.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به آمریکا

علاقمندان عزیز می‌توانند پاسخ سوالات خود را در زمینه مهاجرت به آمریکا، راه‌های مهاجرت به آمریکا و شرایط آن، بیابند.

آیا مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان مناسب است؟

بله، با توجه به اینکه آمریکا کشوری بسیار توسعه یافته با اقتصاد مناسب است، در صورتی که واجد شرایط مهاجرت به آن باشید می‌توانید از بهترین فرصت‌ها برای تحصیل و کار بهره‌مند شوید.

راه‌های مهاجرت به آمریکا چه هستند؟

مهاجرت به آمریکا راه‌های متفاوتی همچون، تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی دارد. البته روش آخر در هیچ صورتی توصیه نمی‌شود؛ زیرا دارای خطرات غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد.

پناهندگی در آمریکا چه شرایطی دارد؟

پناهندگی یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت در آمریکا است؛ اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا آمریکا قوانین و سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای در این زمینه دارد.

چگونه می‌توان جهت تحصیل در آمریکا اقدام نمود؟

برای تحصیل در آمریکا، به اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی نیاز دارید.

ویزای مناسب برای کار در آمریکا چیست؟

ویزای مناسب جهت کار در آمریکا، H1B است و این ویزا نیز نیازمند در دست داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی آمریکایی می‌باشد.

منبع: estahbanaty.org

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز