خبرگزاری کار ایران

پیاز گل مریم و گل مریم را به چه روش هایی می توان کاشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۲۵۹

گل مریم بین اکثر مردم به دلیل بو و عطر خوبی که دارد از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. محبوبیت این گل به قدری زیاد است که برخی مایلند این گل را در گلدان و یا باغچه خانه و یا گلخانه خود بکارند. تا همواره از بو و عطر دلنشین این گیاه زیبا لذت ببرند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های کاشت گل مریم و پیاز گل مریم آشنا شوید.

وطن و خاستگاه گل مریم کشور مکزیک است. این گیاه خوشبو در دسته گیاهان نیمه سوخدار طبقه بندی می شود و حتی برخی عملا گل مریم را سوخ می نامند.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود سوخ به چه معناست؟ گیاهان سوخ ساقه ای متراکم دارند و از فلس ها و قاعده برگ ها تشکیل شده اند. ناگفته نماند به تازگی گل مریم را در دسته مارچوبه سانان نیز دسته بندی می کنند.

اندامی که درون خاک جای می گیرد و از آن گل مریم پدیدار می شود را ریزوم ژوخه ای می نامند. گروهی کلا اسم این گیاه را ریزوم ژوخه ای میدانند و با این اسم گل مریم را می شناسند.

جالب است بدانید با کاشت پیاز گل مریم و رشد آن برگ های بسیار زیادی را شاهد خواهید بود. برگ های این گیاه نیزه ای شکل، باریک و بلند هستند. با رشد گیاه از وسط برگ ها ساقه های گل دهنده خواهد رویید و در انتهای ساقه خوشه های گل مریم پدیدار خواهد شد که طول آن 14 الی 38 سانتی متر است. در این خوشه های گل 30 جفت غنچه متناوب وجود دارد که بسیار خوشبو و زیبا هستند. گلبرگ های گل هم ظاهری گوشتی و ستاره ای دارند.

نحوه کاشت پیاز گل مریم

اگر جزو علاقه مندان به گل مریم باشید حتما در ذهن خود بارها به فکر کاشت این گیاه در گلدان و یا باغچه خانه افتاده اید. این فکر کاملا عملی است چرا که این گیاه برای رشد به فضای زیادی احتیاج ندارد. شما حتی می توانید پیاز گل مریم را در گلدان نیز کاشته و به راحتی پرورش دهید.

در ابتدا باید بستر مناسبی برای کاشت گیاه فراهم کنید. خاک سبک و بسیار غنی باغچه ها برای رشد این گیاه کاملا مناسب هستند. در گلدان و یا باغچه گودالی به عمق 2 الی 4 سانتی متر حفر کنید و پیاز گل مریم را به صورتی که نوک پیاز به سمت بالا باشد درون خاک بگذارید. زمان کاشت پیاز گل مریم در باغچه باید مناسب کاشت این گیاه باشد. زمانی که دمای هوای محیط کمتر از 10 درجه سانتی گراد است گل مریم را بکارید. بهتر است در ابتدا پیاز های گل مریم را داخل گلدان بکارید و پس از رویش، آنها را به باغچه منتقل کنید فقط دقت کنید پیازها را به فاصله 30 سانتی متری از یکدیگر بکارید.

برای نگهداری از گیاه دقت کنید:

آبیاری: آبیاری زیاد به پیاز گل مریم آسیب خواهد زد

نور: گل مریم عاشق نور خورشید است. بنابراین محیطی که این گیاه را پرورش می دهید باید از تابش نور خورشید بهره مند باشد.

دما: دمای محیطی که گل مریم در آن پرورش پیدا میکند باید بالای 15 درجه سانتی گراد باشد.

کود: بهترین و مناسب ترین کود برای پرورش خوب این گیاه کودهای پوسیده دامی هستند.

حالا که متوجه شدید کاشت پیاز گل مریم اصلا کار دشواری نیست. به راحتی می توانید برای کاشت و لذت بردن از زیبایی و رایحه خوب این گیاه در منزل و یا باغچه خود اقدام کنید.

پیاز گل مریم و گل مریم را به چه روش هایی می توان کاشت؟

بهترین تغذیه برای گل مریم چیست؟

برای آنکه بتوانید گل مریم مرغوبی پرورش دهید باید نسبت به تغذیه گیاه حساس باشید. مطمئنا همه گیاهان برای رشد و گلدهی بهتر نیاز به مواد مغذی دارند. کودهای پایه که غنی از فسفات آمونیوم، سولفات پتاسیم و اوره هستند قبل از کشت باید به خاک اضافه شوند تا بستر مناسب برای رشد پیاز گل مریم فراهم شود. پیاز گل مریم علاقه وافری به این مواد مغذی موجود در کودهای پایه دارد از همین رو است که باید در عمق کم 2 الی 4 سانتی متری زمین کاشته شوند تا دسترسی گیاه به کود آسانتر باشد.

بعد از سبز شدن پیاز گل مریم و گذشت حدود 30 روز بهتر است کودهای فسفره و ازته را به همراه آبیاری به گیاه برسانید. پیاز گل مریم هر چه بیشتر کود بگیرید بهتر رشد خواهد گرد. توصیه می شود از کودهای میکرو، سکوسترین آهن و کودهای مایع نیز در زمانهایی به صورت محلول پاشی همراه آبیاری ها استفاده کنید تا کیفیت گلدهی گیاه به عالی ترین درجه برسد.

اگر میزان ازت و فسفر گیاه کم شود تاثیر مستقیمی در تعداد برگ های گیاه خواهد گذاشت. در مقابل اگر میزان مناسبی از ازت و فسفر به پیاز گل مریم برسد سبب رشد بهتر و تکثیر پیاز ها خواهد شد. حتی پیازهایی که قطری کمتر از 2 سانتیمتر دارند نیز در زمانی که ازت و فسفر کافی دریافت کنند به خوبی رشد کرده و به گلدهی خواهند رسید. توجه داشته باشید برای گلدهی بهتر پیازهای درشت تر و قطور تر بهتر خواهند بود پس با تغذیه درست گیاه گل مریم در زمان رشد از گل های زیبا و بسیار خوشبوی آن در زمان برداشت لذت ببرید.

پیاز گل مریم و گل مریم را به چه روش هایی می توان کاشت؟

آفات، بیماری ها و علف های هرزی که ممکن است گل های مریم را آزار دهند کدامند؟

مطمئنا کنه ها از جمله مهمترین آفاتی هستند که به گل مریم آسیب می رسانند. اگر در کاشت پیاز گل مریم در باغچه و گلخانه فاصله 30 سانتی متری رعایت نشود و تراکم کاشت بالا باشد. حتما به گل مریم آسیب وارد خواهد شد و جوانه های آن قهوه ای خواهند شد.

تریپس و شته نیز از جمله آفاتی هستند که به این گیاه حمله می کنند. برخی علف های هرز نیز می توانند برای سلامت گل مریم خطر ساز باشند. از جمله گیاهان هرز می توان به پنیرک، پیچک و اویارسلام اشاره کرد. برای جلوگیری از خسارت باید گیاهان هرز را از اطراف گل مریم طی دو، سه مرحله وجین کنید. گاهی لازم است مراحل وجین را تا 4 بار نیز تکرار کنید تا محیط کاملا عاری از علف های هرز شود.

پیاز گل مریم و گل مریم را به چه روش هایی می توان کاشت؟

مشخصات پیاز گل مریم مرغوب چیست؟

کاشت و تکثیر گیاهان پیازی از طریق کاشت پیاز گیاه به آسانی امکان پذیر است. مهمترین نکته درباره گل های پیازی و پیاز گل مریم که مورد بحث و گفتگوی ماست دوره استراحت پیاز است. پیاز گل مریم را بعد از فصل گلدهی و اواخر ماه آبان باید از خاک خارج کرد و در جای مناسب نگهداری کرد تا گیاه به دوره استراحت بپردازد و برای رویش در فصل بهار آماده و سرحال باشد.در غیر اینصورت پیاز گل مریم توانایی جوانه زنی و شکوفایی مجدد را نخواهد داشت.

برای خرید پیاز گل مریم مرغوب از طریق اینترنت می توانید با مراجعه به https://www.nazboo.com بهترین پیاز گل مریم را برای کاشت در باغچه و یا گلدان خود تهیه کنید. پیاز هایی که از این سایت تهیه می کنید دوره های استراحت را در بهترین شرایط سپری کرده اند و برای کاشت کاملا آماده هستند.

اگر باغچه بزرگ و یا گلخانه دارید و می خواهید تمام فضای خود را به کاشت گل مریم اختصاص دهید. به راحتی می توانید از طریق سایت نازبو به هر میزان که برای باغچه و یا گلخانه پیاز گل مریم نیاز داشته باشید به صورت عمده خرید کنید.  شما تمام خدمات و نیازهای باغبانی از جمله کود، خاک، انواع گلدان، انواع بذر، انواع پیاز های گل، ابزار باغبانی، خرید عمده انواع بذر و تمام اطلاعات و مقالات گل و گیاه را در این سایت به راحتی در اختیار خواهید داشت.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز