خبرگزاری کار ایران

رفع ریجکتی ویزای فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۵۰۸

فرانسه یکی از زیباترین و توریستی ‌ترین کشورهای اروپا است که هر ساله تعداد زیادی از افراد کشورهای مختلف به این کشور سفر می ‌کنند.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از سفر به هر کشوری انجام دهیم، دریافت ویزا یا همان اجازه ورود به آن کشور است. همانطور که می دانید، فرانسه جزو کشورهای عضو شنگن است که دریافت این ویزا نسبت به ویزای بقیه کشورها دشواری بیشتری دارد.

می‌خواهیم به صورت کلی نگاهی به نحوه دریافت ویزای فرانسه داشته باشیم تا درنهایت به این موضوع برسیم که اگر بعد از اقدام کردن برای دریافت ویزای شنگن با ریجکتی مواجه شدیم، چه اقداماتی را باید برای رفع ریجکتی ویزای فرانسه انجام دهیم.

چگونه ویزا بگیریم؟

باتوجه به سختگیری های کشورهای عضو شنگن برای ارائه ویزا، اغلب افراد ترجیح می دهند که از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کنند.

مرکز VFS Global، مکانی برای دریافت وقت سفارت، ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و خانوادگی وغیره است که آژانس ها نیز مدارک افراد را برای بررسی به آن ها ارائه می ‌کنند.

شرکت VFS Global که با نام تجاری Visa Application Center) VAC) نیز شناخته می شود، با ثبت و بررسی هویت هر شخص و دریافت مدارک لازم اطمینان حاصل می کند که درخواست بدون نقص را برای ارزیابی به صورت ایمن به سفارت ارسال ‌کند.

ریجکی ویزا

بعد از آنکه مدارک لازم برای سفارت ارسال شد، با گذشت چندین روز از بررسی مدارک نتیجه ویزا به فرد اعلام می شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است در برخی از ویزاها دیده شود، ریجکتی است.

ریجکتی یا همان رد شدن دریافت ویزا، مانعی برای سفر به آن کشور است. البته پیش از اعلام درخواست به سفارت، آژانس‌های مسافرتی سعی می‌کنند تا ریسک ریجکتی را به حداقل برسانند ولی با این حال ممکن است با وجود رعایت کردن تمام موارد، مهر ریجکتی در پاسپورت شما نقش ببندد.

بعد از ریجکت شدن، سفارت به شما نامه ای ارسال خواهد کرد تا موضوعاتی که نتوانسته آن ها را برای ارائه ویزا قانع کند، توضیح دهند.

دلایل ریجکتی

موضوعات زیادی وجود دارد که ممکن است روی رد شدن درخواست ویزای شما تاثیر داشته باشند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قانع نشدن آفیسر پرونده
  • توضیحات ناکافی در مورد هدف از سفر به فرانسه
  • دلایل اثبات بازگشت متقاضی به کشور مبدا
  • داشتن برنامه سفر مبهم
  • فقدان و یا ناکافی بودن مدارک مالی لازم برای تأمین هزینه‌های سفر
  • فعالیت‌های مجرمانه در گذشته یا حال حاضر
  • ارائه دادن مدارک های تقلبی بدون اعتبار
  • داشتن پاسپورت آسیب دیده
  • فاقد معتبر بودن گذرنامه
  • نامه مرجع فاقد اعتبار
  • مدارک شناسایی فاقد اعتبار
  • داشتن بیمه مسافرتی فاقد اعتبار
  • اثبات نکردن محل اقامت در طول مدت سفر

رفع ریجکتی ویزای فرانسه

حالا با تمام موضوعاتی که پیش از این مطالعه کردیم، احتمال این موضوع وجود دارد که به هر دلیل دیگری مدارک شما مورد قبول سفارت نباشد و مهر ریجکتی را در پاسپورت خود شاهد باشید.

برای بررسی دلایل رد شدن ویزای فرانسه، افراد بسیار توانمندی هستند که می توانند به شما کمک کنند؛ تنها کافی است که نامه‌ حاوی دلایل رد شده را به مشاوران نشان دهید. برای مثال آژانس مسافرتی سفری دیگر از جمله بهترین مشاورین در این زمینه است که به شما در رفع ریجکتی ویزای فرانسه کمک می‌کند.

یکی از موضوعات مهم بعد از ریجکتی این است که نباید از دریافت نامه ریجکت توسط مسافر تا ارائه اعتراض، زمان زیادی (حداکثر 1 تا 2 ماه) گذشته باشد.

بعد از بررسی، اگر درخواست شما مورد تایید قرار گرفت، ویزای شما صادر شده و می ‌توانید به کشور فرانسه سفر کنید. اگر مجدد شما با ریجکتی ویزا مواجه شوید، از زمان ابلاغ نامه ریجکتی به مدت دو ماه زمان دارید از طریق مکاتبه با کمیسیون فرجام خواهی رد روادید فرانسه نسبت به اعتراض خود به ریجکتی مجدد ویزا اقدام نمایید. پاسخگویی به این موضوع نیز ممکن است کمی طولانی باشد.

بیشترین دلایلی که باعث ریجکت ویزای فرانسه می شود، قانع نشدن سفارت در خصوص محل اقامت، شرایط اقامت، هدف سفر و همچنین احتمال عدم بازگشت به ایران است. پروسه انجام رفع ریجکتی ویزای فرانسه در هر کدام از موارد متفاوت بوده و طبق نظر کارشناسان «آژانس سفری دیگر» انجام خواهد شد.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز