خبرگزاری کار ایران

دانلود pdf کتاب درسی زیست دهم و خرید آن با قیمت کم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۸۹

خرید کتاب درسی برای شروع سال تحصیلی از موارد مهم به شمار می آید و دروسی مانند زیست که از درس های پر اهمیت، در دوران تحصیل دانش آموزان و در کنکور است همیشه در اولویت این لیست قرار دارد. در ادامه این مقاله توضیحات لازم درباره زیست دهم و نحوه خرید آن را برای شما ذکر کرده ایم.

دانلود pdf زیست دهم

برای دانلود فایل پی دی اف زیست دهم می توانید وارد سایت چاپ شوید. در سایت چاپ کلیه کتاب های درسی را می توانید دانلود کنید. کافیست از منوی سمت راست روی دسته بندی متوسطه دوم کلیک کرده و سپس پایه دهم تجربی را انتخاب کنید. در این مرحله می توانید با یافتن و کلیک بر روی درس زیست دهم نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

زیست دهم چاپ چه سالی را باید بخوانیم؟

یکی از مواردی که همواره دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است آن است که با توجه به تغییرات کتاب های درسی زیست به صورت سالانه باید کدام چاپ از کتاب زیست دهم را مطالعه کنیم؟

در پاسخ باید گفت که اگر کنکوری 1402 هستید باید نسبت به خرید کتاب زیست دهم چاپ ۹۹ اقدام کنید. ضمنا کنکوری های 1403 باید چاپ 1400 کتاب زیست دهم را مطالعه کنند.

اهمیت زیست دهم و تعداد سوالات آن در کنکور

دانلود pdf کتاب درسی زیست دهم و خرید آن با قیمت کم

به طور کلی می توان گفت که زیست شناسی پایه دهم 18 سوال از 50 سوال را در بر می گیرد و درواقع 34 درصد از سوالات زیست کنکور را شامل می شود. اهمیت زیست سال دهم از این نظر قابل توجه می باشد که مباحثی که در داخل زیست دهم برای شما عزیزان آورده شده است به صورت پایه بوده و اگر دانش آموزان تسلط کامل بر مباحث زیست سال دهم نداشته باشد نمی تواند به سایر سوالاتی که به صورت ترکیبی در کنکور و زیست شناسی مطرح می شود پاسخ درست دهند.

فهرست زیست دهم

زیست شناسی پایه دهم از 7 فصل تشکیل شده است. که بودجه بندی زیست کنکور پایه دهم بر اساس فصل های مختلف به صورت زیر است:

فصل اول (زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا)

 این فصل در کنکور سراسری سوالی نداشته است.

فصل دوم (گوارش و جذب مواد)

فصل دوم زیست شناسی در کنکور سراسری 3 سوال دارد. این 3 سوال به صورت مستقل از فصل گوارش و جذب موارد طراحی شده است. این فصل در کنکور سراسری 2 سوال به صورت ترکیبی با سایر فصل های دیگر دارد. در واقع  فصل دوم زیست سال دهم یکی از مهمترین فصل های زیست دهم وده و اهمیت بالایی در کنکور دارد زیرا می توان گفت از فصل دوم زیست سال دهم تقریباً 5 سوال مطرح می شود که این 5 سوال دارای اهمیت فراوانی می باشد.

فصل سوم (تبادلات گازی)

دانش آموزان و داوطلبان رشته تجربی باید به 2 سوال این فصل با دقت زیادی پاسخ دهند. این فصل 2 سوال کاملا مستقل در کنکور سراسری دارد. فصل سوم با سایر فصل های زیست شناسی 2 سوال ترکیبی دارد.

فصل چهارم (گردش مواد در بدن)

بودجه بندی زیست کنکور برای این فصل شامل 5 سوال است. فصل گردش مواد در بدن در کنکور سراسری 4 سوال به صورت ترکیبی با سایر پایه های زیست شناسی نیز دارد.

فصل پنجم (تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد)

بودجه بندی زیست کنکور برای فصل پنجم زیست پایه دهم شامل 2 سوال است. این فصل با سایر فصل ها 2 سوال به صورت ترکیبی نیز دارد.

فصل ششم (از یاخته تا گیاه)

فصل ششم پایه دهم زیست شناسی در کنکور سراسری 3 سوال دارد. این 3 سوال به صورت مستقل برای این فصل طراحی شده است.

فصل هفتم (جذب و انتقال مواد در گیاهان)

 این فصل شامل 2 سوال در کنکور سراسری است. این فصل در کنکور سراسری سوال ترکیبی ندارد و به صورت مستقل می آید.

کتاب درسی را بخوانیم یا کتاب کمک درسی کافیست؟

دانلود pdf کتاب درسی زیست دهم و خرید آن با قیمت کم

سازمان سنجش همه ساله منبع تمامی سوالات کنکور را کتب وزارتی یا کتاب های درسی عنوان می کند و هیچ سوالی خارج از بودجه بندی کتاب های درسی مطرح نمی شود. در نتیجه منطقی به نظر می رسد که دانش آموز باید به محتوای کتاب درسی تسلط کامل داشته باشد و بتواند تمام تمرین های کتاب درسی را حل کند تا بتواند در کنکور خوب عمل کند.

سوالات کنکور از متن کتاب درسی زیست

گاهی در کنکور سراسری سوالاتی شبیه به تمرین های کتاب درسی مطرح می شود و فردی که تمرین ها را مطالعه کرده و حل کرده باشد قطعا می تواند به اینگونه سوالات پاسخ دهد. کتاب درسی را هرگز نباید فراموش کرد، حتی اگر بد طراحی و ویرایش شده باشد. لازم به ذکر است که همیشه نکاتی در کتاب درسی وجود دارد که در کتاب یا جزوه دیگری به آنها پرداخته نشده است. دانش آموز باید تمام تلاش خود را برای درک کامل جملات کتاب درسی و استخراج نکات کلیدی مهم از دل کتاب درسی به کار گیرد.

اهمیت شکل های کتاب درسی زیست دهم

شکل های کتاب درسی زیست دهم اهمیت بالایی دارند. طراحان سوالات زیست کنکور همواره سعی می کنند با طرح سوالات دقیق از تصاویر دانش آموزان را گمراه کنند. پس هنگام خرید کتاب درسی زیست دهم 99 دقت نمایید کتابی که تهیه می کنید دارای شکل های واضحی باشند.

تهیه کتاب زیست دهم

همانطور که می دانید شما میتوانید کتاب های درسی پایه ای که در آن در حال تحصیل هستید را از طریق سامانه irtextbook.ir دریافت نمایید اما پشت کنکوری ها یا کسانی که کتاب هایی غیر از پایه تحصیلی خود را نیاز دارند باید از طریق های دیگر نسبت به خرید کتاب های خود اقدام کنند.

برای خرید کتاب زیست دهم چاپ چاپ 99 و 1400 یا تهیه آخرین نسخه از زیست دهم تجربی از سایت های اینترنتی فروش کتاب درسی استفاده کنید. در این فروشگاه ها با ارائه جدیدترین نسخه چاپ شده کتاب های درسی در همه مقاطع تحصیلی خیال شما از داشتن کتاب درسی راحت خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز