خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجلس مطرح کرد؛

فکتورینگ؛ راهکاری قطعی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۰۱

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: بحث فکتورینگ و تامین مالی زنجیره یکی از اقدامات و راهکارهای مهمی است که می‌تواند جلوی تعطیلی کارخانجات تولیدی را بگیرد.

سیدناصر موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید با ارایه تسهیلات به موقع و ارزان می‌تواند جلوی تعطیلی بسیاری از واحدهای مولد را بگیرد، گفت: بحث فکتورینگ و تامین مالی زنجیره یکی از اقدامات و راهکارهای مهمی است که می‌تواند جلوی تعطیلی کارخانجات تولیدی را بگیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمل به موقع بانک مرکزی در تسهیل شرایط تولید می‌تواند کمک مهمی در حق بخش مولد کشور باشد، افزود: تعامل سازنده بانک مرکزی با سازمان امور مالیاتی و سازمان هایی از این دست می‌تواند قفل تولید در کشور را باز کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی شفافیت هر چه بیشتر در مباحث مالی و بانکی حرکت کنیم، تصریح کرد: لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی شفافیت در تمامی حوزه های مالی بوده که تامین مالی زنجیره در واحدهای تولیدی با توجه به اینکه در بستری شفاف رخ می‌دهد می‌تواند نویدبخش همین شفافیت و مقابله با مفاسد باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های مسئول در رفع موانع تولید در شرایط فعلی لازم است، گفت: مطالبه دیرینه مجلس از بانک مرکزی شفاف‌سازی تمامی امور در حوزه تسهیل شرایط تولید است تا به این ترتیب هر نوع مانعی از میان برداشته و در نهایت بهبود شرایط اقتصادی رخ دهد.

وی همچنین با انتقاد از رویه موجود در شبکه بانکی و وجود بروکراسی اداری در تامین مالی واحدهای تولیدی تحت عنوان تسهیلات، افزود: شرایط و تضامین دریافتی بانک‌ها از واحدهای مولد باید مورد بازنگری واقع شود تا مشقت‌های احیای این نوع واحدها کاهش یابد.

موسوی لارگانی ادامه داد: آنلاین شدن خدمات بانکی حتی در حوزه دریافت تسهیلات یکی از مهم‌ترین مطالباتی است که می‌تواند جلوی بسیاری از مفاسد را بگیرد.

فکتورینگ؛ راهکاری قطعی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز