خبرگزاری کار ایران

کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۰۵

ظروف پلاستیکی در زندگی ما جایگاه ویژه‌ای دارند و از آن‌ها می‌توان در موارد مختلفی استفاده کرد. در صنایع پزشکی و غذایی چه در تلاش برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی باشید و چه بخواهید غذای آماده را ذخیره کنید، ظروف پلاستیکی می‌توانند کارهای زیادی را انجام دهند. در این مطلب نکاتی بیان شده است که شما باید بدانید.

کد معرف ظروف پلاستیکی

در پایین ظروف پلاستیکی نگهداری مواد غذایی، یک مثلث کوچک با یک عدد (کد شناسایی رزین) از ۱ تا ۷ پیدا خواهید کرد. این عدد نشان می‌دهد که پلاستیک از چه چیزی ساخته شده است. به طور کلی، ایمن‌ترین انتخاب‌ها برای استفاده از مواد غذایی اعداد یک، دو، چهار و پنج هستند. برای اطلاع بیشتر از مفهوم این اعداد مقاله سمبل بازیافت را بخوانید. کارشناسان توصیه می‌کنند از مصرف ظروف پلاستیکی با کدهای سه، شش و هفت خودداری کنید. پلاستیک شماره ۳ حاوی وینیل یا پلی وینیل کلرید (PVC)، ۶ دارای پلی استایرن و ۷ می‌توانند حاوی پلاستیک‌های مختلفی مانند بیسفنول A (BPA) باشند.

استفاده از BPA در بطری‌های یک لیتری و نیم لیتری، فنجان‌های نوشیدنی و در بسته‌بندی شیر خشک نوزادان ممنوع شده است. با این حال، استفاده از آن در سایر ظروف غذا و نوشیدنی همچنان تحت نظارت است و در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ایمن در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از ظروف پلاستیکی بدون BPA مواد غذایی و نوشیدنی امروزه در دسترس هستند که به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا در معرض آن قرار بگیرند.

 

در ادامه به دلایل استفاده از پلاستیک در صنایع سلامت، غذایی و پزشکی می پردازیم:

1.انعطاف پذیری و مقاومت بالا

پلاستیک‌ها به طور گسترده‌ای برای ایجاد ابزار و وسایل پزشکی مانند دستکش‌های جراحی، سرنگ‌ها، قلم‌های انسولین، لوله‌های IV، کاتترها، شکاف‌های بادی و غیره استفاده شده است. نیاز به استریل کردن و استفاده مجدد از یک دستگاه را به راحتی فراهم کرده‌اند.

همچنین پلاستیک برای ایجاد سطوح لمسی ضدمیکروبی ویژه‌ای استفاده می‌شود که می‌تواند باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها را از بین ببرد و در نتیجه شیوع بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد. در واقع، پلاستیک ضد میکروبی شناخته شده است که اثربخشی بسیار بالایی در کشتن باکتری‌ها دارد و می‌تواند عوامل بیماری‌زا را حتی زمانی که سطوح گفته شده به طور مرتب تمیز نمی‌شوند، از بین ببرد.

کاربرد پلاستیک در صنایع مختلف

2. افزایش ایمنی

ماهیت بادوام پلاستیک امکان استفاده از آن را در ایجاد وسایل ایمنی پزشکی مانند کلاهک‌های ضد دستکاری روی بسته‌بندی‌های پزشکی، بسته‌ها و کیسه‌های مختلف دفع زباله‌های پزشکی می‌دهد. همچنین پلاستیک‌ها ضد شکستگی هستند و بنابراین گزینه‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل به حساب می‌آیند. علاوه بر این، پلاستیک‌ها را می‌توان برای حفظ موثر یکپارچگی مواد دیگر با استفاده از پوشش‌های محافظ استفاده کرد. به عنوان مثال، پلاستیک‌ها به طور گسترده برای ایجاد کیسه‌های خطرناک زیستی غیرقابل نفوذ برای حمل و نقل مواد مانند زباله‌های پزشکی استفاده می‌شوند. این موارد تنها تعداد محدودی از کاربرد پلاستیک در پزشکی است.

3.افزایش راحتی

پیش از این، صنعت پزشکی از وسایل پزشکی فلزی به ویژه در زمینه پروتز استفاده می‌کرد. اکنون با توجه به دوام و تطبیق‌پذیری پلاستیک، اکنون به عنوان جایگزینی برای چنین اجزای فلزی استفاده می‌شود. پلاستیک‌ها نه تنها راحتی را بهبود می‌بخشند، بلکه راه‌حل‌های تخصصی را نیز ارائه می‌دهند که امکان زندگی سالم‌تر و عادی‌تر را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، بیمارانی که به فلزات خاصی حساسیت دارند از پلاستیک استریل و ضد حساسیت بهره‌مند شده‌اند که امکان مراقبت و درمان بهتر را فراهم می‌کند.

4.برنامه های کاربردی نوآورانه

از آنجایی که پلاستیک را می‌توان بر اساس نیاز یک برنامه خاص قالب گیری کرد، از آن برای توسعه دستگاه‌های پزشکی جدید نیز استفاده می‌شود. پلاستیک در حال حاضر در دستگاه‌ها و روش‌های جراحی و محصولاتی مانند ضربان‌سازهای مدرن، استنت‌ها یا دستگاه‌های جایگزین مفصل به دلیل توانایی آن در سازگاری با کوچک‌ترین و پیچیده‌ترین قالب‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید همواره ظروف پلاستیکی تزریقی باکیفیت را از ساپل خریداری کنید.

5.مقرون به صرفه بودن ظرف پلاستیکی

پلاستیک‌ها نه تنها می‌توانند به صورت انبوه با نرخ‌های مقرون به صرفه تولید شوند، بلکه امکان استفاده از طیف وسیع‌تری از کاربردها را نیز فراهم می‌کنند و آن را به سرمایه‌گذاری ارزشمندی تبدیل می‌کنند و در حالی که دستگاه‌های پزشکی مبتنی بر فلز مستعد ساییدگی و خوردگی هستند، پلاستیک را می‌توان برای مقاومت در برابر چنین استرسی و جلوگیری از چنین شرایطی درمان کرد.

 

برای دریافت مشاوره با برترین تولیدکننده ظروف پلاستیکی در ایران با ساپل در تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز