خبرگزاری کار ایران

بهترین جراح تنگی کانال نخاع و ستون فقرات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۶۴

سلامت جسم یکی از بزرگترین نعمت هایی است که به انسان تعلق گرفته است. اما متاسفانه عدم مراقبت های اصولی و روند افزایش سن موجب نمود بیماری های زیادی به خصوص در ستون فقرات می شود. از جمله این بیماری ها می توان به تنگی کانال نخاعی اشاره کرد. بدون شک شناخت این بیماری و علائم جانبی آن می تواند به تشخیص سریع بیماری کمک کند. از این رو این مقاله به معرفی این بیماری اختصاص یافته است.

بهترین جراح تنگی کانال نخاع و ستون فقرات

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی چیست؟

ساختار ستون فقرات انسان ها به این شکل است که مهره ها به صورت دانه های تسبیح در کنار هم قرار گرفته اند. این مهره های منفصل توسط دیسک و فاست ها به یکدیگر متصل شده اند. همچنین تمامی ساختمان ستون فقرات به وسیله لیگامان هایی محکم به یکدیگر متصل شده است، از این رو انسان  قادر است به هر جهتی خم شود یا حرکت کند.  در بین مهره های ذکر شده سوراخ هایی وجود دارد که رشته های عصبی از آنها عبور می کند. این رشته ها به اندام های تحتانی می روند و موجب حرکت عضلات می شوند. رشد بیش از حد فاست یا مفاصل پشت مهره موجب می شود که فضای کافی برای این رشته عصبی وجود نداشته باشد.  این بیماری که خود را با دردهای شدید در ناحیه تحتانی بدن نشان میدهد، تنگی کانال نخاعی نامیده می شود.

علائم تنگی کانال نخاعی

تشخیص به موقع و زودهنگام بیماری تنگی کانال نخاعی به روند درمان آن سرعت می بخشد. به طور کلی این بیماری از خود علائم گوناگونی بروز می دهد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد در ناحیه کمر
  • درد و سوزش در مسیر عصب سیاتیک
  • خواب رفتن  و سوزن سوزن شدن مداوم اندام های تحتانی همچون پاها
  • گرفتگی یا اسپاسم عضلات اندام های تحتانی
  • ضعف و ناتوانی اندام های تحتانی
  • از بین رفتن حس پا
  • احساس ضعف در پا (در این حالت بیمار نمی تواند روی پاشنه راه رود یا انگشت یا مچ پای خود را حرکت دهد)

عواملی که منجر به تنگ شدن نخاع می شوند

در بیماری تنگی کانال نخاعی، سوراخ مهره ها آنقدر تنگ می شود که فضایی برای رشته عصبی باقی نمی ماند. این امر موجب وارد شدن فشار به رشته عصبی و بروز دردهای مزمن می شود. عوامل بسیار زیادی می تواند منجر به این بیماری شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

  • افزایش سن : با افزایش سن مفاصل پشت ستون مهره ها (فاست) از شکل طبیعی خود خارج و دچار ساییدگی می شوند. از طرف دیگر افزایش سن منجر به تحلیل رفتن عضلات و شل شدن لیگامان ها می شود. شل شدن لیگامان ها به فاست ها فشار می آورد؛ از طرف دیگر افزایش سن فاست ها را فرسوده می کند. بنابراین فاست ها برای تحمل فشار تحمیل شده شروع به رشد کردن می کنند. این رشد غیر عادی موجب تنگی کانال نخاعی و بروز دردهای شدید در بخش باسن، کمر و پا می شود.
  • عوامل ژنتیکی: برخی از افراد به صورت کاملا ژنتیکی تنگی کانال نخاعی دارند. از طرف دیگر این بیماری می تواند جنبه وراثتی نیز داشته باشد یعنی از والدین به ارث رسد.
  • شغل های سنگین: افرادی که دارای مشاغل سنگین هستند بعد از مدتی به علت استهلاک سریعتر ستون فقرات به این بیماری دچار می شوند. به طور مثال مشاغلی که لازمه ی آنها خم شدن یا چرخیدن مداوم است.
  • بیماری های مادرزادی: برخی از بیماری  های مادرزادی همچون آکندروپلازی ها با تنگی کانال نخاعی همراه است. این بیماری منجر به کوچک شدن اندام های بدن، کوتاهی قد و بزرگی سر می شود. شرایط ذکر شده بدن را مستعد تنگی کانال نخاعی می کند.
  • بیماری روماتیسم: بیماری های روماتیسمی همچون آرتریت، روماتوئید و ... با التهاب ستون فقرات یا فاست همراه است که این امر نیز موجب رشد این نواحی و تنگی کانال نخاعی می شود.

انواع تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی بسته به محل تنگی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها پرداخته می شود:

 ۱- نوع مرکزی: در این نوع تنگی نخاع، بیمار در اثر راه رفتن یا ایستادن زیاد دچار خستگی در پاها می شود به گونه ای که قادر نیست به حرکت خود ادامه دهد.

۲-نوع محیطی: این نوع از تنگی کانال نخاعی خود را با درد ریشه عصبی و لنگش متناوب نشان می دهد.

۳- نوع تنگی سوراخ بین مهره ای: در این حالت سوراخ عصبی تنگ می شود و به صورت درد و تیر کشیدن شدید در اندام تحتانی نمود پیدا می کند. این درد شبیه درد دیسک کمر و همراه با لنگش متناوب است.

بهترین جراح تنگی کانال نخاعی با بررسی علائم بالینی و با توجه به نتایج آزمایش ام آر آی نوع تنگی نخاع را تشخیص می دهد.

پیشگیری از تنگ شدن کانال نخاع

همانگونه که گفته شد تنگی کانال نخاعی زمانی که حمایت عضلانی کاهش یافته و لیگامان ها  دچار تخریب شده اند، رخ می دهد. بنابراین در زندگی روزمره با انجام اصولی ورزش می توان عضلات را تقویت کرد. همچنین افرادی که کار سنگین انجام می دهند باید این آگاهی را داشته باشند که بیشتر از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند. لازم به ذکر است کارمندان و مدیرانی که به طور ثابت پشت میز می نشینند و ورزش انجام نمی دهند نیز مستعد این بیماری هستند زیرا به مرور زمان لیگامان های آنها کوتاه می شود و خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد. با توجه به مطالب ذکر شده راه رفتن، خم و راست شدن، چرخیدن و ... اصولی در کنار انجام حرکات ورزشی می تواند مانع از بروز این بیماری شود.

سخن پایانی

تنگی کانال نخاعی با دردهای بسیار شدید و آزار دهنده در ناحیه تحتانی بدن همراه است. همچنین عدم درمان آن در 25 درصد افراد موجب فلج شدن و بی اختیاری ادرار و مدفوع می شود. از اینرو لازم است در صورت بروز علائم این بیماری مراجعه به بهترین جراح تنگی کانال نخاعی در اولویت هر امری قرار گیرد. پزشک بعد از بررسی علائم بالینی، روش های درمانی مختلفی همچون فیزیوتراپی، جراحی و ... را تجویز می کند. اگر شما هم دچار عارضه تنگی کانال نخاع هستید برای تنگی کانال نخاع و درمان قطعی آن  کلیک کنید .

 

بهترین جراح تنگی کانال نخاع :

امروزه اکثر کسانی که به جراحی نیاز دارند به دنبال یک پزشک مورد اطمینان برای جراحی تنگی کانال نخاع میباشند ما د راین بخش به معرفی بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب خواهیم پرداخت .

دکتر رضا سنجری :

دکتر رضا سنجری یکی از با سابقه ترین پزشکان مغزو اعصاب در ایران میباشد . ایشان فارق التحصیل از دانشگاه تهران میباشند ودر کارنامه ایشان  بیش از ۲۵۰۰ جراجی تنگی کانال نخاع موفق و ۲۵۰۰ عمل تومورهای مغزی موفق میتوانیم اشاره کنیم مطب ایشان در تهران بیمارستان تخصصی تندیس میباشد ، بیمارستان تندیس یکی از مجهز ترین بیمارستان ها در ایران جهت جراحی میباشد این بیمارستان دارای ۹ اتاق عمل در سه بخش میباشد .

با توجه به تحقیق های به عمل امده  از دکتر رضا سنجری ایشان یکی ا زبهترین پزشکان در زمینه جراحی تنگی کانال نخاع وستون فقرات و جراحی انواع تومور های مغزی میباشند .

پورفسور سمیعی :

پورفسورمجید سمیعی در خانواده رشتی که در تهران زاده شد .ایشان تحصیلات ابتدایی خود را در شهر رشت به پایان رساندند ایشان جهت ادامه تحصیل به المان مهاجرت کردند

سمیعی در دهه ۱۹۷۰ از عوامل اصلی توسعه جراحی قاعده جمجمه بود و مجدداً در این زمینه انجام شد. میکروسکوپی در جراحی مغز را تشخیص داد و ابتدائاً وارد زمینه شوانومای زاویه مخچه – پل مغزی شد و در جراحی شوانوما به صورت جهانی دست یافتتومور. او زود بر جراحی به کمک عکس بسیار انجام شده و کارشناسی شده در زمینه تصویربرداری کاربردی و ساختاری در جراحی قشر مغز است. او به روش موفقیت‌آمیزی در طول فعالیت‌های خود ۲۰۰۰۰ بیمار را عمل کرده است.. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته‌است. او در کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند. سمیعی شاگردان بسیاری تربیت کرده‌اند که در جهان مختلف به فعالیت‌هایی در زمینه جراحی مغز و اعصاب می‌پردازند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی انجام می‌دهند. در یکی از برگزاری می‌کنند.

سمیعی از 1997 تا 2010 رئیس فدراسیون جهانی مغز و اعصاب در سال 2011 به عنوان رئیس جمهور افتخاری این نهاد برگزیده شده است.

سمیعی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز تخصصی بین‌المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute) را که به اختصار INI شناخته می‌شود، کرد. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز است. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش (امیر سمیعی) بر دارند.

 

بیمارستان پروفسور سمیعی رشت

در اسفند ۱۳۸۷ با حضور گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در رشت ساخت «بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی» آغاز شد. این مرکز مغز و اعصاب این بیمارستان با مرکز مغز و اعصاب آلمان همکاری خواهد کرد. سمیعی بر مراحل ساخت این بیمارستان نظارت می‌کند. وی این بیمارستان را برای ایران می‌خواند که خدمات بزرگ را در مغز و اعصاب ارائه می‌دهد و مهم‌ترین هدف از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی فوق تخصص مغز و اعصاب در رشت را به دنبال دارد. دیار خود بیان کرد.

بهترین جراح تنگی کانال نخاع و ستون فقرات

بنیاد فرهنگ و علم گیلان

در دی ماه ۱۳۹۱ مجید سمیعی وعده داد بنیاد فرهنگ و علم گیلان در رشت این بنیاد با حضور فرهیختگان و تحقیقات گیلانی سراسر جهان در رشت راه اندازی می‌شود. استاد بنیاد فرهنگ و امکان تحقیقات علمی و فرهنگی را می‌کند و برای فعالیت‌های علمی جوانان گیلانی است که با کمک به کشور و استان گیلان اداره می‌شود. سمیعی راهاندازی این بنیاد کمک و حمایت، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه استان گیلان را لازم و ضروری دانستند. این بنیاد راه‌اندازی نگردیده‌است.

مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی رشت

در 11 شهریور 1393 عملیات احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی هویت [نیازمند منبع] با حضور سمیعی در رشت با هدایت وی آغاز شد. این مرکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت در مدت دو سال ساخته شد. برای ساخت این مرکز در زمینی با مساحت ۴ سطح و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.سمیعی با اشاره به کلنگ احداث مرکز بین‌المللی سرطان در رشت گفت

مطئمن این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم، می‌شود، مرکزی که اساس آن روی علم و دانش است.

او در این برنامه درباره بنیادی به نام علی بن موسی الرضا پیشوای هشتم شیعیان سخن گفت و اذعان کرد با وجود این که از دوستان تصور می‌کردند نام من را بر این بنیاد بگذارند باید بگویم وقتی چنین انسان بزرگی می‌آید نام کسی مثل من است. محو می‌شود.

سمیعی همچنین دو بار با بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه داشته‌است که پس از مصاحبه دوم که در مورد سید محمود هاشمی شاهرودی بود، انتقاداتی متوجه او شد.

 

جوایز و افتخارها

مجید سمیعی (رست) و حسن روحانی

در سال 1367، رئیس‌جمهور آلمان غربی نشان خدمت درجه 1 دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزه علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیت‌های ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به او اهدا شد

جایزه حلقه لایبنیتس

کلوب خبرنگاران هانوفر جایزه حلقه لایبنیتز هانوفر (به آلمانی: Leibniz-Ring-Hannover) را در سال ۲۰۱۳ برای طرح آفریقا صد به مجید سمیعی اهدا کرد. سمیعی در طرح آفریقا صد می‌خواهد صد جراح جوان آفریقایی را به آلمان آورده و آن‌ها را آموزش دهد تا پس از بازگشت پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا پرورش دهند. سمیعی در این آیین اهدای جایزه گفت: «این جایزه نه به من، بلکه به قرعه‌ای با نزدیک به یک میلیون جمعیت اهدا شد.» او گفت: این جایزه برایش ارزش‌های ویژه‌ای دارد، چون برای کمک به قره‌هایی است که نسبت به جمعیت‌اش به شدت از امکانات پزشکی محروم می‌شود

منبع

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز