خبرگزاری کار ایران

باسکول و نکات مهم در رابطه با آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۸۱۵

می خواهیم به صورت جزئی به هر یک از نکات مهم استفاده از باسکول بپردازیم.

اولین نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این وسیله و دقت آن وجود دارد، این است که نباید ماشین یا وسیله دیگری در اطراف آن وجود داشته باشد. چراکه موجب خطا در توزین آن می شود.

گاهی اوقات ممکن است که در زمان توزین کردن، سنگ، شن، ماسه و غیره زیر باسکول بروند. این مواد باعث عدم دقت این وسیله در زمان توزین می شوند. لذا نظافت زیر آن مسئله بسیار مهمی است.

نحوه قرار دادن باسکول:

 به طور کلی باید بدانید که باسکول باید روی سطحی صاف قرار بگیرد و همچنین به روی آن مواد اضافی قرار نداشته باشد. هر باسکولی دارای ضربه گیر هایی می باشد که مانع از آسیب رسیدن به باسکول خواهند شد. لذا به شما توصیه می نماییم که این ضربه گیر ها را به خوبی تنظیم نمایید و مانع از آسیب رسیدن توسط اجسام سنگین به این وسیله گردید. همچنین اگر می خواهید کیفیت کارتان بالا برود و هموار این وسیله را سالم و تمیز نگه دارید، بدنه دستگاه را رنگ کنید. رنگ کردن علاوه بر این که مانع از زنگ زدن بدنه این دستگاه می شود، می تواند ظاهر آن را زیبا نگه دارد.

 مسئله بعدی این است که اگر می خواهید بدانید آیا باسکول شما وزن درستی را ارائه داده است یا خیر؟ می توانید برای بار دوم و وزن کشی آن جسم را انجام دهید. اگر هر دو عدد مطابق هم باشند یعنی دقت باسکول شما بالا بوده و اینکه عدد درستی را نمایش داده است. در غیر این صورت بایستی به اصلاح تنظیمات آن بپردازید.

حال که با برخی از نکات مهم در رابطه با استفاده و نگه داری باسکول آشنا شدید باید بدانید که نکات مهم دیگر در رابطه با این وسیله وجود دارند که مربوط به نحوه ی خرید آن می باشند.

باید ها و نباید های باسکول:

در مقاله های قبلی با انواع مختلف باسکول آشنا شدید و دانستید که هر کدام از این انواع دارای چه کاربرد هایی می باشند. حال می خواهیم به شما دقت باسکول و همچنین نکات ایمنی استفاده از این وسیله را توضیح دهیم.

 به طور کلی بایستی بدانید که باسکول از هر نوعی که باشد، میزان دقت اندازه گیری خاصی دارد. هر چقدر این دقت اندازه گیری بالاتر باشد، خطا در زمان توزین کردن نیز کاهش پیدا می کند. البته برخی از موارد باعث می شوند که دقت این وسیله پایین آمده و میزان خطای آن بیشتر شود. مسائلی نظیر گرد و غبار گرفتن یا باقی ماندن مقداری از مواد قبلی که توسط این وسیله توزین شده است، می توانند باعث کاهش دقت اندازه گیری این وسیله شوند.  از همه مهم تر نکته ای که در رابطه با دقت باسکول وجود دارد، قرار دادن نشانگر آن به روی عدد صفر قبل از توزین می باشد. چرا که ممکن است این عدد روی صفر نباشد و دقت این وسیله زیر سوال برود.

نکات مهم زمان استفاده از این دستگاه:

 زمان استفاده از این وسیله نکات مهمی وجود دارد که ما می خواهیم به شما در مقاله ی بعدی این نکات را ارائه دهیم. این نکات باعث می  شوند که باسکول شما علاوه بر اینکه دارای طول عمر بیشتری باشد، بتواند دقت بالاتری داشته و به خوبی اجسام سنگین را بدون دردسر توزین نماید. حتی این نکات باعث می شوند که این وسیله نیاز کمتری به تعمیر و هزینه های نگهداری داشته باشد.

آنچه درمورد باسکول خواهیم دانست:

تمامی این نکات بر پایه ی  استفاده درست و اصولی از این وسیله می باشد. لذا چگونگی کاربری و استفاده از آن شرح داده خواهد شد. به طور کلی باسکول هم همانند هر وسیله ای نیاز به نگه داری و مراقبت دارد. اگرچه همه  ی افراد با این مراقبت ها آشنا هستند اما در این میان ریزه کاری هایی وجود دارد که باید با آن آشنا شد.

آشنایی با ویژگی های باسکول دیجیتال:

قبل از اینکه به انواع باسکول دیجیتال بپردازیم، بهتر است که انواع باسکول های دیجیتال را معرفی نماییم. باسکول های دیجیتال آن دسته از باسکول هایی هستند که اجسام بسیار سنگین را با ابعاد و اشکال متنوع توزیع می نمایند. همچنین می توانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند. معمولاً کمترین یا به عبارت دیگر حداقل ظرفیت آن ها ۱۰۰ کیلوگرم می باشد. در باسکول های دیجیتال عمل توزین بر عهده لودسل یا همان سنسور های وزنی هست. لذا در نتیجه تلاش این قطعه می توان به توزین این اجسام پرداخت.

 علاوه بر لودسل ها یا همان حسگر های وزنی ما قطعه مهم دیگری را در باسکول دیجیتال می توانیم مشاهده نماییم. این قطعه ی مهم همان مانیتور یا به عبارت دیگر نمایشگر می باشد. لودسل ها با توجه به فشاری که توسط اجسام سنگین به آن ها وارد می کنند، توزین اجسام را انجام می دهند. به این صورت که این فشار را به صورت داده هایی به نمایشگر انتقال می‌ دهند، سپس نمایشگر عددی را به صورت کاملاً دقیق نمایش می‌ دهد.

باسکول و نکات مهم در رابطه با آن

خصوصیت برخی از انواع باسکول دیجیتال:

برخی از انواع باسکول دیجیتالی هستند که دارای پرینتر و چاپگر نیز می باشند. این نوع از باسکول ها علاوه بر توزین وزن مورد نظر، این داده ها را نیز به روی کاغذ چاپ می‌ کنند. دقت اندازه گیری این نوع باسکول ها با توجه به فناوری و تکنولوژی هایی که دارند، بسیار بالا می باشد و میزان خطا در آن ها بسیار پایین است.

این وسیله نیاز به نگه داری و مراقبت ویژه دارد:

همچنین باید گفت که اگرچه این نوع باسکول ها نسبت به باسکول های مکانیکی دارای کاربری راحت تر و دقت بالاتری می باشند. در عین حال نیاز بیشتری به مراقبت و هزینه ‌های نگهداری دارند. لذا باید به صورت روزانه به تمیزکاری آن ها پرداخت. چرا که هرگونه کثیفی و آلودگی می‌ تواند موجب خطا در سنجش آن ها شود. در مقاله ی بعدی به ذکر دقیق نام انواع باسکول دیجیتال خواهیم پرداخت.

ویژگی های باسکول دیجیتال:

از مهم ترین ویژگی هایی که یک باسکول دیجیتال دارد، این است که بایستی دارای بدنه ای بسیار محکم باشد. این بدنه معمولاً از جنس ورق آهن و فولاد می باشد. چراکه این باسکول بایستی اجسام بسیار سنگین را تحمل کرده و به توزین آن ها بپردازد. اگر افراد نکات نگهداری آن ها را انجام ندهند یا اینکه اجسام سنگین را به یکباره روی کفه باسکول دیجیتال پرت کنند، ممکن است که باسکول ها به مرور زمان دچار خطای بالای شده و حتی خراب شوند. لذا افراد ناچار به تعویض لودسل یا حسگر سنجش وزنی آن خواهند شد.

باسکول دیجیتال در نتیجه تقسیم بندی کلی باسکول ها به وجود می ‌آید. به همین دلیل است که خود دارای زیر مجموعه ها و زیرگروه های مختلفی می باشد.تمامی این زیرمجموعه ها در صنایع و پروژه های مختلف به کار برده شده و هرکدام دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می باشند.

انواع باسکول های دیجیتال:

اگر بخواهیم انواع این باسکول را نام ببریم باید به انواع زیر اشاره نماییم:

  •  باسکول دیجیتال صنعتی
  •  باسکول دیجیتال فروشگاهی
  •  باسکول دیجیتال صنعتی بالای ۳۰ کیلوگرم
  •  باسکول های دیجیتال جاده ای
  •  باسکول دیجیتال آویز
  •  باسکول دیجیتال دامکش
  •  باسکول دیجیتال رولی
  • باسکول های دیجیتال آویز
  • و غیره.

باسکول و نکات مهم در رابطه با آن

خصوصیات هر کدام از آن ها:

در بین تمامی باسکول های دیجیتال، ما می توانیم معروفترین آن ها یعنی باسکول های نفرکش و باشگاهی را مشاهده نماییم. همه ما کم و بیش با این باسکول ها آشنا داریم و می‌دانیم که این نوع باسکول های دیجیتال چگونه عملکرد و کاربردی دارند. حتی جالب است بدانید که علاوه بر باشگاه ها از این باسکول ها در مراکز بهداشت و درمان نیز استفاده خواهد شد. لذا به شما توصیه می شود که قبل از خرید این وسیله حتما با انواع آن آشنا شوید. این امر به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین نوع را خریداری نمایید. فروشگاه تجهیزات کو بهترین گزینه برای خرید انواعی از باسکول است.

 https://scale.ir/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز