خبرگزاری کار ایران

بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری [+قیمت]

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۳۸

چند سالی است که دامداری در زیر چتر مدرنیته شدن قرار گرفته است و تمامی قسمت‌های آن از پیشرفت تکنولوژی بهره‌مند شده‌اند. از شیردوش‌های الکتریکی گرفته تا مه‌پاش‌های خنک‌کننده، دستگاه کنسانتره و البته دستگاهی کارآمد برای خردکردن خوراک دام به نام علف خردکن!

اگر دامدار هستید یا به فکر راه‌اندازی یک دامپروری سودآور، بهتر است که با آشنایی با علف خردکن از مزایای این وسیله برای دام‌ها و رونق کسب‌وکارتان استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری از مزایای و قیمت به‌روز آن هم مطلع شوید.

علف خردکن چیست؟ و چه کارایی دارد؟

علف خردکن از زیرمجموعه ماشین‌آلات کشاورزی است که برای خردکردن، ریز کردن و آسیاب‌کردن خوراک دام استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که با روش خردشدن می‌توان قابلیت هضم، طعم، خواص (به علت هضم بهتر) خوراک دام را دوچندان کرد؛ علوفه خردکن دقیقاً همان دستگاهی است که این وظیفه را به‌خوبی انجام می‌دهد.

عملکرد علوفه خردکن برای دامداری چگونه است؟

شاید تصورتان از کارایی یک علوفه خردکن، تنها خردشدن علف تازه و خشک است؛ اما باید بگوییم این دستگاه قادر به خردکردن انواع کاه، کلش، برگ درختان، برگ نخل، انواع میوه و همچنین آسیاب‌کردن غلاتی چون گندم و جو است.

دستگاه علف خردکن با کمک دهانه‌هایی که به سایزهای مختلف 50، 60 و 70 طراحی شده است، ورودی خوراک دام به‌صورت دست‌نخورده و سالم است. ظرفیت دستگاه‌ها متغیر است و استاندارد آن بین 1 تا 3 تن است که با روشن‌شدن دستگاه، خوراک در مخزن با کمک الکتروموتورها شروع به خردشدن می‌کند.

میزان ریزشدن علوفه را می‌توان با تعبیه توری‌های مختلف تغییر داد و پس از پروسه خردشدن خوراک، محصول نهایی از طریق قیف بزرگی خارج می‌شود و به مصرف دام می‌رسد.

 

رشد صنعت دامداری در گرو داشتن تجهیزات اساسی همانند علوفه خردکن است، در واقع با این وسیله سرعت تعلیف دام چند برابر و صرفه‌جویی در مخارج دامداری به کمینه می‌رسند. علوفه خردکن با همسان سازی خوراک دام با معده آنها، در سلامت این حیوانات پر منفعت نقشی الزامی دارد.

بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری [+قیمت]

بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری [+قیمت]

بی شک بهترین دستگاه‌های علف خردکن بر طبق معیارهایی مانند طول عمر بالا، کارایی، مصرف کم برق، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش طبقه‌بندی می‌شود. در ادامه به 4 عدد از بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری به همراه آخرین قیمتشان می‌پردازیم.

 

  1. علوفه خردکن هیدروپونیک دهانه 50 plus [چندکاره]

از مشخصات علوفه خردکن هیدروپونیک 50 پلاس داشتن دوچرخ است. محافظ موتور و رنگ کوره‌ای بدنه و منظم کات کردن علوفه از مشخصات خاص این دستگاه است.

همچنین می‌توانید با تهیه توری‌های برای خردکردن علوفه‌های خشک هم استفاده کنید البته با مقدار کمتر. این دستگاه قادر به آسیاب‌کردن غلات هم دارد.

قیمت این دستگاه بین 16 میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تا 17 میلیون است.

 

  1. علوفه خردکن دهانه 50 کاه، کلش، یونجه، شاخ‌وبرگ

یکی از ویژگی‌های مهم این علوفه خردکن داشتن تیغه‌های فولادی کمباینی است که باعث می‌شود از آن به جز خردکردن کاه، یونجه و کلش برای ریز کردن علوفه تر و خشک هم استفاده کرد.

ساقه‌های بلند خوشه‌های گندم و جو خشک که در دیگر علوفه خرد کن‌ها به‌دور تیغه‌ها می‌پیچد به دلیل قدرت زیاد این علوفه خردکن و تیغ‌های فولادی‌اش در یک ساعت یک تن علوفه خشک را کات می‌زند.

 این علوفه خردکن موردتوجه گلخانه‌داران نیز هست؛ زیرا با داشتن این دستگاه برای تهیه خاک کود که از خردکردن و ریزشدن چوب‌های نازک و برگ‌های خشک و تر تهیه می‌شود استفاده می‌کنند.

قیمت این دستگاه علف خردکن بین 15 میلیون و دویست هزار تومان تا 15 میلیون و 300 هزار تومان است.

  1. علف خردکن دهانه 60 پلاس

علوفه خردکن 60 پلاس دارای 12 تیغه و قدر موتور آن برابر با 3 یا 5/3 اسب بخار است. از علوفه خردکن معمولی برای خردکردن انواع کاه، کلش، علوفه خشک، علوفه تر، یونجه، شاخه‌های نخل، سیب‌زمینی، چغندر، کاهو، کلم و پوست میوه استفاده می‌کنند.

قیمت علوفه خردکن 60 پلاس یا همه‌کاره در حال حاضر بین 18 میلیون و 200 هزار تومان تا 18 میلیون و پانصد متغیر است.

 

  1. علوفه خردکن دهانه 70 پلاس

دستگاه علوفه خردکن 70 پلاس قادر به خردکردن 2 تن علوفه در ساعت است. ازآنجایی‌که این مدل از وزن بالایی برخوردار است، دارای 4 چرخ است. رنگ بدنه آن کوره‌ای و دارای محافظ دینام است.

 علوفه خردکن 70 پلاس دارای 14 تیغه و قدر موتور آن برابر با 5 یا 5/5 اسب بخار است و قادر به خردکردن علوفه خشک و همچنین آسیاب‌کردن غلاتی مانند گندم و جو است.

قیمت دستگاه علف خردکن 70 پلاس در حال حاضر 22 میلیون و 300 هزار تومان است.

بهترین دستگاه‌های علف خردکن و آسیاب برای دامداری [+قیمت]

فروش علف خردکن؛ قیمت مناسب و خدمات پس از فروش

مجموعه پارس صنعت با قدمتی طولانی در طراحی این ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و دامداری، انواع علف خردکن‌های موردنیاز دامداران را در 12 نوع تولید و با قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

جهت خرید و یا مشاوره در مورد علوفه خردکن به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://parsanat.com/cat/agricultural-equipment/machinery/fodder-cutter

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز