خبرگزاری کار ایران

بهترین خواننده کرد زبان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۸۸

موسیقی کردی،  شاخه ای از موسیقی شرقی و از قدیمی ترین موسیقی های سرتاسر دنیا محسوب می شود که مادر موسیقی نیز معرفی گشته است. این نوع از موسیقی دارای سبک ویژه ‌ای بوده که در بین اقوام و مردم کرد زبان بسیار مرسوم است. این موسیقی به دلیل گسترش و پراکندگی آن در مناطق کردنشین از جمله در غرب آسیا و در منطقه خاورمیانه، بسیار غنی و حائز اهمیت به شمار می آید. این موسیقی شامل انواع آواها و ترانه ها و همچنین نغمه هایی است که به زبان کردی بیان می شوند. موسیقی کردی در دو قسمت کلاسیک و مدرن وجود دارد که هر یک از آن ها دارای شاخه ‌های مخصوص به خود هستند.

شهرام ناظری

شهرام ناظری موسیقیدان و خواننده کشور ایران است که در ۲۹ بهمن ۱۳۲۷ به دنیا آمد. این خواننده به عنوان یکی از شناخته شده ترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی معرفی می شود که به او لقب شوالیه آواز ایران را داده اند. این خواننده کرد زبان در سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین آلبوم های خود را به صورت مشترک با محمدرضا شجریان با محتوای میهنی در اواخر دهه پنجاه منتشر نمود.

شایان ذکر است این آلبوم توسط کانون چاووش منتشر گردید. پس از پایان کار با کانون چاووش، شهرام ناظری در دهه ۶۰ اقدام به خواندن قطعاتی از اشعار مولانا جلال الدین کرد و به عنوان اولین خواننده شناخته شده که به طور ویژه به شعر مولوی توجه داشته است، معرفی شد. از میان تمامی آثار این خواننده معروف می توان به آلبوم "گل صد برگ" اشاره داشت. 

بهترین خواننده کرد زبان

ناصر رزازی

ناصر رزازی در ۳۰ خرداد ۱۳۳۴ متولد شد. در حال حاضر ناصر رزازی به عنوان خواننده و شاعر و همچنین نویسنده کرد زبان اهل ایران شناخته می شود که علاوه بر خوانندگی به تدریس زبان کردی و لری نیز می پردازد. این خواننده معروف و مشهور در جور آباد سنندج متولد شد و در حال حاضر دو فرزند پسر به نام ماردین و کاردو و یک دختر به نام دلنیا دارد. دختر ناصر رزازی نیز در عرصه خوانندگی مشغول فعالیت است و همسر این هنرمند، خواننده موسیقی کردی بود. شایان ذکر است مرضیه فریقی که همسر ناصر رزازی بود در تابستان 2004 در یک سانحه پزشکی در کشور سوئد جان باخت. هم اکنون می توانید موزیک های استاد ناصر رزازی را از وب سایت میفا موزیک دانلود نمایید. 

بهترین خواننده کرد زبان

حسن زیرک

حسن زیرک در آذر سال ۱۳۰۰ به دنیا آمد و خواننده ترانه های کردی ایرانی بود و در سال ۱۳۵۱ در بوکان درگذشت. لازم به ذکر است که حسن زیرک با ضبط تعداد بسیار زیادی از آوازهای سنتی مردم کرد، باعث حفظ و نگهداری فرهنگ غنی آن ها شد. یکی از دلایل سرشناسی حسن زیرک تن صدای خاص این خواننده بود که باعث معروفیت و محبوبیت وی گردید. این خواننده علاوه بر زبان کردی زبان های فارسی و ترکی آذربایجانی و همچنین ارمنی و لری را نیز اجرا می کرد. حسن زیرک نفوذ فرهنگی بسیار زیادی در کردها و همچنین همسایگان فارس داشت. در حال حاضر این هنرمند به بخشی از هویت فرهنگی کرد تبدیل شده است. قطعاً با دانلود آهنگ مریم بوکانی حسن زیرک، تمدن و فرهنگ غنی این مردم کرد زبان کشورمان را می شنوید.

بهترین خواننده کرد زبان

عزیز ویسی

این خواننده کرد زبان در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمده و در حال حاضر یکی از خوانندگان و ترانه ‌سرایان حرفه ای کردی محسوب می شود. عزیز ویسی با هنرمندان دیگری مانند محسن امیری و اسماعیل مردانی کار می کند. علاوه بر این کاوه قادری و جعفر زلکه ای از افراد تشکیل دهنده گروه عزیز ویسی هستند. به دلیل زنده نگه داشتن موسیقی شاد و اصیل کردی و بهره بردن آلات موسیقی که فراموش شده بودند، این گروه معروفیت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. از آلبوم های معروف و دوست داشتنی عزیز ویسی می‌ توان به دیلان، دختر کرد و سوما اشاره کرد. عزیز ویسی دارای چهار فرزند به نام سهند، سروه، سوما و سونیا است. 

بهترین خواننده کرد زبان

خوانندگان امروزی

علاوه بر تمامی خوانندگان قدیمی کرد زبان در حال حاضر بسیاری از خوانندگان دیگر نیز به زبان کردی مسلط هستند و در این حیطه بسیار موفق عمل کرده اند. این خوانندگان جدید و امروزی نیز به سبک های بسیار جذابی اقدام به تولید آثار موسیقی می کنند که برای مخاطبان و علاقه مندان به موسیقی های سنتی بسیار جلب توجه کرده است. یکی از این هنرمندان رضا کرمی تارا است.

رضا کرمی تارا

رضا کرمی تارا یکی از خوانندگان امروزی و جدید موسیقی کردی به شمار می ‌آید که با تلفیق سبک پاپ توانسته است مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند. آهنگ های رضا کرمی تارا بسیار مورد استقبال هنردوستان قرار می گیرد و به همین دلیل آلبوم های زیادی از این هنرمند وجود دارند که تماماً به زبان کردی ساخته شده اند. بیشتر سبک آهنگ های رضا کرمی تارا احساسی و غمگین هستند اما با دانلود آهنگ های او می توانید احساسات مختلفی را در خود به وجود بیاورید.

مسعود جلیلیان

مسعود جلیلیان یکی از خوانندگان کردی است که در سال ۱۳۶۹ در محله نقلیه در استان کرمانشاه به دنیا آمد. این خواننده یکی از خوش نام ترین و مطرح ترین خواننده های کرمانشاه به شمار می آید که دارای مدرک تحصیلی حسابداری در مقطع فوق دیپلم است. مسعود جلیلیان فعالیت خود را در زمینه موسیقی از سال ۱۳۸۷ شروع کرد و این فعالیت را  با تاسیس استودیو اختصاصی خود آغاز نمود و از همان سال توانست تا به صورت حرفه‌ای به تنظیم آهنگ و خوانندگی بپردازد.

محسن لرستانی

برای دانلود آهنگ محسن لرستانی می توانید از بسیاری از وب سایت ایلنا استفاده کنید. محسن لرستانی در یک آذر ۱۳۶۳ متولد شد. این خواننده محبوب در جعفرآباد کرمانشاه به دنیا آمد و از سنین پایین اقدام به یادگیری مهارت های خوانندگی در زمینه پاپ و کردی نمود. از معروف ترین آثار هنری این خواننده می‌توان به دو آهنگ زندان و غربت اشاره کرد. این خواننده معروف از سال ۱۳۸۶ به صورت حرفه‌ ای کار خود را آغاز کرد. 

کلام پایانی

زبان کردی یک زبان غنی و آمیخته با فرهنگ زیبای اهالی کردنشین است. خوانندگان بسیار زیادی در زمینه  موسیقی کردی آثار بی نظیری را به وجود آوردند که از معروف ترین آن ها می‌توان به عزیز ویسی و شهرام ناظری اشاره کرد. علاوه بر این خوانندگانی در حال حاضر با تلفیق این موسیقی زیبا با سبک پاپ، یک هنر موسیقی بی بدیل را به وجود آورده اند. خواننده های کردی امروزی شامل رضا کرمی تارا و مسعود جلیلیان هستند. 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز