خبرگزاری کار ایران

عفونت ایمپلنت دندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۰۷

عفونت ایمپلنت دندان معمولا به دلیل نوعی از بیماری های لثه تحت عنوان پری ایمپلنتایتیس (peri-implantitis) به وجود می آید. ساختار ایمپلنت های دندانی مشابه با دندان های طبیعی بوده و از این رو عفونت آنها دور از انتظار نیست.

عفونت ایمپلنت دندان در اثر بی توجهی یا عدم مراقبت مناسب و نیز عدم مراجعه به متخصص دندانپزشکی گسترده تر خواهد شد. این مشکل می تواند در اثر نتیجه مصرف تنباکو، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، دیابت، سیستم ایمنی ضعیف، عادات غیر عملکردی یا براکسیسم و واکنش آلرژیک ایجاد شود.

در صورت عدم درمان و نیز تحلیل پیشرونده استخوان، عفونت می تواند باعث از کار افتادن ایمپلنت دندان شود. در ادامه با علائم عفونت ایمپلنت دندان بیشتر آشنا خواهیم شد.

علائم عفونت ایمپلنت دندان

نشانه های یک ایمپلنت عفونی شبیه به بیماری لثه بوده و می تواند یک یا چند مورد از علائم زیر را دربرگیرد:

  • ایمپلنت شل یا لرزان

  • لثه های قرمز یا پف کرده اطراف ایمپلنت

  • طعم تند در دهان

  • بوی بد دهان

  • درد ضربان دار یا ناراحتی از ناحیه عفونتی

  • درد مبهم در هنگام لمس

  • خارج شدن چرک از ناحیه مورد نظر

  • مشکل در جویدن

  • تب

  • خونریزی هنگام مسواک زدن اطراف ایمپلنت

تشخیص عفونت ایمپلنت

دندانپزشک شما می تواند پری ایمپلنتیت را سریع و راحت با معاینه بالینی و رادیوگرافی تشخیص دهد. هدف بلند مدت جلوگیری از پیشرفت عفونت و حفظ ایمپلنت است.

بسته به سطح عفونت، دندانپزشک شما ممکن است دهانشویه های خاصی را تجویز کند یا ترکیبی از گزینه های دیگر را برای بازگرداندن ایمپلنت به مسیر سالم ارائه دهد. گزینه های درمانی ممکن است شامل آنتی بیوتیک، جراحی، لیزر درمانی با ضدعفونی سطحی، یا درمان ضد میکروبی باشد.

پری ایمپلنتیت می تواند مخرب و تهاجمی باشد. در حقیقت، ایمپلنت عفونی می تواند منجر به بیماری سیستمیک شود و به قلب و سایر اندام های بدن آسیب برساند. چنانچه این مشکل به موقع حل نشود، عفونت های باکتریایی می توانند عواقب جدی داشته باشند. با توجه به قیمت ایمپلنت دندان تشخیص عفونت ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است.

عفونت ایمپلنت دندان

دارو برای عفونت ایمپلنت

دندانپزشک می تواند برای عفونت ایمپلنت داروهای مورد نیاز را تجویز نماید. یکی از مهمترین های درمان های دارویی، آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت می باشد که دندانپزشک به دلیل وجود باکتری ها در دهان، آن را توصیه می کند.

آنتی بیوتیک زمانی استفاده می شود که دلیل بیماری و عفونت ویروس تشخیص داده شود. البته فراموش نکنید که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در این زمینه می تواند باعث مقاوم شدن باکتری ها شده و روند درمان را پیچیده تر سازد. چرک خشک کن دندان بهترین گزینه برای درمان است.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

یکی از بهترین درمان های خانگی برای عفونت دندان ایمپلنت شده رعایت بهداشت دهان و دندان است. مطمئن شوید که پس از جراحی قرار دادن، دستورالعمل های دندانپزشک خود را به دقت دنبال می کنید. اگر مدتی است که ایمپلنت های دندانی خود را انجام داده اید، باید از با بهداشت کامل دهان و دندان از آنها محافظت کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هر دو ضروری هستند. همچنین می‌توانید با اجتناب از مصرف تنباکو و مدیریت دقیق بیماری‌هایی که ممکن است روی سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارد، مانند دیابت، خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید.

اما اگر علیرغم تلاش‌هایتان برای پیشگیری، در اطراف یکی از ایمپلنت‌هایتان دچار عفونت شدید، چه؟ اگر عفونت جدی نباشد، بهداشت دندان ها شما به همراه درمان آنتی بیوتیکی ممکن است همه آن چیزی باشد که لازم است. با این حال، اگر آسیب به استخوان قبلاً رخ داده باشد، ممکن است لازم باشد برای مراقبت های مداخله ای به یک متخصص مراجعه کنید.

عفونت ایمپلنت دندان

جمع بندی

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، ایمپلنت های دندانی موفقیت آمیز هستند. آنها جایگزینی محکم برای دندان ارائه می کنند و می توانند با مراقبت های صحیح ماندگاری بالایی داشته باشند. این حال، برخی از افراد ممکن است از عفونت در بافت اطراف ایمپلنت رنج ببرند، و در نتیجه خطر شکست ایمپلنت به شدت افزایش یابد. در پایان به یاد داشته باشید که مراجعه به یک دندانپزشک مجرب برای کاشت دندان می تواند خطر عفونت و پس زدن ایمپلنت دندان را با ارائه بهترین راه حل ها به حداقل برساند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز