خبرگزاری کار ایران

تشخیص اصالت کالا، ظاهرا دشوار اما ساده

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۹۴

در این مقاله، به تشخیص اصالت کالا ، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات پرداخته شده است.

تشخیص اصل بودن کالا به کمک برچسب اصالت یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر شهروندی باید آن را بلد باشد. در این مقاله به بررسی روش های شناسایی کالای اصیل از تقلبی می پردازیم و برای آن راهکار هایی نشان خواهیم داد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید.

تشخیص کالای اصیل چه اهمیت و کاربردی دارد؟

با توجه به وجود کالا های تقلبی متعدد در بازار های مختلف، امروزه بحث تشخیص اصالت کالا یک امر ضروری به حساب می آید. این کار تا آنجا پیش رفته که حتی برخی استارت آپ ها و کسب و کار های جدید هم حول این موضوع ایجاد شده است. از طرفی با توجه به بالا بودن قیمت محصولات اصلی، چه خارجی باشند و چه داخلی، اهمیت تشخیص اصالت کالا، خیلی بیشتر شده است. اخیرا کالا های تقلبی حرفه ای تر شده اند و چنان طراحی و ساخته می شوند که کمتر کسی تفاوت بین آن ها و یک کالای اصیل را تشخیص می دهد. بنابراین شما تا هنگامی که تخصص کافی در آن زمینه خاص را نداشته باشید؛ نمی توانید کالای اصلی و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

برچسب اصالت

در این مواقع، ممکن است نسبت به خرید کالایی که حتی به آن نیاز دارید هم دچار تردید شده و نتوانید تصمیم گیری کنید. اما چگونه می توان این تردید را برطرف کرده و کالایی اصیل خرید؟ پاسخ به این سوال آن قدر ها هم سخت نیست. شما با داشتن یک سری اطلاعات ساده می توانید در تشخیص کالای اصیل موفق عمل کرده و گرفتار فروشندگان کالا های تقلبی نشوید. این یک مهارت است که امروزه برای هر شهروندی لازم است.

اگر در زمان خرید یک کالا، از نحوه تشخیص کالای اصیل آگاهی داشته باشید؛ می توانید به راحتی از هر فروشنده ای خرید کنید. داشتن چنین مهارتی، به خصوص در هنگام خرید محصولات و کالای های خاصی که مرتبط با حوزه سلامتی هستند اهمیت پیدا می کند. شما نمی توانید از یک داروی تقلبی استفاده کنید و مطمئن باشید که سلامت تان تهدید نمی شود. البته که دانستن تاریخ تولید و انقضای این محصولات ضروری است اما شما نباید به این مساله اکتفا کنید.

تشخیص اصالت کالا را چگونه انجام دهیم؟

پروسه تشخیص اصالت کالا را می توان از راه های مختلفی انجام داد. جالب است بدانید که همه کالا هایی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند دارای برچسب اصالت کالا یا همان لیبل اصالت است. اما توجه داشته باشید که برچسب های مختلفی بر روی هر ماده ای درج می شود که بسیاری از آن ها هیچ ضمانتی برای اصالت کالا نیست. اما برخی از آن ها را می توان معیاری برای تشخیص اصالت کالا در نظر گرفت.

یکی از روش های بسیار خوب برای تشخیص اصالت کالا، بررسی و توجه به بارکد محصول است. برای تشخیص اصالت کالا از روی بارکد، نیاز است تا آن را توسط نرم افزار های بارکد خوان اسکن کنید تا به اطلاعات دقیقی از آن محصول به دست آورید. شما با استفاده از اطلاعات حاصل از اسکن بارکد، می توانید درباره اصالت کالا تحقیق کنید.

تشخیص اصالت کالا، ظاهرا دشوار اما ساده

انواع بارکد

سازمان غذا و دارو یک سامانه تحت عنوان TTAC را راه اندازی کرده است که شما می توانید با استفاده از آن اطلاعات بسیار دقیقی از ماده یا محصول مورد نظرتان را به دست آورید. نرم افزار و یا اپلیکیشن های متعددی برای برای تشخیص اصالت کالا طراحی و ایجاد شده اند که می تواند به شما کمک کند. شما به راحتی می توانید برنامه تشخیص اصالت کالا را از سایت سازمان غذا و دارو دریافت کرده و استعلام های خود را انجام دهید. این کار به راحتی اسکن یک بارکد ساده آسان است.

تا به اینجای مطلب، درباره ی روش هایی صحبت کردیم که مبتنی بر وب بوده و نیاز به اتصال به اینترنت دارد. اما روش های ساده تری نیز وجود دارد که بدون نیاز به اینترنت انجام می شود و بسیار هم ساده و آسان است. برای تشخیص اصالت کالا، شما می توانید از طریق برخی سامانه های پیامکی و یا شماره تلفن های گویا، عملیات تشخیص اصالت کالا را انجام دهید.

فواید استفاده از برچسب اصالت کالا

پروسه های تشخیص اصالت کالا دارای فواید بسیار زیادی است. در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین روش ها برای تشخیص اصالت کالا می پردازیم.

یکی از مهمترین دستاورد هایی که در نتیجه استعلام اصالت کالا به دست می آید؛ جلوگیری از واردات غیر قانونی یا همان قاچاق است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ تنها کالا هایی می توانند برچسب اصالت کالا داشته باشند که به صورت قانونی وارد شده باشند. بنابراین قاچاقچی ها نمی توانند کالا هایشان را به سادگی بفروشند و بنابراین در طولانی مدت، واردات کالای قاچاق محدود و محدود تر خواهد شد.

تشخیص اصالت کالا همچنین به ما کمک می کند تا خیالمان از بابت سلامت کالا مطمئن شود.کلیه مواد و محصولات مرتبط با سلامت انسان بایستی که به لحاظ زیستی و پزشکی مورد بررسی قرار گیرند. موادی از جمله مواد غذایی، مواد دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی و... همه و همه باید به لحاظ سلامتی بی خطر بوده و استاندارد های به خصوصی را رعایت کنند. با بررسی استعلام اصالت کالا، می توان به آسانی از سلامت و کیفیت محصولات مرتبط با این حوزه ها خبردار شد.

با استعلام اصالت کالا، طبیعتا هیچ محصول تقلبی و یا بی کیفیتی نمی تواند در بورس رقابت قرار گیرد و به تریج از بازار حذف خواهد شد. باید بدانید که برچسب اصالت کالا، تنها به محصولات با کیفیت تعلق می گیرد و بنابراین محصولات فیک و بی کیفیت هرگز حاوی این برچسب نخواهند شد. بنابراین با نداشتن این برچسب، از بازار حذف خواهند شد.

تشخیص اصالت کالا، ظاهرا دشوار اما ساده

استعلام اصالت

بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که تشخیص اصالت کالا، یکی از مهمترین کارهایی است که می توان قبل از خرید هر محصولی انجام داد. ما می توانیم با تشخیص اصالت کالا، از پخش، تولید و یا توزیع هرگونه کالای بی کیفیت و یا تقلبی جلوگیری کرده و بازار را به بازاری بهتر تبدیل کنیم.

اگر با یک محصول تقلبی برخورد کردیم چه کنیم؟

برای مطمئن شدن از اصالت کالا، باید عملیات تشخیص اصالت کالا را به دقت انجام دهید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این کار از راه های مختلفی قابل انجام است. شما پس از انجام استعلام، پیامی مبنی بر اصیل بودن کالا دریافت می کنید که علاوه بر اصالت، کیفیت و اطلاعات دیگری را نیز به شما تقدیم می کند. در صورتی که اطلاعات موجود در سامانه با اطلاعات مندرج بر روی محصول متفاوت بود؛ مراتب را به سازمان های نظارتی اعلام کنید تا با فرد خاطی برخورد شود.

در صورت همکاری ما مردم، با فروشندگان کالای های تقلبی و یا بی کیفیت برخورد خواهد شد و بنابراین با یک تشخیص اصالت کالا که به سادگی هم انجام می شود؛ می توان آمار های فساد را کاهش داده و به بهبود اوضاع بازار ها کمک کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز