خبرگزاری کار ایران

پذیرایی و تشریفات لاکچری ختم! خدمات جدید برخی شرکت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۲۶

از ظرف‌های میوه استوایی تا میزهای پر زرق و برق قسمتی از مراسم ختم لاکچری است که گویا به تازگی مدشده است. گزارشگران گروه فرهنگی امروز به سراغ برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات رفتند تا از حال و هوای این مراسم بگویند.

در مراسم ختم از خواننده استفاده می‌کنند!

در مراجعه اول به یکی از این شرکت‌ها حرف‌های جالب و قابل تاملی شنیدیم. متوجه شدیم در این مراسم به جای مداح، از خواننده دعوت می‌کنند.

 

مدیر این شرکت به ما گفت: اینجا انواع درخواست‌ها را برای موسیقی و خواننده داریم؛ ولی تقریبا چیزی که بین همه این‌ها مشترک است درخواست خواننده و گروه نی و دف است. همچنین انواع سیستم‌های صوتی و حتی تصویری نیز درخواست می‌کنند. مثلا هفته پیش یکی از مشتریان از ما درخواست نورپردازی متناسب با تم ختم در سالن مراسم ختم را داشت. همچنین درخواست چندین نوازنده گیتار و ویولن را داشت که ما با پرس‌وجوهای فراوانی توانستیم پیدایشان کنیم. این افراد معمولا مشکلی با هزینه‌های گروه موسیقی و خواننده ندارند و کیفیت اجرا برایشان اهمیت بیشتری دارد ولی بودند مشتریانی که هزینه‌اش نیز برای آن‌ها مهم باشد. معمولا این مراسمات در شمال و غرب تهران و همچنین در لواسانات برگزار می‌شود.

در ادامه به باورهای دینی و اعتقادی این افراد پرداختیم. از مدیر این شرکت پرسیدیم آیا این افراد اعتقادی ندارند؟ مدیر این مجموعه در جواب گفت: معمولا این افراد اعتقادات مذهبی ندارند و در موارد معدودی معتقد هستند و درخواست مداح و روحانی نیز می‌کنند، همچنین در مواردی نادر این افراد باورهای مذهبی دارند و به دلیل اصرار دیگران مجبور به استفاده از خواننده می‌شوند.

آیا شما خواننده مخصوص این کار را دارید؟

بله ما 2 خواننده بسیار خوش‌صدا داریم که متخصص خواندن آهنگ‌های غمگین برای مراسم ختم هستند.

بیشتر چه آهنگ‌هایی می‌خوانند؟

بیشتر آهنگ‌های آقای احسان خواجه امیری را در این مراسمات می‌خوانند.

چمن مصنوعی در بهشت زهرا

به سراغ شرکت دیگری رفتیم که خدمات ختم لاکچری را در بهشت زهرا ارائه می‌داد. از آن‌ها پرسیدم چه خدماتی می‌دهید؟

-ما از شیر مرغ تا جون آدمیزاد برای برگزاری مراسم ختم لاکچری در بهشت زهرای تهران را داریم. روی زمین، چمن مصنوعی پهن می‌کنیم، خواننده و آلات موسیقی می‌آوریم و انواع صندلی‌های راحت و سایه‌بان را ارائه می‌دهیم.

+گفتید خواننده! آیا بهشت زهرا اجازه ورود آلات موسیقی و خواننده را برای اجرای مراسم می‌دهد؟

-قانونا این کار ممنوع است ولی ما از طریقی این کار را انجام می‌دهیم. به هر حال خدماتی است که مردم می‌خواهند و ما آن را ارائه می‌دهیم.

+آیا در پذیرایی کردن نیز کمکی می‌کنید؟

-بله ما یک تیم حرفه‌ای تشریفات داریم که افراد آموزش‌دیده با لباس فرم مرتب هستند و تمام خدمات پذیرایی را انجام می‌دهند. آن‌ها به مهمانان خوش‌آمدگویی می‌کنند، جای نشستن آن‌ها را نشان می‌دهند و از آن‌ها انواع پذیرایی را انجام می‌دهند. در ضمن به تمام سوالات مهمانان مراسم پاسخ می‌دهند و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

+دیگر چه خدماتی ارائه می‌کنید؟

-ما برای میز پذیرایی و محیط برگزاری مراسم انواع تزئین و دیزاین با گل و شمع به شکل کاملا لاکچری را داریم و همچنین انواع پذیرایی را ارائه می‌دهیم. کیک و شیرینی با طرح ختم از بهترین قنادی‌های تهران تهیه می‌کنیم، انواع شربت و آبمیوه‌های طبیعی را ارائه می‌کنیم و همچنین آب معدنی و انواع میوه‌های خاص با برش ویژه را می‌فروشیم.

+معمولا چقدر هزینه یک مراسم ختم لاکچری می‌شود؟

_به شدت به سطح خدماتی که دریافت می‌کنند بستگی دارد؛ ولی هستند افرادی که بالای 1 میلیارد تومان خرج فقط یک مراسم ختم کنند.

 

باغ و تالارهایی با ورودی چندصدمیلیونی!

به سراغ یک تالار لاکچری در لواسانات می‌رویم و بعد از یک ساعت مذاکره می‌توانیم با مدیرش ارتباط برقرار کنیم.

+آیا در این تالار مراسم ختم هم برگزار می‌کنند؟

-بله ما بارها در این تالار مراسم ختم نیز برگزار کردیم.

+از حال و هوای این مراسم بگویید.

-مراسم ختم در این تالار به شکل مختلط است و انواع هزینه‌ها در آن انجام می‌شود. از میز ترحیمی که 10 ها میلیون تومان هزینه فقط گل‌‍آرایی آن می‌شود تا خواننده و گروه نوازنده که تا 150 میلیون تومان برای آن هزینه می‌کنند. همچنین از انواع غذاهای لاکچری تالار ما سفارش می‌دهند و علاوه بر آن درخواست پذیرایی‌های بسیار خاص از ما دارند. فکر کنم زمستان پارسال بود که در یکی از این مراسمات، پذیرایی میوه‌های استوایی را داشتیم. چشم‌وهم‌چشمی در این مراسم بسیار زیاد است و همه دوست دارند مراسمی درجه یک برگزار کنند.

پذیرایی و تشریفات لاکچری ختم! خدمات جدید برخی شرکت‌ها

بعد از این مصاحبه‌ها سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تمام افراد متمول مراسم ختم خود را اینگونه برگزار می‌کنند؟ به سراغ مصطفی می‌رویم؛ مصطفی پدر خودش را که یکی از قدیمی‌های بازار بود، در سال گذشته از دست داده است.

 

کمک به کودکان بی‌سرپرست به جای برگزاری ختم لاکچری

از مصطفی پرسیدیم شما که خدا را شکر وضعتان خوب است، آیا مراسم ختم خود را لاکچری برگزار کردید؟

 -او لبخندی می‌زند و گوشی خودش را از جیبش بیرون می‌آورد و چهره دو کودک خندان را نشان می‌دهد و می‌گوید: این‌‌ها درسا و علی هستند که در بهزیستی زندگی می‌کنند و قرار است از طرف آقاجون خدابیامرز تا 18 سالگی تمام هزینه‌هایشان را پرداخت کنیم و اینگونه ثوابش به روح آقاجون می‌رسد.

+یعنی کلا ختمی برگزار نکردید و از خدمات شرکتی استفاده نکردید؟

-چرا اتفاقا توی مسجد نزدیک به بازار یه ختم آبرومندانه برگزار کردیم و اتفاقا از یه شرکتی به نام مهمانو، پک پذیرایی ترحیم باکیفیتی گرفتیم، ولی هزینه آنچنانی اندازه ختم لاکچری نداشت و خیلی هم خوب بود.

+حتی وسوسه هم نشدید مراسم ختم خود را لاکچری برگزار کنید؟

-من دوست نداشتم بریز و بپاش کنیم و می‌دانم آقاجونم اگه زنده بود اجازه نمی‌داد ولی چرا! این خواهر کوچک ما اصرار داشت که مراسم آنچنانی پر زرق و برق برگزار کنیم که ما قبول نکردیم و شاید آن موقع دلخور شد ولی با دیدن لبخند این کودکان معصوم مطمئن شد انتخاب درستی انجام دادیم.

از آقا مصطفی تشکر و خداحافظی کردیم.

برگزاری مراسم ختم پرزرق‌وبرق و پرخرج به تنهایی بد نیست ولی چه خوب و نیکو است که به جای این خرج‌های اضافه و خرید گل‌های چندده میلیون تومانی و هزینه‌های میلیاردی، همین هزینه را صرف امور خیریه و کمک به افراد محروم این جامعه بکنیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز