خبرگزاری کار ایران

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۷۱

اگر از ماشین‌هایی استفاده می‌کنید که برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، باید با ویژگی و خدمات ارائه شده در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خوب آشنا باشید. در این مقاله توضیحاتی در مورد عنوان‌ گفته شده ارائه کرده‌ایم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، کافی است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

گیربکس چیست؟

گیربکس یکی از اجزاء و قطعات اصلی تشکیل‌دهنده یک خودرو به حساب می‌آید که وظیفه آن انتقال قدرت و گشتاور ایجاد شده توسط موتور به چرخ‌هاست. این قطعه با کمک دنده میزان خروجی از موتور را کنترل کرده و به راننده اجازه می‌دهد تا سرعت وسیله نقلیه خود را افزایش یا کاهش دهد. گیربکس‌ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

گیربکس دستی (Manual Transmission)

قطعه‌ای که به صورت دستی توسط راننده کنترل می‌شود و به راننده این اجازه را می‌دهد با استفاده از دسته دنده‌ها، دنده مورد نظر را انتخاب می‌کند. در این نوع گیربکس، انتقال دنده‌ها به صورت مکانیکی انجام می‌شود.

از این گیربکس‌ها معمولا در خودروهای ورزشی و خودروهای کوپه‌ای استفاده می‌شود.

گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission)

گیربکس اتوماتیک بدون نیاز به دسته دنده کار می‌کند. در این قطعات سیستم هیدرولیک و الکترونیکی به صورت خودکار تغییر دنده‌ها را انجام می‌دهد. این نوع گیربکس برای راحتی راننده طراحی شده و این امکان را فراهم می‌کند که بدون استفاده از دست دنده و تنها تنظیم میزان فشار روی پدال گاز سرعت ماشین را کنترل کند.

از تجهیزات گفته شده معمولا در خودروهای شهری خانوادگی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است به صورت دوره‌ای به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کرده تا قطعات مختلف گیربکس توسط متخصصان بازدید شود.

  • هر دو نوع گفته شده دارای مزایا و معایب هستند. شما باید با توجه به نوع خودرو و کاربری، مدل مدنظرتان را انتخاب کنید.

  • گیربکس یکی از عناصر کلیدی در عملکرد و کارایی خودرو است و نقش مهمی در تعیین نوع حرکت، سرعت و اقتصاد سوخت خودرو ایفا می‌کند.

 

بررسی نشانه‌های خرابی گیربکس

بهتر است با برخی از نشانه‌های خرابی گیربکس آشنا شوید تا در صورت مشاهده هر یک از آن‌ها به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید و از نابودی کامل این قطعه گران خودرو خود جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لغزش گیربکس

لغزش یکی از مشکلاتی است که ممکن است در گیربکس اتوماتیک خودرو رخ دهد. لغزش به معنای انتقال ناپایدار قدرت و گشتاور از موتور به چرخ‌هاست و ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. به طور مثال یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل می‌تواند کمبود روغن گیربکس باشد. یکی از اصلی‌ترین عوامل لغزش گیربکس اتوماتیک، کمبود یا نشت روغن است. این مایع عملکرد صحیح گیربکس را حفظ می‌کند، در صورت کمبود آن، انتقال قدرت به چرخ‌ها ممکن است مختل شود. از مهم‌ترین نشانه لغزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرکت خودرو با سرعت کم‌تر از حد استاندارد

  • افزایش مصرف سوخت

  • صدای غیرعادی

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

تاخیر در تغییر دنده

تاخیر در تغییر دادن دنده یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در گیربکس اتوماتیک خودرو رخ دهد. این مسئله ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود و نیاز به تعمیر و تعیین علت دقیق دارد. در زیر  به عواملی که ممکن است باعث تاخیر در تغییر دادن دنده در گیربکس اتوماتیک شوند، اشاره شده:

  • کمبود روغن گیربکس

  • مشکل سیستم تعویض دنده

  • کمبود فشار هیدرولیک و نیاز به تعمیر گیربکس تویوتا

  • مشکلات الکترونیکی و نیاز به تعمیر گیربکس نیسان

تعویض سخت دنده

تعویض سخت دنده در گیربکس اتوماتیک به عنوان یکی از نشانه‌های خرابی در نظر گرفته می‌شود. این مشکل ممکن است به دلیل تنظیم نادرست سیستم تعویض دنده‌ها یا وجود مشکلاتی در سیستم گیربکس ایجاد شود. در زیر، دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای تعویض سخت دنده در گیربکس اتوماتیک آورده شده‌اند:

  • کمبود روغن

  • فشار کم هیدرولیک

  • مشکلات الکترونیکی

افت توان خودرو

افت توان موتور و افزایش مصرف سوخت می‌توانند نشانه‌های مشکلات در گیربکس اتوماتیک باشند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند و نیاز به تعمیر و تشخیص دقیق دارند. با توجه به پیچیدگی این قطعه به شما توصیه می‌کنیم برای برطرف کردن ایراد به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

 

خدمات ارائه شده در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک یک مرکز خدمات ویژه برای تعویض، نگهداری و تعمیر گیربکس تویوتا، بنز و ... است. این قطعات یکی از قسمت‌های حیاتی خودرو است که مسئول انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها و کنترل تغییر دنده‌ها و سرعت‌هاست. پس لازم است تا با خدمات ارائه شده در این مراکز آشنا شوید و بتوانید براساس نیاز خود بهترین محل را برای سرویس انتخاب کنید.

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

در یک تعمیرگاه تکنسین‌ها با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مخصوص، به تشخیص و رفع مشکلات مختلفی که در گیربکس خودروها ممکن است به وجود آید، می‌پردازند. این مشکلات ممکن است شامل لغزش، لرزش‌های ناشی از گیربکس، انتقال ناپایدار قدرت، نشتی روغن و ترمزهای خودرو باشد.

  • تعمیر و بازسازی

  • تعویض سیلندر و چرخ دنده‌ها

  • تعویض روغن

  • تست و تعیین علل خرابی جهت تعمیر گیربکس تویوتا

 

ویژگی‌های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

محلی که برای تعمیر گیربکس نیسان و .... انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم این مراکز اشاره می‌کنیم.

  • تعمیرکار آن باید تخصص و تجربه کافی در تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک داشته باشد. تکنسین‌های متخصص و مجرب در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردارند.

  • تجهیزات و ابزار مناسب که با آخرین تکنولوژی و استانداردهای صنعتی هماهنگ باشد.

  • تعمیرگاه گیربکس اتومات باید توانایی تعمیر و نگهداری گیربکس‌های متنوع را داشته باشد.

  • خدمات با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد.

  • قبل از تحویل خودور تست‌های لازم را انجام دهد.

  • هزینه منصفانه و شفافی از مشتری دریافت کند.

 

جمع‌بندی

تعمیر گیربکس اتوماتیک و نگهداری از آن اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا درصورت عملکرد نامناسب این قطعه، خودرو به درستی کار نمی‌کند و باید هزینه بسیار زیادی برای برطرف کردن مشکلات احتمالی پرداخت کرد؛ به همین دلیل در این مقاله نشانه‌های خرابی، ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده در یک تعمیرگاه را بررسی کردیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به راحتی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مناسب را پیدا کرده و به آن مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز