خبرگزاری کار ایران

برای سفر از مشهد به ماسال باید از کدام شهرها عبور کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۶۷

 

دغدغه‌ها و گرفتاری‌های زندگی روزمره باعث شده تا افراد، تمایل زیادی به سفر به مناطق آرام و بی سر و صدا داشته باشند. یکی از بهترین مقاصد سفر، خطه سرسبز گیلان و شهر ماسال است. ماسال یکی از خاص‌ترین مناطق ییلاقی کشور به شمار می‌آید.

ماسال از مناطق زیبا و بکر گیلان بوده که با ترکیبی از کوه، مه، خانه‌های چوبی و زندگی روستایی، زیبایی منحصر به فردی را به خود گرفته است. طبیعت بی‌نظیر ماسال، گردشگران را به سر ذوق می‌آورد تا سفری دلنشین را برای خود رقم بزنند.

سفر از مشهد به ماسال

شهر مشهد به عنوان اصلی‌ترین مقصد گردشگری کشور، در تمام ایام سال میزبان زائران و گردشگران بسیاری است که با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین هتل مشهد در این شهر اقامت دارند. مسافران بسیاری پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، سفر به مناطق سرسبز شمال را برنامه‌ریزی می‌کنند.

گردشگرانی که با خودرو شخصی قصد سفر به استان‌های شمالی و منطقه زیبای ماسال را دارند؛ می‌توانند از برخی از شهرهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان نیز بازدید کنند.

گردشگران برای سفر از مشهد به ماسال بعد از خارج شدن از شهر مشهد می‌توانند از شهرهای چناران، قوچان، فاروج، شیروان، بجنورد، آشخانه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی‌آباد، گرگان، ساری، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، چالوس، رامسر، لاهیجان، رشت و فومن عبور کنند تا به شهر زیبای ماسال برسند.

جاذبه‌های دیدنی بین راه، در سفر از مشهد به ماسال

گردشگران بعد از خارج شدن از استان خراسان رضوی به شهر فاروج، پایتخت آجیل کشور می‌رسند که در ۱۷۳ کیلومتری از مشهد قرار گرفته و مکان مناسبی برای صرف صبحانه می‌باشد. روستای استاد در ۲۷ کیلومتری فاروج است که درختان کهن و قدیمی بسیاری را دارد.

شهر بجنورد

منطقه بابا امان در ۱۰ کیلومتری بجنورد قرار گرفته که تفرجگاهی با درختان کهن و قدیمی است و بهترین مکان برای صرف ناهار می‌باشد.

بش قارداش در ۷ کیلومتری مسیر جاده بجنورد به اسفراین قرار دارد. این تفرجگاه دارای ۵ چشمه درمانی می‌باشد و بنای تاریخی عبادتگاه‌های مغان زرتشتی که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد، از جاذبه‌های بش قارداش به شمار می‌رود.

تنگراه

دروازه ورودی استان گلستان را روستاهای توریستی کشور تشکیل می‌دهد. جنگل‌های زیبای استان گلستان، زیبایی خاصی را به این منطقه بخشیده است.

برای سفر از مشهد به ماسال باید از کدام شهرها عبور کنیم؟

جنگل گلستان

جنگل گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی کشور بوده که به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. پوشش گیاهی و جانوری غنی این پارک جنگلی و آبشار زیبای آق‌سو، از دیدنی‌های جنگل گلستان به شمار می‌آید.

گرگان

شهر گرگان مرکز استان گلستان است که در سفر از مشهد به ماسال باید از آن عبور کرد. این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی همچون مسجد جامع، پارک النگدره، روستای زیارت، جنگل شصت کلا، جنگل توسکستان، جنگل ناهارخوران و... بخشی از جاذبه‌های شهر گرگان می‌باشند.

ساری

شهر ساری مرکز استان مازندران است که جاذبه‌های تفریحی و دیدنی زیادی ازجمله دریاچه چورت، چشمه‌های باداب سورت، تالاب سراندون و بالندون، دریاچه الندان، پارک جنگلی شهید زارع، بوستان ملل ساری، ساحل فرح آباد، میدان ساعت، شهربازی و... را دارد.

شهرهای ساحلی

شهرهای بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس و رامسر از شهرهای ساحلی استان مازندران هستند که در سفر از مشهد به ماسال می‌توان از این شهرهای ساحلی عبور کرد.

پارک سیسنگان بزرگترین منبع شمشاد در کشور و خاورمیانه می‌باشد. پارک جنگلی سیسنگان از بزرگترین مراکز تفریحی شمال کشور به شمار می‌رود. از تفریحات پارک سیسنگان می‌توان به دوچرخه سواری، اسب سواری، پیاده‌روی، پیست کارتینگ، شاتل، قایق سواری، موتورهای چهار چرخ و شهربازی کودکان اشاره کرد.

جنگل دالخانی یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های رامسر به شمار می‌رود که به دالان بهشت معروف شده است. کاخ مرمر نیز از دیگر جاذبه‌های شهر رامسر می‌باشد که از دوران پهلوی اول به یادگار مانده است.

لاهیجان

تالاب سوسستان شهر لاهیجان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد که طبیعتی زیبا و خیره کننده را به خود گرفته است.

شیطان کوه نیز یکی از تفرجگاه‌های اصلی شهر لاهیجان می‌باشد که در کنار یک دریاچه و آبشار مصنوعی زیبا قرار دارد.

مسجد اکبریه در محله گابنه شهر لاهیجان واقع شده که از دوران فتحعلی شاه قاجار به جا مانده است.

رشت

در سفر از مشهد به ماسال می‌توان از مقبره میرزا کوچک خان جنگلی که یکی از جاذبه‌های رشت به شمار می‌آید بازدید نمود.

بازار زیبا و بزرگ رشت یکی جذاب‌ترین بخش‌های شهر رشت به شمار می‌رود. این بازار بزرگترین بازار روباز کشور می‌باشد که محصولات بسیاری در آن ارائه می‌شود. در این بازار مساجد قدیمی، قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌های قدیمی و سراهای تاریخی متعددی وجود دارد.

باغ محتشم قدیمی‌ترین پارک شهر رشت می‌باشد که قدمت آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. درختان کهن و قدیمی پارک، منظره چشم‌نوازی را به وجود آورده است. این پارک زیبا، عمارتی باشکوه به نام کلاه فرنگی را در خود دارد.

معرفی شهر ماسال

بعد از عبور از شهرهایی که در مسیر سفر از مشهد به ماسال قرار داشتند به شهر زیبای ماسال می‌رسیم که ازجمله شهرهای کوهپایه‌ای کشور می‌باشد که در غرب استان گیلان قرار دارد. این شهر زیبا دارای جنگل‌ها و ییلاقات سرسبزی است که از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان به شمار می‌رود.

افراد بسیاری هتل آریانا ماسال را برای اقامت و استراحت انتخاب می‌کنند تا از آب و هوای مطبوع این منطقه لذت ببرند. منطقه ییلاقی ماسال در طبیعت زیبا و در میان کوهپایه‌های تالش قرار دارد.

از زیباترین رودخانه‌های ماسال می‌توان به رودخانه خالکایی و رود مرغک اشاره نمود. همچنین منطقه زیبا و مشهور شاندرمن و آلاله پشته از جاذبه‌های دیدنی ماسال به شمار می‌آیند. از مناطق ییلاقی ماسال می‌توان به سوئه چاله، شنبه راه، خندیله، تلارگاه و اولسبلنگاه اشاره نمود.

برای سفر از مشهد به ماسال باید از کدام شهرها عبور کنیم؟

جاذبه‌های دیدنی ماسال

ماسال از زیباترین مناطق شمال کشور است که گردشگران در سفر از مشهد به ماسال می‌توانند از امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه برخوردار شوند. شهر کوچک ماسال آبشارها، چشمه‌ها و رودهای متعددی دارد.

چشم‌انداز زیبای طبیعت ماسال، حس آرامش و نشاط بی‌نظیری را به گردشگران می‌بخشد. این منطقه زیبا و رویایی، با عبور رودخانه خالکایی از میان کوه‌ها، زیبایی ماسال را دوچندان کرده است. این رودخانه پرآب پس از عبور از کنار شهر ماسال به تالاب انزلی سرازیر می‌گردد.

یکی از زیباترین آبشارهای ماسال در منطقه ییلاقی اولسبلنگاه واقع شده که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. آبشار ویوز مرتفع‌ترین آبشار ماسال می‌باشد. آبشار رامینه، آبشار خون و آبشار تولی نسا از محبوب‌ترین و زیباترین آبشارهای ماسال به شمار می‌آیند.

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه از محبوب‌ترین مناطق ماسال است که گردشگران بسیاری برای بازدید از ارتفاعات و مراتع سرسبز و تماشای ابرهای این منطقه زیبا، در خانه‌های روستایی اولسبلنگاه اقامت می‌‌کنند.

از میان جاذبه‌های زیبای ماسال می‌توان به دشت آلنزه اشاره نمود که گزینه‌ی مناسبی برای کمپینگ به شمار می‌رود. دشت آلنزه قدمتی دویست ساله داشته و محیط سرسبز و زیبای آن، بهترین مکان برای طبیعت گردی شناخته شده است.

با کمپینگ در منطقه زیبای دشت آلنزه، در هنگام صبح چشم‌انداز بی‌نظیری از این منطقه سرسبز و رویایی را می‌توان مشاهده کرد. پیاده‌روی در دشت آلنزه، تجربه خاطره‌انگیزی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

سخن آخر

در این مطلب با شهرها و جاذبه‌های دیدنی آنها، که در مسیر سفر از مشهد به ماسال قرار دارند؛ آشنا شدیم. در ادامه به معرفی ماسال و جاذبه‌های دیدنی این شهر پرداختیم تا گردشگران با اقامت چند روزه در ماسال و کمپینگ در مناطق ییلاقی آن، سفری فوق‌العاده را برای خود رقم بزنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز