خبرگزاری کار ایران

آشنای با کاخ های مهم مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۲۷

شهر مسکو، خانه بزرگ‌ترین دژ قرون وسطی، بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری دارد. از جمله این بناها، کاخ‌های مجلل و باشکوهی هستند که از سال‌های پیش باقی مانده‌اند. این کاخ‌ها جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. پس اگر شما هم بلیط مسکو را تهیه کرده‌اید و قصد سفر به روسیه را دارید، فراموش نکنید که بازدید از این کاخ‌ها را در برنامه سفر خود بگنجانید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، با مهم‌ترین کاخ‌های مسکو آشنا شوید.

کاخ بزرگ کرملین، خواستگاه شهر مسکو

کرملین در واقع، نام مجموعه بناهایی است که در مرکز مسکو قرار دارند و به عنوان مقر رسمی دولت روسیه عمل می‌کنند. جایی که یوری دولگوروکی، شهر مسکو را پایه‌گذاری کرد. این مجموعه از گذشته تا کنون یکی از مهم‌ترین نماد‌های روسیه بوده و هست. کرملین که قبلا مقر تزارها بود، الان پذیرای رئیس جمهور روسیه، پوتین است. کرملین شامل چند کلیسای بزرگ از جمله کلیسای رنگارنگ و فانتزی سنت باسیل است و مدت‌ها مرکز کلیسای ارتدوکس روسیه بوده است.

کاخ بزرگ کرملین قدیمی‌ترین کاخ روسیه است و 5 تالار مختلف دارد. تالار سنت جرج، که بزرگترین تالار است، سیستم روشنایی پیچیده‌ای دارد. تمام شمع‌های روی لوسترها به هم متصل هستند و روشن شدن همه این 2300 شمع تنها 7 دقیقه طول می‌کشد. به‌طور کلی معماری داخلی این کاخ، به چشم ما آشنا می‌آید. سقف بلند تزئیین‌شده، کچ‌بری‌های طلایی، لوسترهای مجلل و فرش و پرده‌های قرمز، نمای باشکوه و نفس‌گیری ایجاد کرده‌اند. بازدید از قسمتی که مربوط به کار رئیس‌جمهور است ممکن نیست اما قسمت‌های مختلف زیادی مثل کلیساها و موزه‌ها و باغ‌ها هر روز به جز پنجشنبه‌ها، برای بازدید از ساعت 10 صبح تا 6 بعداظهر باز هستند. با تهیه بلیط هواپیما مسکو، باید بازدید از این کاخ را جزو برنامه بازدید از میدان سرخ بگذارید.

کاخ وجوه، محلی برای جشن‌ها

این کاخ کوچک، به ساختمان مرکزی کاخ بزرگ کرملین متصل است و بین دو کلیسا قرار گرفته است. این کاخ در گذشته محلی برای ضیافت‌های تزارهای روسیه بوده و اکنون به عنوان یک سالن تشریفات رسمی برای رئیس‌جمهور استفاده می‌شود. به همین دلیل امکان بازدید از این کاخ بسیار محدود است. اسم وجوه به دلیل نمای سنگ آهک و متفاوتی که دارد بر این بنا گذاشته شده است. این کاخ قدیمی‌ترین ساختمان سنگی و قدیمی‌ترین بازمانده سکولار شهر است. نمای داخلی این کاخ بسیار مجلل است. برای بازدید از این کاخ باید تورهای مخصوص روسی را تهیه کنید. اگر بعد از تهیه بلیط مسکو در حال برنامه‌ریزی برای سفرتان هستید، بازدید از این کاخ را فراموش نکنید.

آشنای با کاخ های مهم مسکو

کاخ سارتسنو، کاخی که قبول نیوفتاد!

ملکه کاترین که از محدوده‌ای در جنوب مسکو خوشش آمده بود، دستور داد تا کاخ تابستانی برایش ساخته شود. اما متاسفانه کار معمار واسیلی باژنو را نپسندید و دستور داد کاخی که ساخته بود را خراب کنند! وقتی معمار بعدی، متیو کازاکو مشغول به ساختن مجدد کاخ شد، عمر ملکه به زندگی در این محله رویایی قد نداد و ساختن کاخ نیمه‌کاره ماند. این بنا برای سال‌های طولانی رها شده و متروکه باقی ماند. تا بلاخره بین سال‌های 2005 و 2007 این کاخ به زیبایی بازسازی شد و اکنون به عنوان موزه و پارک تفریحی، قابل بازدید است. برای دسترسی به این کاخ که میان یک پارک بزرگ قرار دارد، علاوه‌بر 40 دقیقه مترو سواری از مرکز شهر، باید حدود 20 دقیق هم پیاده‌روی کنید. اما اگر بلیط مسکو را خریداری کرده‌اید، معماری زیبا و باشکوه این کاخ به زحمتش می‌ارزد! ساعت بازدید هر روز به جز دوشنبه‌ها، از ساعت 6 صبح تا 12 شب است.

کاخ کلومنسکویه، یک کاخ بدشانس دیگر!

روستای زیبای کلومنسکویه، مورد علاقه شاهزادگان روسی بود. اولین سازه مهم این روستا (که در حال حاضر جزو شهر مسکو است) کلسیای معراج است که با سنگ سفید و با سبک بیزانسی ساخته شده است. این کلیسا به مناسبت تولد وارث تاج و تخت آینده که بسیار منتظرش مانده بودند، ایوان چهارم، معروف به ایوان مخوف ساخته شد. چند سال بعد تزار الکسیس اول هر چه بنای چوبی در آن محدوده بود را خراب کرد و کاخ چوبی زیبا کلومنسکویه را ساخت. این کاخ تابستانی موردعلاقه تزار بود اما کم‌کم تخریب شد تا جایی که ملکه کاترین دستور داد این کاخ کاملا تخریب شود و با کاخ ساده‌تری جایگزین شود. سال‌ها بعد از روی نقشه‌های قدیمی باقی‌مانده این کاخ بازسازی شد. هر روز به جز دوشنبه می‌توان از این کاخ و کلیسا و سازه‌های دیگر محدوده، بازدید کرد.

کاخ کوسکوو، املاکی برای استراحت اشراف

این کاخ متعلق به خانواده اشراف‌زاده شرمتف بوده است. این خانواده از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین نجیب‌زادگان روسیه بودند. در این کاخ بالغ‌‌بر 30.000 مهمان برای ضیافت‌های بزرگ دعوت می‌شدند. ساختمان این کاخ در قرن هجدهم به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. سبکی که بعدها در ساختمان‎های دیگری در مسکو و سنت‌پترزبورگ نیز استفاده شد. بین سال‌های 1750 تا 1780 اطراف این کاخ یک باغ فرانسوی با گل‌های تزئینی بزرگ، حوضچه‌ها و مجسمه‌های مرمری مختلف ساخته شد، که تنها باغ فرانسوی مسکو است. در این کاخ یک موزه چینی و سرامیک هم وجود دارد که مجموعه متنوع و جذابی از چینی‌ها و سرامیک‌های مرغوب قدیمی را به نمایش گذاشته است.

آشنای با کاخ های مهم مسکو

سفر برای دیدن این کاخ‌های باشکوه، با فلای تودی

اگر شما هم علاقه‌‌مند شده‌اید تا از این کاخ‌ها و تاریخ پر فرازونشیب روسیه بازدید کنید، می‌توانید با استفاده از خدمات سایت فلای تودی، با گشتن بین تمام بلیط‌های هواپیمای موجود، بلیط مسکو مورد نظر خودتان، متناسب با بودجه و تاریخ سفرتان را تنها با چند کلیک تهیه کنید. همچنین درصورتی‌که قصد دارید برای سفر خود هتل رزرو کنید، می‌توانید از سایت فلای تودی هتل مناسب سفرتان را پیدا کرده و رزرو انجام دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز