خبرگزاری کار ایران

علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا و نحوه رفع ایراد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۱۵

در این مقاله به بررسی علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا و همچنین نحوه رفع این ایراد در جارو برقی اسنوا می پردازیم.

جاروبرقی یکی از لوازم برقی است که در همه خانه‌ها وجود دارد. از این وسیله برقی برای تمیز کردن گرد و غبار و خرده آشغال استفاده می‌کنند.همچنین جاروبرقی های اسنوا مدل‌های مختلفی دارند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی جاروبرقی را روشن میکنید صدای بلند و ناخوشایندی بدهد و اغلب این صدای بلند و ناخوشایند می‌تواند به علت خرابی یکی از قطعات جاروبرقی باشد. در این مقاله ما می‌خواهیم علت‌های صدای زیاد جاروبرقی اسنوا را بررسی کنیم. گاهی اوقات شما میتوانید قبل از کنار گذاشتن همیشگی جاروبرقی خراب خود به فکر تعمیر آن باشید.از علت‌های صدای زیاد جاروبرقی می‌توان به:خراب شدن موتور،شکستگی قطعات داخل جاروبرقی،کثیف ماندن فیلترهای دستگاه،پر بودن کیسه جاروبرقی، گرفتگی شیلنگ جاروبرقی و غیره اشاره کرد. در ادامه چندین علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا را بررسی کرده‌ایم.

چرا صدای جارو برقی اسنوا زیاد است؟

حتماً این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا صدای جاروبرقی اسنوا زیاد است. گاهی اوقات زیاد بودن صدای جاروبرقی اسنوا اصلاً طبیعی نیست. در چنین مواردی باید حتماً جاروبرقی توسط فردی ماهر از نمایندگی جاروبرقی اسنوا بررسی شود. چنانچه علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا را خودتان تشخیص ندادید؛مواردی که در ادامه عنوان کرده‌اید هم می‌تواند شما را راهنمایی کند‌. در واقع علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا در حالت کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما آنها را در اینجا بررسی کرده‌ایم.

خراب شدن موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی قطعه‌ای است که با گذشت زمان خراب می‌شود و از کار می‌افتد.یکی از علت‌های خراب شدن موتور جاروبرقی می‌تواند استفاده کردن زیاد ازجاروبرقی و داغ شدن موتور آن باشد. در صورت رخ دادن این حالت موتور می‌سوزد و ما بوی سوختگی آن را احساس می‌کنیم.همچنین اگر موتور جاروبرقی کاملا خراب شده باشد باید آن را عوض کنید.بنابراین علت صدای زیاد جارو برقی اسنوا می‌تواند خرابی قطعات داخل دستگاه باشد.

شکستگی قطعات داخل جاروبرقی

اگر قطعات داخلی دستگاه شکسته شده باشند باید آنها را عوض کنید. زیرا قطعه های خراب و شکسته شده در جاروبرقی باعث خروج صدای ناخوشایند از آن خواهند شد.شما می‌توانید قطعه‌هایی که شکسته شده را بردارید و به جای آن قطعه‌ای نو بگذارید. همچنین جنس بدنه جاروبرقی هم از پلاستیک است. به همین خاطر گاهی اوقات بدنه جاروبرقی بر اثر ضربه می‌شکند و باعث ایجاد صدای زیاد هنگام جارو زدن میشود. که در اینصورت ما باید بدنه جاروبرقی را عوض کنیم.

کثیف ماندن فیلترهای دستگاه

یکی از موارد دیگری که میتواند علت صدای زیاد جاروبرقی اسنوا باشد؛ کثیف بودن فیلترهای دستگاه است.اگر فیلترهای دستگاه کثیف باشد جاروبرقی به خوبی نمی‌تواند کار بکند و مکش آن هم ضعیف می‌شود. پس هنگامی که ما می‌بینیم مکش جاروبرقی کم شده و همچنین صدای بلندی از دستگاه خارج می‌شود؛ می‌توانیم به کثیف بودن فیلتر دستگاه پی ببریم. در این صورت باید فیلتر را از دستگاه جدا کنید و آن را با آب ولرم و مایع شستشو دهید تا گرد و خاکی که روی فیلتر نشسته از بین برود و فیلتر کاملا تمیز شود. سپس باید آن را در جایی مناسب بگذارید تا خشک شده و بعد درون جاروبرقی آن را جایگذاری کنید.

پر بودن کیسه جاروبرقی

پر بودن کیسه جاروبرقی هم می‌تواند باعث خروج صدای زیاد از آن شود که در این صورت شما باید کیسه را بررسی کنید. سپس اگر کیسه پر شده باشد؛ باید آن را از دستگاه خارج کرده و خالی کنید . اگر کیسه دستگاه شما یکبار مصرف است آنرا دور انداخته و کیسه دیگری جایگزین آن کنید. همچنین جنس کیسه شما باید مناسب باشد. اگر کیسه جاروبرقی نازک باشد؛ قدرت موتور باعث پاره شدن آن خواهد شد و اگر ضخیم باشد؛ باعث میشود موتور جاروبرقی برای مکیدن ذرات از توان بیشتری استفاده کند که در اینصورت موتور آسیب می‌بیند. همچنین باید توجه داشته باشید که از پاکت‌های تقلبی استفاده نکنید.زیرا این نوع پاکت ها در مدت طولانی  آسیب بدی به دستگاه وارد می‌کند.

گرفتگی شیلنگ جاروبرقی

گرفتگی شیلنگ جاروبرقی هم صدای بلندی تولید میکند،گاهی اوقات هنگام جارو کردن منزل ممکن است جسمی سفت و بزرگ وارد لوله خرطومی یا همان شیلنگ جاروبرقی برقی شده و در آنجا گیر کند. این اتفاق قدرت مکش جاروبرقی را کم می‌کند. در اینصورت شما باید شیلنگ جاروبرقی را بررسی کرده و اشیایی که در آن گیر کرده را به وسیله سیخ و یا سیم مفتول خارج کنید و یا از افرادی که تخصص دارند کمک بگیرید.

حل مشکل صدای زیاد جاروبرقی اسنوا

در این مقاله با علت‌های مختلفی که باعث سر و صدای زیاد در جاروبرقی اسنوا می‌شود آشنا شدیم و اگر این مشکلات به درستی رفع نشود آسیب جدی به دستگاه وارد می‌شود. در صورت نیاز میتوانید از تعمیرکاران نمایندگی اسنوا پشتیبان برای تعمیر جاروبرقی اسنوا کمک بگیرید. اگر تمایل دارید که با مراجعه به نمایندگی‌های اسنوا مشکل جاروبرقی خودتان را حل کنید؛ می‌توانید پیش از سپردن جاروبرقی به تعمیرکاران خودتان عیب یابی آن را انجام بدهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز