خبرگزاری کار ایران

3 مقصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور طبق گزارش US News

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۶۶

رسانه معتبر US News، رسانه‌ای دیجیتال و چندوجهی است که به افراد کمک می‌کند تا در حوزه‌های مختلف، تصمیمات مهم بهتری بگیرند. این رسانه اخیرا در لیستی برترین کشورها برای تحصیل را معرفی کرده است که در آن بیش از 85 کشور قرار دارد.

 

کشورهایی که طبق عوامل مختلف مانند کیفیت دانشگاه‌ها، شاخص‌های اقتصادی، مهاجرپذیر بودن و ... بهترین گزینه برای تحصیل در خارج از کشور هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شرایط 3 کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور را بررسی کنیم.

رتبه‌بندی گزارش US News برای مقاصد تحصیلی در سراسر جهان

همان‌طور که اشاره شد، رسانه US News در یک مطلب بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور را معرفی کرده است. در این مطلب 85 کشور مختلف قرار دارند که بسته به شرایط و مولفه‌های مختلف رتبه‌بندی شده‌اند. از میان تمام این کشورها، ما قصد داریم تا 3 کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی ‌کنیم؛ کشورهای انگلستان، آمریکا و ایتالیا. قطعا به‌عنوان یک دانشجوی ایرانی که به مهاجرت تحصیلی علاقه دارد، آشنایی با این کشورها می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بهتری برای انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی خود داشته باشید. در ادامه با این 3 کشور و شرایط تحصیل در آن‌ها آشنا می‌شویم.

انگلستان؛ بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور طبق گزارش US News

3 مقصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور طبق گزارش US News

رتبه یک در لیست برترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور US News، به کشور انگلستان اختصاص دارد؛ کشوری در قاره اروپا و با جمعیت نزدیک به 67 میلیون نفر. از گذشته تا به امروز، انگلستان مقصدی رویایی برای دانشجویان ایرانی بوده است. اما طی سال‌های اخیر، به دلیل بهبود شرایط اقتصادی و همچنین تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی، انگلستان در صدر لیست کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. اما چرا انگلستان در صدر لیست رسانه US News قرار گرفته است؟

تحصیل در انگلستان مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد. درواقع برخلاف کشورهایی مانند آلمان یا هلند، شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان به یادگیری یک زبان جدید نیازی ندارد. از طرف دیگر، بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا در این کشور قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آکسفورد اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در انگلستان، امکان دریافت ویزای کار و سپس در ادامه اخذ اقامت این کشور است. در نتیجه اگر هدف نهایی شما از مهاجرت تحصیلی، اخذ اقامت کشور مقصد است، انگلستان می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی شما باشد.

باید اشاره کرد که انگلستان از نظر شاخص‌های اقتصادی مانند تولید ناخالص ملی و همچنین نرخ بیکاری نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد که برای یک دانشجوی بین‌المللی بسیار مهم هستند. چرا که دانشجویان بعد از پایان دوران تحصیل خود، باید وارد بازار کار شده و کشورهایی که از نظر اقتصادی قدرتمند هستند، بازار کار بهتری دارند.

آمریکا؛ کشوری رویایی برای دانشجویان ایرانی

آمریکا همواره یکی از رویایی‌ترین کشورها برای مهاجرت بوده است. در لیست رسانه US News نیز این کشور به‌عنوان دومین کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور معرفی شده است. قطعا بیشتر افراد آمریکا را با اقتصاد قدرتمند و بازار کار بی‌نظیر آن می‌شناسند. اما باید گفت که کشور آمریکا از نظر سطح علمی و میزبانی دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه استنفورد، هاروارد، کل‌تک، MIT و ... در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و از این نظر می‌توان آن را بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی دانست. اما باید گفت که برای دانشجویان ایرانی، مهاجرت تحصیلی به آمریکا دشواری‌های زیادی دارد.

یکی از مشکلات دانشجویان ایرانی برای مهاجرت به آمریکا، متشنج بودن شرایط سیاسی بین دو کشور آمریکا و ایران است. از طرف دیگر، هزینه تحصیل در آمریکا در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی نیز می‌تواند بسیار سنگین باشد. اما با وجود تمام این معایب، همچنان آمریکا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در خارج از کشور به‌شمار می‌آید.

ایتالیا؛ مقصدی ایده‌آل برای تحصیل در خارج از کشور

3 مقصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور طبق گزارش US News

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی با کم‌ترین هزینه و البته آسان‌ترین شرایط هستید، کشور ایتالیا می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشید. چه به دنبال تحصیل کارشناسی در ایتالیا هستید و یا می‌خواهید در مقاطع بالاتر در این کشور تحصیل کنید، شرایط برای شما به‌عنوان یک دانشجوی ایرانی فراهم می‌باشد. دقیقا به همین خاطر است که بسیاری از دانشجویان ایرانی طی سال‌های اخیر به کشور ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته‌اند.

طبق گزارش رسانه US News، یکی از دلایلی که ایتالیا در لیست این رسانه رتبه سوم را به دست آورده است، وجود دانشگاه‌های برتر و باکیفیت در آن می‌باشد. بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا مانند ساپینزا رم، نرماله، پادوا، دانشگاه میلان و پلی تکنیک تورین در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند و شما با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می‌توانید تجربه تحصیل در آن‌ها را داشته باشید. یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مناسب بودن هزینه تحصیل و همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی است.

عوامل موثر بر رتبه‌بندی مقصدهای تحصیلی

تا به اینجا با 3 کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور طبق گزارش US News آشنا شدیم. اما این رسانه مطابق با چه عواملی این کشورها را انتخاب کرده است؟ در ادامه عوامل مهمی که در انتخاب یک کشور برای مهاجرت تحصیلی نقش دارند را به‌صورت خلاصه بررسی می‌کنیم.

دانشگاه‌های باکیفیت

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر رتبه‌بندی مقصدهای تحصیل در خارج از کشور، دانشگاه‌های این کشورها است. قطعا هرچه یک کشور دانشگاه‌های باکیفیت‌تری داشته باشد، رتبه بهتری پیدا می‌کند. عموما برای سنجش کیفیت دانشگاه‌های یک کشور از رتبه‌بندی جهانی QS استفاده می‌کنند.

نظرسنجی از دانشجویان

هیچ‌کس بهتر از دانشجویانی که در کشورهای مختلف تحصیل کرده‌اند، نمی‌تواند مشخص کند که کدام کشور برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی شرایط بهتری دارد. در گزارش US News نیز از بیش از 17 هزار دانشجو برای انتخاب مقصدهای برتر تحصیل در خارج از کشور نظرسنجی شده است. در نتیجه می‌توان گفت که بیش از 17 هزار نفر معتقد هستند که کشورهای انگلستان، آمریکا و ایتالیا به ترتیب بهترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌آیند.

تطابق فرهنگی با دانشجویان بین‌المللی

تمام کشورها به یک اندازه تنوع فرهنگی ندارند و مهاجرپذیر نیستند. این مساله برای دانشجویان بین‌المللی اهمیت زیادی دارد. چرا که در صورت عدم تطابق فرهنگی، دانشجویان در زمان تحصیل و سپس کار دچار مشکلات اجتماعی فراوانی می‌شوند. به علت نرخ بالای مهاجرت به کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و ایتالیا، این کشورها توانسته‌اند به‌خوبی با فرهنگ مهاجرین کنار آمده و در رتبه‌بندی رسانه US News در رده‌های بالا قرار بگیرند.

شاخص‌های اقتصادی و جمعیت

قطعا هر کشوری که اقتصاد قدرتمندتری داشته باشد، شرایط بهتری برای مهاجرت تحصیلی دارد. چرا که بیشتر دانشجویان قصد دارند تا پس از پایان تحصیلات خود، در کشور مقصد مشغول به کار شده و سپس اقامت آن کشور را به دست آورند. از طرف دیگر، مناسب بودن میزان جمعیت کشور مقصد نیز در رتبه‌بندی آن‌ها برای تحصیل در خارج از کشور تاثیرگذار خواهد بود.

با کمک بینا اپلای به بهترین کشورهای دنیا مهاجرت تحصیلی کنید

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به هر یک  از کشورهای انگلستان، آمریکا و ایتالیا هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای مجموعه بینا اپلای کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه در تمام مسیر مهاجرت تحصیلی همراه شما خواهند بود تا بتوانید با کم‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور مورد علاقه خود مهاجرت تحصیلی داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت این مجموعه سر بزنید تا مهاجرتی آسان و سریع داشته باشید.

منبع: https://www.usnews.com/news/best-countries/best-countries-to-study-abroad

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز