خبرگزاری کار ایران

قبل از رفتن به سفر باید به چه نکات امنیتی توجه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۹۰

مسافرت یک تجربه بسیار شیرین و دلپذیر بوده، که هر زمان افراد از آن یاد می کنند، خاطرات بسیار عالی و زیبایی در ذهنشان تداعی می شود. اما برخی از مواقع پیش می آید که در زمان نبودنشان با اتفاقات ناگوار مانند: سرقت از منزل روبه رو می شوند، و این موضوع باعث شده از خاطرات شیرین به سفری تلخ یاد کنند.

آیا به نظر شما راه حلی برای پیشگیری از این رویداد ناگوار وجود دارد، تا افراد بتوانند یک سفر بسیار دل انگیزی برای خانواده بدون استرس و نگرانی بسازند؟ بله. لطفا تا آخر این مطلب با ما همراه باشید، تا شما را با نکات امنیتی قبل از سفر آشنا کنیم تا بدون نگرانی و استرس از مسافرت خود لذت ببرید همچنین خود را برای تجربه های جدید آماده نمایید.

 

شناخت نکات امنیتی قبل از رفتن به سفر

1.قبل از رفتن به سفر برنامه ریزی کنید

رمز یک سفر خوب و فراموش نشدنی، برنامه ریزی بسیار عالی پیش از سفر بوده، که اگر قصد دارید به تنهایی سفر کنید، برنامه ریزی شما بسیار آسان تر خواهد بود. اما اگر تصمیم دارید به همراه دوستان و اعضای خانواده سفر کنید، بهتر است با دیگران همراه و یک نظر باشید.

زیرا نمی توانید انتظار داشته باشید همه افراد با شما هم نظر باشند. همچنین همانطور که شما دوست دارید از سفرتان لذت ببرید باید فرصت اظهار نظر هم به آن ها بدهید تا آن ها هم از سفر لذت ببرند.

 

2.از اسناد مهم عکس بگیرید

بهتر است قبل از سفر مدارک های بسیار مهم اعم از: گذرنامه، شناسنامه، بلیط هواپیما، گواهینامه، مدارک خودور و ... را با استفاده از ابزارهایی مانند: دوربین عکاسی و موبایل عکس بگیرید؛ تا در صورت نیاز از نسخه مدار الکترونیکی استفاده نمایید.

 

3.وسایل الکترونیکی خود را شارژ نمایید

تمامی ابزارهای الکترونیکی مانند: موبایل، دوربین های عکاسی، لپ تاپ، تبلت و ... را قبل از حرکت، شارژ نمایید تا در طول مسیر حوصلتان سر نرود. یا اگر تصمیم دارید به سفر خارج از کشور بروید بهتر است آداپتورهای لازم برای شارژ وسایل برقی را به همراه داشته باشید.

 

4.امنیت خانه محیط پیرامون خانه را افزایش دهید

شما اگر تصمیم دارید روزهای بیشتری را دور از خانه بگذارید، بهتر است سیستم های امنیتی مانند: دزدگیر منزل و دوربین های مدار بسته خریداری کنید.

زیرا سیستم دزدگیر امنیتی با دارا بودن تجهیزاتی مانند: سنسورها، بلندگوها، سیستم تلفن کننده، 7 رله ی خروجی و ... بوده، که هر کدام به صورت جداگانه از ورود سارق به محیط شخصی افراد جلوگیری می کنند و صاحبین خانه را از خطر به وجود آمده، با ارسال پیامک و تماس گرفتن با شماره های ذخیره شده در حافظه دستگاه تمامی گزارشات را اعلام می کند.

لازم به ذکر بوده که دزدگیر اماکن با دارا بودن قابلیت کنترل از راه دور این اجازه را به صاحب دستگاه می دهد با استفاده از گوشی موبایل، از راه دور یا در هر مکانی که قرار دارد، امنیت محیط پیرامون خود را کنترل کند.  پس انتخاب و خریداری سیستم های امنیتی یکی از واجبات، در هر خانه و اماکن دیگر بوده.

 

5.برای حفظ امنیت درب و پنجره را محکم بیندید:

بهتر است قبل از رفتن به مسافرت و ترک خانه تمامی ورودی یا خروجی های که ممکن است سارقین از آن وارد محیط شخصی شوند مانند: درب و پنجره را محکم ببندید و از محکم بودن آنان مطمئن شوید.

 

6.آژیر خطر دزدگیر اماکن را فعال کنید:

تجربه نشان داده در منازل و اماکن دیگر که از سیستم های امنیتی مانند: دزدگیر وجود دارد، آمار سرقت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 زیرا قبل از ورود سارق به محیط پیرامون سنسورهای دزدگیر اماکن، هرگونه حرکت غیر مجاز قبل از ورود سارق به با ارسال فرکانس خطر به پنل سیستم امنیتی، آژیر خطر دزدگیر فعال می شود و منجرب فرار سارق و آگاه شدن همسایگان می شود.

قبل از رفتن به سفر باید به چه نکات امنیتی توجه کرد

7.برای حفظ امنیت بیشتر قفل خانه را تعویض نمایید:

اگر به تازگی وارد خانه جدید شده اید و قصد مسافرت رفتن را دارید، ما به شما توصیه می کنیم، یک یا دو روز قبل از ترک خانه، قفل و کلید امنیتی را تعویض نمایید تا در زمان نبودن شما افراد سودجو دست به سرقت نزنند و اموالتان را که طی چندین سال زحمت به دست آورده اید از دست ندهید.

 

8.برقی کردن پرده های خانه:

ممکن است قبل از ترک خانه به این فکر بیافتید که با کشیدن پرده ها می توانید از ورود سارق به خانه خود جلوگیری نمایید؛ اما این طرز فکر کاملا غلط بوده. زیرا با تکان نخوردن پرده های خانه به صورت دائم، افراد سودجو به شک می افتند و خانه شما را مورد هدف خود برای سرقت قرار می دهند.

توصیه ما به شما عزیزان این بوده با استفاده از دزدگیر، پرده های خانه خود را پرقی کنید و با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه از راه دور در زمان های مشخص پرده ها را باز و بسته کنید. این کار باعث شده سارق متوجه عدم حضور شما در خانه نشود.

 

9.کسی از مسافرت رفتن شما باخبر نشود:

اگر قصد دارید به مسافرت بروید به هیچ عنوان لوزمی ندارد برنامه ریزیتان را همه جاربزنید و به هر کسی را که می شناسید بازگو کنید دارید به مسافرت می روید.

بهتر است عکس هایی که در طول سفر رفته گرفته اید، رو لحظه به لحظه در دنیای مجازی به اشتراک نگذارید، زیرا به افراد ناشناس یا نزدیک اطلاع می دهید که در خانه حضور ندارید و با استفاده از این قضیه افراد دست به سرقت اموالتان می زنند. 

 

10.اطراف خانه تان را تمیز نگهدارید:

اگر در فصل زمستان قصد دارید به مسافرت بروید به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم، قبل از خروج از خانه به طور کامل اطراف محیط پیرامون را تمیز نمایید. به دلیل اینکه انباشته شدن برف در اطراف خانه نشان می دهی که کسی خانه حضور ندارد و این موضوع باعث شده امنیت خانه شما به شدت پایین بیاید.

 

11.توجه به مواد های غذایی و دیگر موارد:

علاوه بر اینکه باید قبل از رفتن به سفر به نکات امنیتی توجه فرمایید، باید یک سری نکات دیگر قبل از خروج خانه باید رعایت نمایید، تا در زمان برگشت از سفر با صحنه های غیر قابل تحمل مواجه نشوید.

  • زباله ها را بیرون از خانه انتقال دهید.
  • شیر فلکه اصلی گاز را ببنیدید.
  • قسمت های متفاوت خانه را سم پاشی کنید تا از ورود حشرات موزی به خانه خود جلوگیری نمایید.
  • وسایل های برقی اضافه را از برق بکشید، به دلیل اینکه بعضی از ابزارها در حالت خاموش هم انرژی بسیاری را مصرف می کنند.
  • موادهای غذایی که ممکن است در طول سفر خراب و فاسد شوند را از دیخچال خارج نمایید.
  • سیستم دزدگیر منزل خود را فعال نمایید.
  • اسناد مهم را در یک مکان مشخص و دم دست قرار ندهید.
  • کلید خانه را به نزدیک ترین فرد خانواده قرار دهید تا در زمان نبودنتان به خانه شما سربزند.
  • اگر لولای درب خانه به سمت بیرون است را اصلاح نمایید و به سمت داخل قرار دهید.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز