خبرگزاری کار ایران

با این کارها راحت‌ترین سفر رو تجربه کن!

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۵۱۱

از میان تمام وسایل حمل‌ونقل سفر، هواپیما و قطار پرطرفدارترین انتخاب‌های مسافران هستند و تجربه‌ی سفر با هر یک از آن‌ها نیز در نوع خود لذت‌بخش است؛ بااین‌وجود برخی نکات و ترفندها وجود دارند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان سفر بهتری را با هواپیما یا قطار تجربه کرد و این مطلب نیز به همین موضوع اختصاص پیدا کرده است؛ بنابراین اگر به‌زودی قرار است به سفر ریلی بروید یا با هواپیما راهی مقصد خود شوید در ادامه با ما همراه شوید تا این ترفندها را بررسی کنیم.

از مدارکتان عکس بگیرید و ذخیره کنید

فرقی ندارد که تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید یا با قطار، درهرحال همه می‌دانیم که آماده‌سازی و همراه داشتن برخی مدارک هویتی ازجمله کارهایی است که پیش از راهی شدن به سفر باید انجام دهیم. یکی از نکاتی که لازم است در نظر داشته باشید این است که همه مدارک را در مکانی قابل‌دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم در طول سفر بتوانید بدون نیاز به بر هم زدن وسایلتان در چمدان‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز از همه‌ی مدارکتان عکس بگیرید و در گوشی موبایلتان ذخیره کرده یا برای اطمینان تصاویر را به آدرس ایمیل خود ارسال کنید؛ زیرا مفقود شدن یا آسیب‌دیدگی مدارک از اتفاقات متحمل در هر سفری است.

وسایل سفر را هوشمندانه و با برنامه‌ریزی جمع کنید

احتمالاً شما هم این توصیه را شنیده‌اید که تا جای ممکن چمدان‌های سبک را با خود به سفر ببرید. این موضوع به‌قدری در راحتی مسافران در طول سفر تأثیر دارد که لازم است هر بار این موضوع را گوشزد کرد. بهتر است مدت‌زمان سفر را در نظر بگیرید و از قرار دادن وسایل اضافه و غیرضروری اجتناب کنید. به علاوه در سفرهای هوایی حتماً میزان بار مجازی که روی بلیط هواپیما نوشته شده را بررسی کنید و با توجه به آن حجم مناسبی از وسایل را برای سفرتان انتخاب کنید تا جریمه‌ای بابت اضافه‌بار پرداخت نکنید.

یکی از مثبت‌ترین نکات سفر با قطار این است که در اغلب قطارها چیزی به عنوان محدودیت وزن بار وجود ندارد؛ بااین‌حال در نظر داشته باشید که جابه‌جایی و نگهداری چمدان‌های زیاد و حجیم در قطار می‌تواند شما را به‌زحمت بیندازد و برایتان دردسرساز شود. پس حتی در سفر با قطار نیز از بردن وسایلی که به آن‌ها نیازی ندارید اجتناب کنید.

با این کارها راحت‌ترین سفر رو تجربه کن!

چمدانتان را علامت‌گذاری کنید

حتماً متوجه شده‌اید که اکثر افراد ترجیح می‌دهند چمدان‌های تیره، یعنی به رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای قهوه‌ای یا زرشکی خریداری کنند. این مسئله باعث می‌شود همه‌ی چمدان‌ها شبیه به هم باشند و تشخیص چمدانتان بین چمدان‌های دیگران کار سختی باشد. توصیه می‌کنیم اگر چمدان تیره رنگی دارید با یک علامت خاص، مثلاً یک روبان رنگی یا چسب رنگی آن را علامت‌گذاری کنید.

همچنین می‌توانید هنگام خرید چمدان به سراغ رنگ‌های متفاوت و قابل‌تمایز مانند نارنجی، صورتی یا آبی بروید تا در زمان خروج از فرودگاه به‌راحتی و به‌سرعت بتوانید چمدانتان را تشخیص دهید. با علامت‌گذاری چمدان یا خرید چمدان رنگی همچنین از برداشتن چمدان اشتباه نیز پیشگیری می‌کنید.

برای طول سفر غذای خانگی همراه خود ببرید

همان‌طور که می‌دانید معمولاً در سفر با هواپیما به‌ویژه در پروازهای فرست کلاس یا مسیرهای طولانی سرو وعده غذایی یکی از خدماتی است که به مسافران داده می‌شود. اگر به سفر ریلی با قطارهای کوپه‌ای بروید نیز احتمالاً در زمان رزرو بلیط قطار امکان سفارش وعده غذایی برایتان فراهم است.

با همه‌ی این‌ها فرقی نمی‌کند که چقدر به اعتبار شرکت ریلی یا ایرلاین انتخابی خود اطمینان دارید؛ اما بهتر است برای پیشگیری از مسمومیت غذایی از قبل یک غذای خانگی مقوی و ساده تهیه کنید و از خوردن غذاهای آماده هواپیما که مواد افزودنی زیادی دارند و یا رستوران قطارها که از کیفیت غذای آن‌ها مطمئن نیستید پرهیز کنید.

تحرک در طول سفر را فراموش نکنید

یکی از نکات اصلی برای سفری راحت در هواپیما و قطار، فعالیت فیزیکی مناسب در طول سفر است. زمانی که به مدت طولانی بر روی صندلی قطار و یا صندلی هواپیما بنشینید به دلیل اختلال در جریان خون احتمال بروز تورمبوز وریدی وجود دارد؛ بنابراین بهتر است هر از چند گاهی در راهرو قدم بزنید و یا حتی بدون نیاز به سرویس‌های بهداشتی مراجعه کنید تا بدنتان را از حالت ثابت و بی‌حرکت خود خارج کنید.

لباس‌های راحت بپوشید

یکی از نکات دیگری که برای سفر راحت باید در نظر گرفت انتخاب لباس‌های راحت است. فرقی ندارد که اقدام به سفر ریلی می‌روید یا با پرواز سفر می‌کنید درهرحال می‌توانید به‌جای پوشیدن لباس‌های فوق‌العاده رسمی لباس‌های نخی راحت را بپوشید و سبک پوششتان را به‌صورت اسپورت انتخاب کنید تا در طول مسیر احساس بهتری داشته باشید.

توجه به امکانات ویژه‌ای که سفر راحت‌تری را رقم می‌زنند

هم قطار و هم هواپیما امکانات رفاهی و سرگرمی متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌دهند تا گذر زمان در طول مسیر برای آن‌ها راحت‌تر شود و لحظات خوشی برای مسافران رقم بخورد؛ بااین‌وجود برخی امکانات هستند که با پرداخت هزینه می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که بودجه زیادی برای سفرتان در نظر گرفته‌اید و راحتی در سفر اولویت اول شما است، توصیه می‌کنیم در زمان خرید بلیط هواپیما صندلی‌های فرست کلاس را خریداری کنید؛ زیرا صندلی‌های قسمت فرست کلاس ازنظر راحتی و موقعیت قرارگیری در هواپیما بهترند و خدمات بیشتری به مسافران آن‌ها داده می‌شود. در سفرهای ریلی نیز با رزرو کوپه دربستی می‌توانید از فضای شخصی کل یک کوپه و بدون حضور دیگران استفاده کنید.

با این کارها راحت‌ترین سفر رو تجربه کن!

نوشیدن آب و تنقلات خوشمزه در طول مسیر

یکی از موضوعات کلیدی برای راحتی در سفر به‌ویژه با هواپیما نوشیدن آب به میزان کافی قبل و در طول پرواز است. هرچند این موضوع در سفرهای ریلی نیز موجب حفظ وضعیت سلامت بدن می‌شود؛ اما در اهمیت آن در سفر با هواپیما بیشتر است؛ زیرا به دلیل تغییرات فشار هوای کابین هواپیما بدن با وضعیت کم‌آبی مواجه می‌شود و همین موضوع موجب ایجاد سردرد و حالت تهوع در پرواز می‌شود. همراه داشتن تنقلاتی نظیر آجیل نیز می‌تواند علاوه بر تأمین انرژی بدن به رفع برخی مشکلات گوارشی در طول سفر کمک کند.

کلام آخر

در این مطلب به نکاتی پرداختیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان سفر راحت‌تری با هواپیما یا قطار را تجربه کرد. هرچند برخی از نکات مطرح شده به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسند؛ اما با رعایت همین نکات ساده می‌توان کیفیت سفر را بالاتر برد و تجربه خوشایندتری برای خود رقم زد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز