خبرگزاری کار ایران

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۵۰۵

اقامتگاه سنتی، درواقع نوع خاصی از هتل‌هاست که به سبک و سیاق سنتی ساخته‌شده و دیزاینی منطبق با حال‌وهوای دوران قدیم دارد.

در هر نقطه از ایران، بسته به فرهنگ و پیشینه مردمان آن ناحیه، دیزاین اقامتگاه‌های سنتی متفاوت است. این روزها اغلب اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های قدیمی هستند که بازسازی‌شده و به یک هتل تغییر کاربری داده‌اند. شهر شیراز، یکی از شهرهایی است که اقامتگاه‌های سنتی آن، از شهرت بسیاری برخوردار هستند و به زیبایی هرچه تمام، تاریخ این شهر کهن را به نمایش می‌گذارند. در سفر به این شهر، می‌توانید یکی از زیباترین اقامتگاه‌ها و هتل های شیراز را رزرو کنید؛ در این مقاله، شما را با چند پیشنهاد جذاب آشنا خواهیم کرد.

معرفی ۵ مورد از بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز

آن دسته از افرادی که دوست دارند در سفر به هر خطه‌ای از ایران، اصالت مردمان و تاریخ آن ناحیه را درک کنند، اغلب در اقامتگاه‌های سنتی اقامت می‌کنند. این سبک از هتل‌ها، معمولاً در رده هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره قرار می‌گیرند و از قیمت اقتصادی‌تری برخوردار هستند؛ البته که می‌توان استثناهایی را هم دراین‌بین مشاهده کرد. اغلب، امکانات لازم برای اقامتی دل‌چسب و به‌یادماندنی، در اقامتگاه‌های سنتی ارائه می‌شود و اگر مورد مناسبی را انتخاب کنید، قطعاً خاطره‌انگیزترین سفر زندگی‌تان را تجربه خواهید کرد. در این مقاله، چند مورد از بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز را معرفی خواهیم کرد.

اقامتگاه ماه منیر

یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی که می‌توانید برای اقامت در شیراز انتخاب کنید، اقامتگاه زیبای ماه منیر است. این خانه قدیمی، بیش از ۱۲۰ سال قدمت داشته و ساخت آن به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بازمی‌گردد. ازاین‌رو، معماری ساختمان، شما را به یک قرن پیش خواهد برد تا گشت‌و‌گذاری در خانه‌های دوره قاجار داشته باشید. در سال ۱۳۹۷، این خانه مرمت و بازسازی شد تا برای پذیرایی از مهمانان به‌کار گرفته شود. در حال حاضر، این اقامتگاه زیبا با القای حس نوستالژیک، یکی از محبوب‌ترین هتل های شیراز محسوب می‌شود. اگر قصد رزرو اتاق‌های این هتل را دارید، باید دست بجنبانید؛ چراکه ماه منیر، ۷ اتاق در طبقات خود دارد که به‌سرعت رزرو می‌شوند.

ازجمله مزایای اقامتگاه ماه منیر، باید به موقعیت مناسب آن اشاره‌کنیم. این اقامتگاه در خیابان زند واقع‌شده و به همین خاطر به مراکز مهمی ازجمله نارنجستان قوام، ارگ کریم‌خان، بازار وکیل، سرای مشیر، باغ دلگشا و… دسترسی مطلوبی دارد. با اقامت در هتل ماه منیر، می‌توانید به‌راحتی از اغلب جاذبه‌های دیدنی شهر، بازدید نمایید.

اقامتگاه آلان

اقامتگاه آلان، دقیقاً مشابه همان تصویری است که از خانه‌های قدیمی در ذهن دارید. عمارتی که با حوضی آبی‌رنگ در وسط حیاط زینت داده‌شده است و ستون‌های آن، تداعی‌گر اقتدار در گذر از فراز‌و‌نشیب تاریخ هستند. اقامتگاه آلان، درواقع خانه‌ای مربوط به بیش از ۲۰۰ سال قبل است. این خانه قدیمی در سال ۱۴۰۰ بازسازی شد و حالا به‌عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز فعالیت می‌کند.

اتاق‌های این هتل از نوع دو تخته، سه تخته و چهار تخته هستند و هر یک از اتاق‌ها به سبک سنتی دیزاین شده‌اند. شیشه‌های رنگی و درب‌های چوبی، حس‌و‌حال حضور در شهر شیراز را به خوبی القا می‌کنند. با اقامت در این هتل، از وعده صبحانه نیز بهره‌مند خواهید شد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰ صبح، می‌توانید برای صرف صبحانه به غذاخوری بروید. لازم به ذکر است که هتل آلان، در محله گود عربان خیابان لطفعلی‌خان زند واقع‌شده است.

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز را بشناسید

اقامتگاه سپهری

اقامتگاه سپهری برای اقامتی مطلوب و قابل‌قبول در شیراز، فوق‌العاده است. اگر می‌خواهید معماری سنتی شیراز را به چشم ببینید، اقامتگاه سپهری به بهترین شکل ممکن، شما را با آن آشنا خواهد کرد. این هتل زیبا همچون سایر اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌ای قدیمی و مربوط به بیش از ۱۰۰ سال قبل است که در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد.

هتل سپهری، مجموعاً ۷ اتاق دارد که در طبقات زیر همکف و همکف، در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. اتاق‌های زیر همکف، پنجره ندارند؛ اما نورگیری برای آن‌ها تعبیه‌شده است. ازجمله مزایای این هتل که نظر مسافران را به خود جلب کرده، گشاده‌رویی بی‌نظیر کارکنان هتل است. این هتل، در منطقه سنگ سیاه واقع‌شده و دسترسی آسانی به نقاط دیدنی شیراز فراهم می‌کند.

اقامتگاه پنج دری

اقامتگاه پنج دری، بنایی به قدمت ۱۲۰ سال است که در سال ۱۳۹۳، به مدت سه سال، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. نهایتاً در سال ۱۳۹۶، این بنای قدیمی به همراه یک ساختمان نوساز، به نام «یاس»، به‌عنوان اقامتگاه سنتی فعالیت خود را آغاز کرد. برخی از اتاق‌های اقامتگاه، در ساختمان قدیمی و برخی دیگر، در طبقات همکف و اول ساختمان یاس واقع‌شده‌اند.

حیاط اقامتگاه پنج دری با یک حوض گرد آبی‌رنگ زینت داده‌شده و در اطراف حوض، میز و صندلی‌هایی برای لذت بردن از محیط قرار داده‌شده‌اند. شیشه‌های رنگارنگ ساختمان، چشم‌هایتان را نوازش خواهند کرد و صدای فواره‌های حوض، روحتان را جلا خواهد داد.

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز را بشناسید

اقامتگاه داروش

اقامتگاه داروش، در خیابان ۹ دی، یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌ها برای اقامت در شیراز است. این خانه قدیمی نیز مربوط به بیش از ۱۰۰ سال پیش بوده و در دوره قاجار ساخته‌شده است‌. اقامتگاه داروش، ۸ واحد اقامتی دارد و فعالیت خود به‌عنوان هتل را در سال ۱۳۹۹ و پس از مرمت، آغاز کرد. اقامت در هتل داروش، با اتاق‌هایی رویایی، تا ابد در ذهنتان ماندگار خواهد شد. لازم به ذکر است که این هتل ازنظر موقعیت مکانی نیز مطلوب بوده و دسترسی خوبی به مناطق گردشگری شهر دارد.

رزرو هتل های شیراز با تخفیف باورنکردنی از فلای تودی

در کنار مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، شیراز پر از اقامتگاه‌های گردشگری فوق‌العاده است که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فرصت تجربه حضور در این خانه‌های سنتی زیبا را به‌دست آورید، هرچه زودتر به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و از قسمت «هتل»، بهترین اقامتگاه‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر بوم‌گردی‌های سنتی، امکان رزرو مدرن‌ترین هتل های شیراز نیز در وب‌سایت فلای تودی فراهم‌شده است. حتی می‌توانید خرید بلیط هواپیما و قطار را نیز از همین مرجع انجام دهید. امیدواریم بهترین سفرها را به همراه فلای تودی تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز