خبرگزاری کار ایران

هر آنچه باید در مورد تلویزیون های هوشمند بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۹۷۰

امروز قصد داریم به شما در درک مفهوم تلویزیون هوشمند کمک کنیم و سعی کنید بفهمید که آیا به خرید تلویزیون هوشمند نیاز دارید یا خیر. ما به جوانب مثبت و منفی این مفهوم نگاه کرده‌ایم و نگاهی عمیق به آنچه می‌توانید هنگام استفاده از تلویزیون هوشمند در ایران داشته باشید، انداخته‌ایم. برای دانستن هر آنچه که باید در مورد تلویزیون های هوشمند بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

تلویزیون هوشمند چیست؟

در حال حاضر، تلویزیون هوشمند یک ابزار بسیار چند وجهی است که به شما امکان می‌دهد نه تنها برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید، بلکه از امکان مشاهده برنامه‌ها در یک تلویزیون 4k نیز بهره‌مند شوید و تجربه تماشای تلویزیون را به یک سطح جدید برسانید.

تعریف رایج تلویزیون هوشمند، تلویزیونی است که می تواند برای دریافت محتوا به اینترنت متصل شود. این قابلیت، به کاربر این امکان را می دهد که به محتوای بیشتری نسبت به آنچه که به طور سنتی از طریق گیرنده های دیجیتال فراهم است دسترسی داشته باشد. اتصال به اینترنت می تواند با سیم یا به صورت بی سیم باشد. اکثر تلویزیون های هوشمند امروزی دارای یک پورت اترنت برای اتصال سیمی هستند و همچنین می توانند به شبکه Wi-Fi متصل شوند.

پس از اتصال، تلویزیون قادر به دسترسی به اینترنت برای دریافت محتوا از چندین منبع، از جمله سرویس‌های پخش، شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها خواهد بود. محتوای مناسب برای صفحه نمایش بزرگ را می توان در سرویس های استریم یافت که می توان از آنها برای پخش فیلم، سریال های تلویزیونی، موزیک ویدیوها و ویدیوهای آنلاین استفاده کرد. وقتی تلویزیون هوشمند دارید می‌توانید به سرویس‌های پخش محبوب مانند آپارات، فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت روی صفحه بزرگ دسترسی پیدا کنید.

تلویزیون‌های هوشمند بسیار شبیه به تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند و از برنامه‌های داخلی یا نصب شده در یک رابط کاربری استفاده می‌کنند. رابط‌های تلویزیون هوشمند اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توسط ریموت کنترل‌های معمولی تلویزیون کنترل شوند، اما بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند ممکن است ریموت‌های جدیدتری ارائه دهند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از فرمان حرکتی، نشانگر را مانند ماوس رایانه به اطراف حرکت دهید.

هر آنچه باید در مورد تلویزیون های هوشمند بدانید

چه محتوایی را می توانم در تلویزیون هوشمند پیدا کنم؟

بهترین نوع محتوایی که می‌توانید در تلویزیون هوشمند به آن دسترسی داشته باشید، از سرویس‌های پخش آنلاین در دسترس است. سیستم‌عامل‌ها و رابط‌های تلویزیون هوشمند مناسب دارای برنامه‌هایی برای سرویس‌های پخش محبوب خواهند بود که به کاربر امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و موارد دیگر را می‌دهد. بسیاری از این سرویس‌های پخش پولی و مبتنی بر اشتراک هستند، اما برخی از سرویس‌های کلیدی محتوای صوتی و تصویری زیادی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

جدا از این، پخش صدا در بسیاری از پلتفرم های تلویزیون هوشمند نیز در دسترس است. این گزینه به کاربران امکان استفاده از بلندگوهای تلویزیون یا هر تنظیم صوتی سرگرمی خانگی متصل به تلویزیون را برای پخش موسیقی از سرویس های پخش مختلف می دهد.

همچنین می‌توانید با استفاده از تلویزیون هوشمند، به مرور شبکه‌های اجتماعی خود در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون بپردازید. این شامل شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام می‌شود که همگی در رابط‌های معروف تلویزیون هوشمند وجود دارند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تجربه خود را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، می‌توانید در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند به وب‌سایت‌ها مانند رایانه یا تلفن هوشمند دسترسی داشته باشید. این وب سایت دقیقاً مانند هر دستگاه دیگری هنگام استفاده از مرورگر وب باز می شود و می توانید به طور معمول روی پیوندها پیمایش کرده و روی آنها کلیک کنید.

تفاوت بین تلویزیون های هوشمند مختلف چیست؟

درست مانند گوشی های هوشمند، تلویزیون های هوشمند نیز بسته به برند و نرم افزار دارای رابط ها و رویکردهای متفاوتی هستند. محصولات سازندگان بومی شده مطرح مانند تلویزیون دوو، رابط‌های تلویزیون هوشمند کاملاً کاربردی مانند اندروید را ارائه میدهند، که دیگر تولید کنندگان بازارهای جهانی ممکن است از یک رابط توسعه‌دهنده شخصی مانند webOS و تایزن (tizen) استفاده کنند.

بزرگترین مزیت یک رابط تمام عیار مانند Android TV، webOS یا پلتفرم مبتنی بر تایزن، در دسترس بودن و پشتیبانی بهتر از برنامه های محبوب است. تولیدکنندگان بزرگ محتوا، اپلیکیشن‌های کاملی را روی پلتفرم‌های کلیدی نگهداری می‌کنند، بنابراین احتمالاً تجربه بهتری از اپلیکیشن در این پلت‌فرم‌های محبوب خواهید داشت.

به طور مشابه، کاربران ممکن است برنامه‌هایی را برای بسیاری از سرویس‌های پخش کوچکتر و ارائه دهندگان محتوا نیز پیدا کنند، و برنامه‌ها معمولاً طوری طراحی می‌شوند که با کنترل از راه دور تلویزیون کنترل شوند. اینها اغلب در تلویزیون‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه دیده می‌شوند و رابط‌ها ممکن است با برنامه‌های اصلی از پیش نصب شده همراه باشند. این رابط‌ها معمولاً هیچ به‌روزرسانی میان‌افزاری دریافت نمی‌کنند، و ممکن است نرم‌افزار موجود در نهایت دچار باگ شده و کند شود.

هر آنچه باید در مورد تلویزیون های هوشمند بدانید

آیا خرید تلویزیون هوشمند لازم است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر فقط هنگام مشاهده تلویزیون به گیرنده دیجیتال و یا ست تاپ باکس نیاز پیدا می کنید، به تلویزیون هوشمند نیازی نیست و شاید بهتر باشد روی یک تلویزیون غیرهوشمند مناسب سرمایه گذاری کنید. تلویزیون هوشمند تنها زمانی مفید خواهد بود که محتوای آنلاین زیادی تماشا کنید و در حالت ایده‌آل اشتراک یک سرویس پخش محبوب را داشته باشید. با این حال، سرویس‌هایی مانند  آپارات و فیلیمو دارای محتوای متنوعی برای تماشای رایگان هستند و حتی افرادی که هیچ محتوای آنلاینی را تماشا نمی‌کنند، در صورت داشتن تلویزیون هوشمند ممکن است تمایل به تماشای آن داشته باشند.

راه دیگری برای بررسی این موضوع این است که خرید دستگاه جانبی را کنار تلویزیون خود در نظر بگیرید. سخت‌افزار استریم مناسب که در دستگاه‌هایی مانند اندروید‌ باکس‌ها ارائه می‌شود، جایگزین خوبی برای رابط تلویزیون هوشمند است که اتصال و دسترسی یکسان به برنامه‌ها و خدمات را فراهم می‌کند. این ویژگی می‌تواند با رابطی متفاوت و اغلب سریعتر نیز همراه باشد. این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از یکی از درگاه‌های HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شوند و اغلب با کنترل از راه دور خود ارائه می‌شوند. اینها ممکن است به عنوان یک راه موثر برای افزودن هوشمندی به یک تلویزیون قدیمی یا حتی بهبود کیفیت تجربه پخش شما با ارائه قابلیت‌هایی مانند پخش 4K و HDR و همچنین رابط نرم‌تر عمل کنند.

نتیجه گیری

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، خرید تلویزیون هوشمند تنها در صورتی ضروری است که بخواهید به محتوای استریم دسترسی داشته باشید، اما نمی‌خواهید برای دستگاه جانبی هزینه کنید. اگر به سادگی استفاده از یک کنترل از راه دور برای همه نیازهای تلویزیون خود اهمیت میدهید و ایده ای از نوع برنامه ها و خدماتی برای استفاده از آن را دارید، یک تلویزیون هوشمند می تواند به خوبی برای شما کار کند.

با توجه به توضیحات فوق، خرید تلویزیون از فروشگاه اینترنتی تلویشاپ یک انتخاب بسیار خوب و منطقی به نظر می‌رسد. این فروشگاه با ارائه تنوع گسترده از برندها و مدل‌های مختلف تلویزیون های هوشمند، به شما امکان می‌دهد تا با توجه به نیازها و سلیقه خود، به سرعت و راحتی دستگاه موردنظر خود را پیدا کنید. با اعتماد به تلویشاپ، مطمئناً می‌توانید یک تلویزیون هوشمند با کیفیت و با قابلیت‌های فراوانی را به دست آورید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز