خبرگزاری کار ایران

رزرو بلیط قطار اهواز در فلای تودی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۵۲۹

استان خوزستان به عنوان نمادی از استان‌های جنوبی کشور شناخته می‌شود و به محض شنیدن نام «اهواز»، موجی از گرما را احساس خواهید کرد.

خلیج فارس زیبا و شط پرآب کارون در کنار خونگرمی مردمان جنوب سبب شده‌اند که اهواز به یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی تبدیل شود. با این حال فاصله زیادی که این شهر از شهرهای مرکزی و شمالی کشور دارد، سبب دشوار شدن سفر خواهد شد. البته اگر بتوانید بهترین روش سفر را انتخاب کنید، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و تکرارنشدنی خواهید داشت. در این مقاله به خرید بلیط قطار اهواز و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

با قطار سفری ایده‌آل به اهواز داشته باشید

نخستین موضوعی که باید به آن بپردازیم، علت انتخاب قطار به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل است. همان طور که گفته شد خوزستان به سبب آن که یک استان مرزی در جنوبی‌ترین نقاط کشور است، فاصله زیادی با سایر شهرهای کشورمان دارد و این موضوع سفر را کمی دشوار می‌کند. اگر وسیله نامناسبی را برای سفر انتخاب کنید، ممکن است ضمن خستگی فراوان و طولانی شدن بیش از حد مسیر، ملزم به پرداخت هزینه زیادی هم باشید. از این رو ما سفر ریلی را با سایر روش‌ها مقایسه می‌کنیم تا در نهایت با بررسی مزایا و معایب، تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

  • قیمت بلیط هواپیمای اهواز بسیار گران است و برای آن که از تهران با هواپیما به این شهر سفر کنید، باید هزینه زیادی بپردازید. این در حالی است که بلیط قطار ارزان قیمت است و با حداقل هزینه می‌توانید سفری مطلوب داشته باشید.

  • سفر با هواپیما به مراتب کوتاه‌تر از قطار است و ظرف مدت یک ساعت می‌توانید به اهواز برسید. در حالی که سفر با قطار به مراتب طولانی‌تر است. البته بابت این سفر سریع‌ و کوتاه با هواپیما، هزینه زیادی هم خواهید پرداخت.

  • سفر ریلی نسبت به تمام روش‌های دیگر ایمن‌تر است. هم در سفر هوایی و هم در سفر جاده‌ای هر آن در معرض بروز حوادث قرار داریم؛ در حالی که سفر ریلی بسیار ایمن و مطمئن است.

  • سفر با قطار راحت‌ترین نوع سفر است؛ چرا که در قطارهای کوپه‌ای هر مسافر یک تخت اختصاصی دارد که می‌تواند روی آن استراحت کند تا بدون خستگی به مقصد برسد. در هیچ یک از روش‌های دیگر، شما از چنین امکاناتی بهره‌مند نخواهید بود.

  • قطارها انواع گوناگونی دارند و هر یک از مسافران می‌توانند بسته به نیاز، بهترین مورد را انتخاب نمایند. قطارهای ۵ ستاره لوکس، قطارهای ۴ و ۳ ستاره اقتصادی و قطارهای ۲ ستاره معمولی برای جابه‌جایی مسافران در هر مسیر ریلی تردد می‌کنند.

  • در سفرهای ریلی در عین حال که هزینه کمی می‌پردازید، از امکانات متعددی بهره‌مند می‌شوید. لازم به ذکر است که قطار اهواز تقریبا در تمام روزهای هفته فعال است و این یک مزیت دیگر به حساب می‌آید.

رزرو بلیط قطار اهواز در فلای تودی

کدام مسیرهای ریلی به اهواز می‌رسند؟

حال که دانستید قطار می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر به اهواز باشد، می‌بایست به مسیرهای دسترسی راه‌آهن اهواز بپردازیم. در مجموع ۴ خط ریلی به اهواز می‌رسند که آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

قطار تهران اهواز

مسیر ریلی اهواز تهران را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای ریلی از اهواز دانست که البته بالعکس این مسیر نیز همواره شلوغ است. این مسیر نزدیک به ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد و مسافران از ایستگاه راه‌آهن اهواز، به ایستگاه راه‌آهن تهران منتقل می‌شوند. در این مسیر ایستگاه‌های متعددی قرار گرفته‌اند که در صورت نیاز می‌توانید با تهیه بلیط قطار اهواز، در هر یک از آن‌ها نیز از قطار پیاده شوید. این ایستگاه‌ها عبارت‌اند از: هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپیددشت، بیشه، دورود، دربند، ازنا، شازند، سمنگان، اراک، قم و اسلامشهر. قطارهای متعددی نیز در این مسیر تردد می‌کنند که در میان آن‌ها قطارهای ۵، ۴ و ۳ ستاره از انواع مختلف به چشم می‌خورند.

قطار مشهد اهواز

برای رسیدن به اهواز از شهر مشهد، باید مسیری طولانی از شمال شرق به جنوب غرب را طی کنید. به همین خاطر است که این سفر از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور محسوب می‌شود که ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد. در واقع یک شبانه روز را برای رسیدن به اهواز از شهر مشهد در مسیر خواهید بود. مزیت این سفر این است که آزادی عمل خوبی در قطار خواهید داشت و هزینه بسیار کمی هم برای آن می‌پردازید. در طول این مسیر از ایستگاه‌های زیر عبور خواهید کرد:

  • اندیمشک

  • سپیددشت

  • دورود

  • ازنا

  • شازند

  • اراک

  • قم

  • تهران

  • سمنان

  • شاهرود

  • سبزوار

  • مشهد

قطار قم اهواز

فاصله اهواز تا قم یا بالعکس را نیز می‌توانید با قطار طی کنید. این مسیر به تقریب ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد و در طول راه از ایستگاه‌های مختلفی عبور خواهید کرد. به عنوان مثال هفت‌تپه، شوش، اندیمشک، گل محک، چمسنگر، سپیددشت، بیشه، دورود، ازنا، سمیه، شازند و اراک از حمله این ایستگاه‌ها هستند. چند شرکت مسافربری و حمل و نقل ریلی در مسیر قم اهواز فعالیت می‌کنند که آن‌ها را در ادامه نام برده‌ایم:

  • شرکت حمل و نقل ریلی رجا

  • شرکت مسافربری ریلی بن ریل

  • شرکت مسافربری ریل ترابر سبا

قطار اراک اهواز

مسیر اراک اهواز از دیگر مسیرهای ریلی منتهی به اهواز است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این مسیر نیز نزدیک به ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد و نهایتاً شما را به مرکز استان خوزستان خواهد رساند. انواع قطارهای ۴ و ۳ ستاره در این مسیر وجود دارند که با تهیه بلیط قطار اهواز می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

رزرو بلیط قطار اهواز در فلای تودی

فلای تودی؛ مرجع خرید بلیط قطار و هواپیما

حال که با مزایای سفر با قطار و همچنین مسیرهای ریلی منتهی به اهواز آشنا شدید، به عنوان نکته نهایی باید مرجع معتبر خرید بلیط قطار اهواز را بشناسید. مجموعه فلای تودی با بیش از ۷ سال سابقه درخشان در حوزه خدمات گردشگری، تنها مرجع کاملی است که برای انجام اقدامات پیش از سفر می‌توانید به آن مراجعه کنید. این مجموعه به شما کمک می‌کند تا خرید بلیط قطار و هواپیما را با چند کلیک انجام دهید و سپس، اقامتگاه مد نظر خود را نیز در هر یک از شهرهای دنیا رزرو کنید. علاوه بر آن می‌توانید اخذ ویزا یا تهیه بیمه نامه مسافرتی را نیز از طریق کارشناسان خبره فلای تودی پیگیری نمایید. به همین راحتی سفر ماجراجویانه و هیجان‌انگیز شما آغاز خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز