خبرگزاری کار ایران

فواید فانکشنال فیتنس | ورزشی نفس گیر و ایده آل برای چربی سوزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۹۰۱

تمرین های فانکشنال یکی از تمرینات جذاب و محبوبی است که علاوه بر افزایش قدرت بدنی باعث بهبود انعطاف پذیری و تعادل در شما نیز می شود. زندگی ماشینی ما را مجبور به نشستن های طولانی و تکرار حرکات فرسایشی مداوم کرده است. فانکشنال فیتنس ورزشی است که ما را برای زندگی روزمره آماده و حرکات ما را اصلاح می کند. با شبیه سازی موقعیت های مختلف روزمره در بلند مدت باعث سلامتی و کاهش فرسودگی بدن ما می شود. چقدر با فواید فانکشنال فیتنس بر روی سلامتی جسمی خود آشنا هستید؟ ما در این مقاله به تاثیرات این ورزش محبوب بر سلامتی و بررسی فواید انجام آن می پردازیم.

 

فانکشنال فیتنس چگونه ورزشی است؟

اگر بخواهیم توضیح مختصری در مورد اینکه فانکشنال فیتنس چگونه ورزشی است بدهیم باید بگوییم که تمرینات فیتنس فانکشنال تمریناتی کاربردی است که به صورت طبیعی به زندگی روزانه ما منتقل می شود. تمریناتی خاص و مفید که با استفاده از علم و اطلاعات روز باعث سلامتی جسم و ذهن می شود. این تمرینات مناسب برای همه گروه های سنی می باشد. هر فردی با هر شرایط و توان جسمی می تواند از آن استفاده کند. از فواید فانکشنال فیتنس این است که همزمان با رسیدن به تناسب اندام و زیبایی استقامت و قدرت بدنی خود را نیز بالا می برید. فانکشنال فیتنس محدود به باشگاه نمی شود و شما آن را بیرون از باشگاه و در زندگی به صورت ملموس استفاده خواهید کرد.

تاریخچه فانکشنال فیتنس؛ ورزشی برای بازیابی توان جسمی

قبل از اینکه افراد با فواید فانکشنال فیتنس آشنا شوند اجداد ما این کار را هزاران سال قبل انجام می دادند. انسان شکارچی برای زنده ماندن باید به اندازه کافی سریع و در عین حال قوی می بود. اینگونه بدن ما با کارهایی که برای زنده ماندن انجام می دادیم سازگار شد. تاریخچه فانکشنال فیتنس ریشه در درون ما دارد.

فیتنس فانکشنال ورزشی است که از زندگی روزمره پشتیبانی می کند. تمرینات فیتنس فانکشنال طوری طراحی شده اند که عملکرد بدن را در انجام فعالیت های روزمره زندگی بالا ببرد نه اینکه فرد تنها در شرایط ایده آل بتواند وزنه بزند. ورزش فانکشنال مدرن بر پایه توانبخشی و توسط فیزیوتراپ ها و کاردرمانگران پایه ریزی شد. در فانکشنال بهبود هماهنگی بین اعضای بدن و افزایش قدرت نسبت به وزن اولویت دارد.

تاثیرات تمرینات فانکشنال بر سلامتی

تمرینات فانکشنال ابتدا توسط متخصصان فیزیوتراپی استفاده می شد اما امروزه کارشناسان توصه می کنند همه افراد از این تمرینات استفاده کنند. تاثیر تمرینات فانکشنال بر سلامتی بسیار عمیق است. این تمرینات علاوه بر تناسب اندام کمک می کنند تا بدن شما در بهترین وضعیت خود قرار بگیرید. با انجام چنین تمریناتی قدرت، انعطاف پذیری و تعادل عضلات بالا می رود. از تاثیرات تمرین های فانکشنال فیتنس بر سلامتی و زندگی می توان موارد زیر را نام برد:

  • بهبود سطح زندگی روزمره
  • تقویت حافظه عضلانی
  • افزایش تحرک و سوخت و ساز بدن
  • افزایش هماهنگی و تعادل
  • کاهش خطر آسیب دیدگی در فعالیت روزمره

فواید فانکشنال فیتنس | ورزشی نفس گیر و ایده آل برای چربی سوزی

7 مورد از فواید فانکشنال فیتنس

تمرین های فانکشنال فیتنس شبیه سازی حرکات مشترکی است که ما به طور مدام در خانه و محل کار انجام می دهیم. در این تمرینات از عضلات پایین تنه و بالاتنه استفاده می شود و تاکید ویژه ای بر عضلات میان تنه وجود دارد. در دامه 7 مورد از فواید فانکشنال فیتنس را با هم بررسی می کنیم.

1.افزایش قدرت عضلات

تمرین های فانکشنال فیتنس شامل تمرینات ترکیبی می شود. به این صورت که هر حرکت چند محوره است و تمرکز آن روی عضلات اصلی بدن می باشد. تمرینات شامل عضلات اصلی مانند عضلات شکم، پشت، ران، عضلات محیطی و کمتر استفاده شده می شود. افزایش قدرت عضلات یکی از مهم ترین فواید فانکشنال فیتنس است. هدف از ارتباط بین ورزش فانکشنال و بهبود قدرت عضلات رسیدن به قدرت خیلی زیاد و حجم نیست؛ بلکه شما را برای انجام فعالیت های روزمره مانند جا به جایی اشیاء سنگین و خستگی کمر آماده می کند.

2.بهبود تعادل بدن

دومین تاثیر ورزش فانکشنال فیتنس بهبود تعادل بدن است. بدن ما ذاتا برای هماهنگی و توسعه گروهی طراحی شده است. با افزایش قدرت تعادل بین اعضای بدن می توانید به بالاترین حد از کارایی خود برسید. تمرین های فانکشنال با تقویت عضلات مهمی مانند عضلات پهلویی و عضلات میانی به بهبود قدرت تعادل شما کمک می کنند. با انجام این تمرینات دویدن بر روی سطوح ناهموار برای شما آسان تر خواهد بود.

فواید فانکشنال فیتنس | ورزشی نفس گیر و ایده آل برای چربی سوزی

3.افزایش انعطاف پذیری

از فواید فانکشنال فیتنس افزایش انعطاف پذیری بدن است. شما با انجام حرکات متنوع و چند جهته بدن خود را منعطف تر خواهید کرد. افزایش انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا حرکاتی مانند خم شدن را در زندگی روزمره راحت تر و بهتر انجام دهید. افزایش قدرت انعطاف و تعادل کمک می کند تا شما فردی چابک و سریع باشید.

4.تقویت سیستم قلبی-عروقی

تمریناتی که در فانکشنال فیتنس انجام می دهید موجب افزایش ضربان قلب و حجم دیاستولی قلب می شود. این امر باعث بالا رفتن جریان خون و بهبود اکسیژن رسانی به عضلات می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که تمرینات فیتنس فانکشنال انجام می دهند نسبت به افرادی که تمرینات سنتی ایروبیک انجام می دهند ظرفیت هوازی بیشتری دارند. در نتیجه خطر بیماری های قلبی و عروقی در فیتنس کاران فانکشنال کمتر می باشد.

5.افزایش سوخت و ساز

حتی اگر هدف شما لاغری و کاهش وزن باشد ما به شما فانکشنال فیتنس را پیشنهاد می دهیم. ارتباط بین ورزش فانکشنال و چربی سوزی بسیار محکم می باشد. می توان گفت ما کالری سوزی بیشتری در مقایسه با تمرینات سنتی چربی سوزی داریم. تمرینات فیتنس فانکشنال به طور همزمان از چند عضله استفاده می کند در نتیجه باعث افزایش سوخت و ساز می شود. چربی های ذخیره شده در بدن مصرف می شوند و باعث بهبود تناسب اندام می شود. استفاده از تمرین های فانکشنال باعث تراشیده شدن اندام می شود. همزمان که وزن کم می کنید به عضلات خود فرم هم می دهید.

6.بهبود روحی و کاهش استرس

از فواید فانکشنال فیتنس می توان به بهبود روحی و روانی اشاره کرد. انجام تمرینات فیزیکی باعث ترشح هورمون های شادی در مغز می شود. ورزش فیزیکی باعث کاهش استرس و تسکین ذهنی می گردد. همچنین با انجام تمرینات و بالا رفتن توانایی ها و قدرت بدنی احساس اعتماد به نفس در افراد بیشتر می شود و باعث بهبود روحیه آنان می شود.

 شما می توانید تمرینات فیتنس فانکشنال را به صورتی دسته جمعی نیز انجام دهید. قطعا قرار گرفتن در یک گروه شاد و سلامت می تواند روحیه شما را بهبود ببخشد. اگر به دنبال کلاس فانکشنال فیتنس در کرج هستید وقت را از دست ندهید و وارد لینک شوید. بهترین کلاسی که تمرینات اصولی و بر پایه علم و دانش تخصصی را در محیطی کاملا مناسب برگزار می کند.

فواید فانکشنال فیتنس | ورزشی نفس گیر و ایده آل برای چربی سوزی

7.بهبود کارایی روزانه و کاهش خطر آسیب

از جمله هدف های اصلی و فواید فانکشنال فیتنس بهبود کارایی روزانه است. افزایش قدرت، تعادل و انعطاف پذیری باعث می شوند تا ما در انجام فعالیت های روزمره نظیر جابه جایی کیسه خرید، پیاده روی، بالا رفتن از پله ها، نشستن و... راحت تر عمل کنیم. همچنین تقویت عضلات این نوید را به ما می دهند که در مقابل آسیب دیدگی مقاومت بیشتری داشته باشیم. بیشترین علت آسیب دیدگی در افراد به خاطر ضعف عضلانی است. با داشتن عضلاتی قوی و انعطاف پذیر عملکردی بهتر در برابر فشارها، استرس های روزانه، حرکات ناگهانی و انحنای بدنی خواهید داشت.

چگونه تمرین های فانکشنال فیتنس را انجام دهم؟

تا به اینجا از فواید فانکشنال فیتنس صحبت کردیم اما مسئله مهم این است که تعداد تمرینات موجود در این ورزش زیاد است و شما نمی توانید همه تمرینات را انجام دهید. بهترین کار انتخاب مناسب تمرینات است. با توجه به شرایط بدنی و هدفی که دارید باید تمرینات متناسب را انجام دهید. برای این کار حتما از یک مربی متخصص و کاربلد مشاوره بگیرید. دکتر مرتضی نعمتی متخصص بیومکانیک ورزشی می تواند مناسب ترین تمرینات را به شما آموزش دهد. یک برنامه کامل و اصولی که نوع تمرینات، تعداد تکرارها و ست ها را برای شما مشخص می کند. همچنین توجه کافی به زمان استراحت و بازیابی بدن شما نیز وجود دارد.

 

برای انجام تمرینات به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای انجام برخی از تمرین های فانکشنال فیتنس نیاز به تجهیزات خاصی دارید. مثلا برای تمرینات انعطاف پذیری نیاز به تجهیزات یوگا، توپ ورزشی و... دارید. اگر می خواهید تمرینات به صورت اصولی و بدون آسیب دیدگی انجام شود باید از تجهیزات ورزشی استاندارد استفاده کنید. مجموعه ورزشی آتور تجهیزات مورد نیاز شما را فراهم کرده است. زیر نظر مربی مجرب تمرینات را به صورت صحیح انجام دهید و از فواید فانکشنال فیتنس در زندگی خود بهره مند شوید.

فانکشنال فیتنس ورزشی است که بر جنبه های مختلف سلامتی جسمی و زندگی شما تاثیر می گذارد. برای استفاده از برکات آن نیاز به برنامه ریزی، انتخاب درست تمرینات و انجام صحیح حرکات دارید. با کمک مجموعه آرتور همین حالا فانکشنال فیتنس را به عنوان بخشی از برنامه روزانه وارد زندگی خود کنید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز