خبرگزاری کار ایران

دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی؛ اولین قدم برای زیبایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۳۵۱

همیشه اولین‌ها بیشترین تاثیر را دارند! تزئین خانه هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل دکوراسیون راهرو ورودی به‌عنوان اولین قسمتی که به محض ورود به خانه دیده می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی بایدها و نبایدها و نکات ریز و درشتی دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، نتیجه آنچنان چشم‌نواز نخواهد بود. در این مطلب ایده‌های شیک و جدیدی برای دکوراسیون این قسمت از خانه می‌خوانید. اگر دوست دارید ورودی جذابی در خانه‌تان ایجاد کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

1. از دکوراسیون در ورودی راهرو غافل نشوید

برای اینکه خانه شما از همان ورودی شیک و جذاب باشد، یک ایده خوب این است که در ورودی راهرو را با رنگ‌های تیره مانند مشکی، آبی یا سرمه‌ای رنگ کنید. همچنین در ورودی جای مناسبی برای استفاده از رنگ‌های بسیار روشن است. صورتی روشن، زرد روشن یا سبز زمردی نمونه‌ای از این رنگ‌ها هستند. نکته مهم اینکه ترجیحا رنگی را انتخاب کنید که با رنگ جاکفشی کنسولی همخوانی داشته باشد.

از دستگیره هم غافل نشوید؛ زیرا این قطعه ظاهرا بی‌اهمیت مانند جواهری می‌تواند درخشش زیبایی به در و به‌تبع آن به راهروی ورودی خانه ببخشد. برای مثال درهای چوبی به سبک قدیمی با دستگیره‌های برنجی و درب‌های مدرن با خطوط ساده با یک دستگیره مشکی بزرگ باشکوه به نظر می‌رسند.  

2. یک راهرو خانه شیک، کفپوش جذابی دارد

در حالت ایده‌آل، کف ورودی باید از سرامیک یا وینیل باکیفیت ساخته شود. تمیز و سالم نگه داشتن این کفپوش‌ها راحت بوده و از دوام بالایی برخوردار هستند. ضمن اینکه رطوبت روی کفش و چکمه‌ها آسیبی به این کفپوش‌ها نمی‌رساند. همچنین می‌توانید کاشی‌های سرامیک را در ورودی و تخته‌های چوبی را در اتاق بعدی نصب کنید؛ به نحوی که یک هماهنگی رنگی ایجاد شود. علاوه‌بر این، فرش به دلیل کاربردی بودن، هزینه کم و خاصیت گرمابخشی آن انتخاب محبوبی برای دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی است.

دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی؛ اولین قدم برای زیبایی

3. با تزیین راهرو کوچک منزل جایی برای قرار دادن وسایل در نظر بگیرید

یک اصل اساسی در دکوراسیون راهرو ورودی خانه این است که فضایی برای گذاشتن وسایل مهمانان به محض ورود داشته باشد. یک جاکفشی داشبوردی برای آپارتمان‌ها و منازلی که راهروی باریکی ندارند، ایده‌آل هستند. همچنین می‌توانید چند قلاب به دیوار نصب کنید تا مهمانان بتوانند کتشان را بر آن‌ها بیاویزند. اگر راهرو به اندازه کافی بزرگ است، کنسولی را در آن قرار دهید؛ البته به شرط اینکه رفت‌وآمد را دشوار نکند. روی کنسول هم کاسه یا ظرفی بگذارید تا کلیدها و سایر اقلام روزمره کوچک جایی داشته باشند. این لوازم جانبی را باید با دقت انتخاب کنید که در عین کاربردی بودن، جذاب و زیبا باشند.

4. در طراحی راهرو ورودی آپارتمان جایی برای نشستن درست کنید

برای خانواده‌هایی که کودک، فرد مسن یا عضوی با بیماری حرکتی خاص دارند، مهم است که در دکوراسیون راهرو ورودی خانه جایی برای نشستن به‌منظور پوشیدن کفش در نظر بگیرند. در این موارد می‌توانید یک نیمکت یا پاف را قرار دهید. اگر راهرو چندان بزرگ نیست و فضای کافی ندارید، جاکفشی‌های نشیمن‌دار گزینه جذابی به نظر می‌رسند. به این ترتیب با تهیه این جاکفشی‌ها، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در راهروی ورودی هم جایی برای گذاشتن کفش‌ها و هم فضایی برای نشستن داشته باشید.

5. از نصب آینه بر دیوار راهرو ورودی غافل نشوید!

راهرو ورودی آخرین جایی است که قبل خروج از خانه از آن عبور می‌کنید و باید آینه‌ای داشته باشد تا قبل از ترک منزل نگاهی به خودتان بیاندازید؛ بنابراین برای دکوراسیون این قسمت به آینه‌ای تمام‌قد نیاز دارید. اگر فضای کافی برای نصب آینه قدی وجود ندارد، آینه کوچک‌تری برای دیدن صورتتان روی کنسول بگذارید یا آن را روی دیوار نصب کنید. آینه علاوه‌بر کاربردی بودن، نور را منعکس می‌کند و باعث می‌شود راهروی ورودی بزرگ‌تر از آنچه هست، به نظر برسد.

6. استفاده از گل و گیاهان؛ بهترین ایده برای راهروی ورودی خانه

گیاهان در هر قسمتی از خانه که قرار بگیرند، به اشیای بی‌روح و متریال سخت به کار رفته در ساخت منزل جان می‌بخشند. شما می‌توانید گلدان‌های بزرگی را در گوشه راهرو کنار درب ورودی قرار دهید یا از شلف دیواری برای گذاشتن گلدان‌های سبز در این قسمت از خانه استفاده کنید. گیاهانی مانند آلوئه‌ورا، گیاه مار، ساکولنت‌ها و پوتوس از جمله گزینه‌های ایده‌آل برای دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی هستند و حس طراوت و تازگی را به محض ورود به خانه القا می‌کنند.

7. دکوراسیون راهرو ورودی خانه را با تابلو تکمیل کنید

اگر راهروی ورودی به اندازه کافی بزرگ است، از دیوارها برای به نمایش گذاشتن سلیقه‌تان در زمینه آثار هنری استفاده کنید. برای مثال می‌توانید شلف‌های دیواری را نصب کنید و در آن‌ها مجسمه‌هایی بگذارید. همچنین آویختن تابلوهای نقاشی نفیس بر دیوار راهرو ایده جذاب دیگری است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در این زمینه نیز به یاد داشته باشید که المان‌های تزئینی باید با سبک دکوراسیون کلی خانه شما مطابقت داشته باشد.

دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی؛ اولین قدم برای زیبایی

برای دکوراسیون راهرو ورودی خانه سلیقه خود را در اولویت قرار دهید

در این مطلب 7 ایده جذاب برای دکوراسیون راهرو ورودی خانه ایرانی معرفی کردیم و گفتیم چطور و با چه المان‌هایی می‌توانید ورودی شیک و چشم‌نوازی داشته باشید. دکوراسیون راهرو ورودی، این بخش از خانه را به یک قسمت کاربردی تبدیل می‌کند. برای تزیین این بخش از وسایل دکوری کاربردی مانند پاف‌ها، جاکفشی‌ها، نیمکت‌ها و آینه‌های قدی استفاده کنید. فروشگاه بلج، بهترین مرکز برای خرید همه وسایل و ابزارهای معرفی شده در این مطلب به منظور دکوراسیون راهروی خانه شماست. شما در این فروشگاه اینترنتی به مجموعه متنوعی از جاکفشی‌ها، شلف‌ها، کنسول‌ها، آینه‌ها و بسیاری از موارد دیگر دسترسی دارید و می‌توانید باکیفیت‌ترین‌ها را خریداری کنید. برای مشاهده محصولات متنوع و خرید بهترین موارد متناسب با سلیقه خود، به سایت این فروشگاه سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز